کد خبر: 211012
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

شاسی‌بلند جدید پژو بر پایه پلت‌فرم ۳۰۰۸ ساخته خواهد شد که سال گذشته موفق به کسب جایزه خودروی سال اروپا شده بود. اما احتمال می‌رود در کوپه ۴۰۰۸ شاهد خطوط منحنی‌ بیشتر و سقف کوتاه‌تری باشیم.

به گزارش« اخبار خودرو » ،  پس از موفقیت‌هایی که پژو به کمک مدل‌های شاسی‌بلند ۲۰۰۸، ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ با ظاهر اسپرت و امکانات مناسبشان به دست آورد، قصد دارد این موفقیت‌ها را باری دیگر با مدل ۴۰۰۸ نیز تکرار کند.

البته این بار قرار است شاهد یک مدل کوپه-شاسی‌بلند باشیم که قصد دارد کراس‌اوورهایی را که به‌خاطر طراحی خاص و کوپه مانندشان موردپذیرش قرار گرفته‌اند (مانند تویوتا CH-R) به چالش بکشاند.

[caption id="attachment_211013" align="aligncenter" width="1920"]PEUGEOT 4008 پژو ۴۰۰۸[/caption]

این محصول احتمالا اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. پس از اینکه ب‌ام‌و توانست با شاسی‌بلندهای سری زوج‌ مثل X4، X6 و به‌تازگی X2 موفقیت‌هایی را کسب کند، حتی رقبای آلمانی نیز به فکر استفاده از این سبک طراحی در شاسی‌بلندها افتادند.

شاسی‌بلند جدید پژو بر پایه پلت‌فرم ۳۰۰۸ ساخته خواهد شد که سال گذشته موفق به کسب جایزه خودروی سال اروپا شده بود. اما احتمال می‌رود در کوپه ۴۰۰۸ شاهد خطوط منحنی‌ بیشتر و سقف کوتاه‌تری باشیم.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید برای افزایش جذابیت ظاهری این خودرو جزئیات طراحی زیادی اضافه شده است. مثل چراغ‌های نور روزی که فرم تیغه‌ای دارند، جلو پنجره‌ای که روی آن جزئیات بیشتری کار شده تا تهاجمی‌تر به‌نظر برسد و همچنین چراغ‌های پشتی که به‌صورت کشیده و سرتاسری کار شده‌اند. یکی از اصول طراحی این خودرو پرهیز از قرار دادن زوایای تیز است که می‌توان گفت از اصول شاسی‌بلندهای کلاسیک است.

ژان فلیپ امپارتو مدیرعامل برند پژو از گروه PSA در گفت‌وگو با نشریه اتواکسپرس، ضمن تایید ارائه یک مدل شاسی‌بلند جدید توسط پژو گفت: «ما دو سال قبل قول داده بودیم پنج شاسی‌بلند جدید را ظرف دو سال آینده معرفی کنیم. شاسی‌بلند بعدی ما جزو همین برنامه خواهد بود و درحال حاضر دوشاسی‌بلند برای اروپا و دوشاسی‌بلند برای بازار چین عرضه کرده‌ایم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =