کد خبر: 210832
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

اگر از فیس نسبتاً قدیمی این خودرو بگذریم، در این آشفته بازار خودروهای لوکس موجود در ایران با قیمت های سرسام آور، خودروی سراتوی تولید سایپا را می توان یک خودروی مناسب برای علاقه مندان دانست

به گزارش« اخبار خودرو » ، همزمان با افزایش قیمت ارز در کشور، بسیاری از کالاهای وارداتی از جمله خودرو با افزایش شدید قیمت ها مواجه شدند؛ براساس گزارش ها و اخبار موجود در رسانه های کشور و مراجعه به سایت های فروش برخی از شرکت های واردکننده خودرو می توان به اختلاف فاحش قیمت محصولات این شرکت ها با قیمت های دو ماه پیش پی برد.

به عنوان مثال محصولات هیوندای مدل ۲۰۱۷ افزایش قیمتی بین ۱۵ تا حدود ۳۰ میلیون تومان را نسبت به ماه های گذشته تجربه می کنند و شاهدیم که خودروهایی نظیر هیوندای النترا بیش از ۱۰ میلیون تومان، سانتافه بیش از ۲۵ میلیون تومان، توسان بیش از ۲۵ میلیون تومان و سوناتا بیش از ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند و اگر بخواهیم این اختلاف قیمت ها را در یک سال گذشته بررسی کنیم خودروهای وارداتی بعضا در یکسال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.

[caption id="attachment_208647" align="aligncenter" width="620"] واردات خودرو[/caption]

این موضوع در بین محصولات کیاموتورز هم به همین ترتیب است و خودروهایی همچون کیاسراتو با حدود ۱۵ میلیون تومان و اپتیما با حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت مواجه شده اند؛ این درحالی است که وضعیت در سایر برندها هم تقریبا به همین منوال است و خودروهایی مانند رنو کولئوس با بیش از ۵۵ میلیون تومان و رنو تلیسمان با حدود ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت روبرو شده اند.

در چنین شرایطی موضوع تأمین نیاز بازار در رده خودروهای بالای صد میلیون تومان عملاً با مشکل مواجه شده و با این افزایش قیمت ها، دیگر نمی توان این خودروها را محصولات بالای صد میلیون نامید بلکه باتوجه به افزایش شدید قیمت این خودروها در بازار و بالارفتن نرخ برخی از آن ها تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، این خودروها محصولاتی لوکس و دست نیافتنی به شمار می روند که البته بنابر اعلام شرکت های واردکننده، همچنان احتمال افزایش قیمت آن ها در بازار وجود دارد.

در چنین شرایطی به سختی می توان محصولاتی را یافت که از نظر کیفیت و امکانات با قیمتی مناسب در بازار عرضه شوند زیرا این افزایش قیمت در چنین مقیاسی بدون شک تمام محصولات موجود در بازار را تحت تاثیر خود قرار می دهد و زمینه رشد قیمت ها را در میان خودروهای مختلف فراهم می سازد؛ در این میان اگر نگاهی بیندازیم چند خودرو برخوردار از امکانات و قیمت مناسب را در بازار می یابیم که قیمتی بسیار متفاوت از خودروهای یادشده و محصولات وارداتی موجود در بازار دارند.

[caption id="attachment_194554" align="aligncenter" width="600"]عرضه سراتو به جای پراید در بورس کالا سراتوی تولید سایپا[/caption]

یکی از این خودروها سراتوی ساخت داخل است که گویا در سایپا تولید می شود؛ این محصول تمامی امکانات مورد نیاز یک خودروی لوکس در رده قیمتی خود را دارد و با مراجعه به سایت فروش شرکت سایپا متوجه شدیم که با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان عرضه می شود؛ در فهرست مشخصات این خودرو امکاناتی نظیر سانروف، موتور ۲۰۰۰ سی سی، کروز کنترل، مالتی مدیا و دو کیسه ایمنی هوا دیده می شود که برای خودرویی تولید ایران با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان قابل قبول است. البته به نظر می رسد سایپا هم خیلی خوب توانسته قیمت این خودرو را حفظ کرده و علیرغم افزایش قیمت ارز و گران شدن واردات، فشار این افزایش را بر روی دوش خریدار نیندازد. هرچند که با توجه به افزایش قیمت ارز و احتمال افزایش تعرفه واردات خودروهای CKD ، این احتمال وجود دارد که خودروهایی نظیر سراتوی سایپا نیز در آینده ای نزدیک با افزایش قیمت مواجه شوند.

اگر از فیس نسبتاً قدیمی این خودرو بگذریم، در این آشفته بازار خودروهای لوکس موجود در ایران با قیمت های سرسام آور، خودروی سراتوی تولید سایپا را می توان یک خودروی مناسب برای علاقه مندان دانست که می تواند پاسخ گوی نیاز بازار باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    با سلام شما خودتان در ایتدای این مطلب نوشتید فیس قدیمی ! بگذریم از سایر آپشن هایی که سایپا یا نمیتواند برای سراتوی مونتاژ بگذارد یا در صورت تعبیه کردن از بدترین جنس و طراحی ممکن در مقابل خودروی وارداتی استفاده میکند. تعجب من از این است که شما بر دسیسه های سایپا و ایرانخودرو برای بستن سایت ثبتارش و تخلیه بازه ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیونی از خودروهای لوکس وارداتی و اجبار مردم به استفاده از خودروهای خودشان با چنین مطالبی صحه میگذارد و به نوعی از قیمت متناسب کنونی آنها! تعریف میکند مسلما اگر وقفه بسته شدن سایت ثبتارش رخ نمیداد همانند تابستان امسال که قیمت همین خودروی سراتوی وارداتی نسخه فول آپشن به مرز ١٢٠ میلیون رسید کسی سراغ تولیدات نامطلوب سایپا و ایرانخودرو نمیرفت. امیدوارم در مطالبتان اگر خدا و فردا روز قیامت را در نظر نمیگیرید حداقل منفعت مردم که شامل خودتان نیز هست در نظر بگیرید.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    اصلا تابلو نیست که کل مقاله تبلیغی برای سراتو سایپا بود,, مدیر سایت اگه تبلیغات تمومه نظر ما رو هم تایید کنید
  • مجتبي ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    این سایت ، تبلیغاتیه یا سایت خبر؟؟؟؟ سایپا در چندین مرحله قیمت خودروی سراتو را افزایش داده است وهمین اخیرا از ۹۹ میلیون تومان به بالغ بر ۱۰۴ میلیون تومان افزایش داده است. و این مطلب یعنی عدم استقبال خوب مردم از این خودرو به دلیل قیمت بالایش.
  • amin ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    عجب تبلیغ هوشمندانه ای!!
  • یک شهروند ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    با سلام بنظرم با توجه به اینکه وازرت صنایع به بهانه حمایت از تولید داخلی ،تعرفه واردات خودرو را بالا می برد و مردم باید خودرو های خارجی را به قیمت غیر واقعی خریداری نمایند ، این یک بازار انحصاری در دست چند شرکت خاص است که باید از این فرصت برای افزایش کیفیت و مطالعات تحقیق و توسعه برای عرضه خودروی ۱۰۰ درصد تولید داخل و جذب مشتری اقدام نمایند ، نه اینکه مشتریان خود را نقره داغ کنند ، اگر شرکت داخلی هم بخواهد به بهانه های مختلف قیمت خودرو خود را بالا ببرد ، پس باید تعرفه واردات خودرو هم صفر شود ، آن وقت خواهیم دید که مردم با شرکتهای خودرو ساز داخلی و محصولاتشان در رقابت با محصولات برندهای خارجی چگونه برخورد می نمایند . این پیش بینی ها و اقدام برای افزایش خودرو های داخلی و وارداتی این شرکتها کاملا" غیر منصفانه می باشد . چون همه چیز به نفع شرکتهای خودروسازی و وارد کننده است و نه مصرف کننده و خریدار خودرو .
  • رحیم ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    انصافا ماشین خوببه
  • مجید ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    اگر این مطالب رو توضیح در مورد این خودرو برای آگاهی عموم دانست نه تبلیغ این خودرو در حال حاضر بهترین خودرو مونتاژ در سایپا میباشد من یک سراتو آپشنال رو در مرداد تحویل گرفتم در چند مسافرتی که با این خودرو رفتم بهترین خودرویی میباشد که با شرایط بنزین و جاده های کشورمان سازگار میباشد موتور قوی بهمراه گیربکس عالی آن در هماهنگی با هم بی نظیر میباشند بنده به عنوان مصرف کننده بسیار از این خودرو راضی میباشم اگر اتاق آن که هنوز هم چهره های قابل ارزندام از این خودرو میسازد را تحمل کنید بی نظیر میباشد امیدوارم دوستان خواننده من رو به عنوان فرد بی طرف و یک مصرف کننده که اطلاعات و تجربه کافی در مورد خودرو دارم بپذیرید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =