کد خبر: 211176
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

کارشناسان و شهروندان اروپایی بر این باورند که استفاده از خودروهای برقی سالانه به میزان ۸۰۰ یورو صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی خواهد داشت.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از وب سایت express.co، خودروهای الکتریکی و هیبریدی در انگلستان روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند که این امر بخاطر آن است که دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدود دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

موسسات تحقیقاتی و آماری با انتشار گزارشی اعلام کرده اند که استفاده از خودروهای الکتریکی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و پیل سوختی در ژانویه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نسبت به مدت مشابه خود در سال ۲۰۱۷، معادل ۲۳.۹ درصد رشد و افزایش داشته است که این آمار خود به وضوح نشان دهنده میزان استقبال و محبوبیت رو به رشد خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک است.

سهم این خودروهای پاک در سال جاری میلادی ۵.۵ درصد گزارش شده است این در حالیست که این عدد از سال ۲۰۱۶ به میزان ۱.۳ درصد رشد و افزایش یافته است. نتایج تحقیقات و نظرسنجی های دیگری که در کشورهای اروپایی انجام گرفته است، حاکی از آن است که نظر و رویکرد شهروندان اروپایی نسبت به استفاده و خرید خودروهای برقی و پاک بسیار مثبت تر از سالهای گذشته شده است. البته یکی از مهم ترین دلایل این مساله آن است که زیرساخت های مربوطه نیز در این قاره سبز پیشرفت و توسعه چشمگیری داشته است.

تحقیقات و نظرسنجی های موسسه آماری NewMotion نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد پاسخ دهندگان بر این باورند که استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی موجب خواهد شد سالانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو در هزینه های زندگی شان صرفه جویی شود. همچنین ۶۲ درصد از شهروندان اروپایی ترجیح می دهند که خودروهای تمامی برقی و الکتریکی استفاده کنند این در حالیست که تنها ۳۰ درصد از آنها به خودروهای پلاگین هیبریدی علاقه‌مند هستند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    البته اگر دولت مکرمه به یک دلیل کاملا منطقی تعرفه گمرکی ان را یازده برابر نکند
    • حسین ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      اگر دولت متوجه شود که این خودروها برق مصرف می کند سریعا تعرفه گمرکی ان را بیست برابر می کند که کاملا منطقی هم مباشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =