کد خبر: 211198
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم.

به گزارش اخبار خودرو ،هاشم یکه‌زارع در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: اینگونه نمی‌شود که همه کارها را جهشی انجام دهیم و باید برنامه‌ریزی منطقی داشته باشیم.

وی با بیان این که نمی‌شود خودروهایی که در آلمان و کره تردد می‌کنند نتوانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اما ما بتوانیم، خاطرنشان کرد: ایران خودرو و سایپا مخالفتی با ایجاد قطب سوم خودروسازی ندارد و اگر بتوانیم به ایجاد آن کمک می‌کنیم. البته یک شبه نمی‌توان قطب سوم را ایجاد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: به والله قسم خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، بنابراین نباید در این راه مانعی ایجاد شود. اگر همین امروز سه سرمایه‌گذار پیدا شوند و صندلی ایران خودرو و سایپا را بگیرند و حتی بنده و مدیرعامل سایپا را نیز عوض کنند، به نفع صنعت خودرو است.

وی لفزود: وقتی در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را داریم، چرا خودروسازان تحت فشار قرار می گیرند که خط تواید جدید ایجاد شود.

یکه‌زارع افزود: پلت‌فرم ملی ایران خودرو در حال طراحی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو از جمله خودروهای برقی و هیبریدی بر روی آن تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۱، یک درصد از تولیدات ایران خودرو مختص خودروهای برقی خواهد بود و این میزان در سال ۲۰۲۵ به هفت درصد می‌رسد. البته در حال حاضر نیز نمونه‌های خودروی برقی تولید شده اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و دستگاه‌های شارژ آن ایجاد شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: برخلاف آنچه که گفته می‌شود در حال حاضر کل سهم خودروهای برقی در صنعت خودروی جهان برابر با سه درصد تولیدات است و نباید اینگونه تلقین کنیم همه در جهان خودروی برقی تولید می‌کنند و ما جا مانده‌ایم.

یکه‌زارع افزود: در سال ۲۰۲۵ تقریبا خودروهای فعلی دیگر وجود نخواهند داشت. همچنین از اواخر ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ اولین خودروی تولیدی بر روی پلت‌فرم جدید تولید خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    حرف مفت و خنده دار خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • دارکوب ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    جناب یکه زارع چقدر فرمایش های شما مضحک بنظر می رسد ... لطفا" با شعور مردم بازی نکن ..... شما بفکر کیفیت و استاندارد همون تولیدات شرکت خودت باش ...
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    ایشون یه کم شوخ طبع هستن تیتر این مقاله بیشتر شبیه به جوک بود
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    شما که راست میگی ولی ....
  • رامین ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    البته با حمایتی که مسئولین میکنندتا سال ۲۰۲۵ما هنوز در حال تولید پرای وپژو۴۰۵هستیم
  • سبحان ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    اگه راست میگید بزارید بنز هیوندا بیان داخل کشور کارخونه بزن .این استاندارد که هیچ استاندارد های سال آینده کشور هم رعایت میکنن. مشکل اینکه شما باور نداشتید .که شرکت استاندارد پیگیری کنه . فکرید شوخی میکنه
  • بهنام ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    پلتفرم جدید فقط شده محل کسب حق ماموریت و عشق و حال مدیران مجموعه ایران خودرو وگرنه ایران خودرو هیچکاره است .پول ساخت یک خط تولید رو دادن به ایتالیا برای طراحی فقط یک خودروی دهه ۷۰ .این فرنگیها هم دندونهای ما رو شمردن !
  • هاشم ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    ولی من مطمئن هستم که ایران خودرو و سایپا میتوانند ۸۵ استاندارد جدید را به راحتی پاس کنند . خدا نیامرزه کسی را که با بند پ همه مشکلات را حل میکنه !!!! اگر هم نتوانن هشتاد و پنج تا شو پاس کنند حتما میتونند ۸ یا ۵ تا شو پاس کنند . البته اگر شوراهای داخلی رفاقت و سازمان دفاع از حقوق مصرف کنندگان و کسانی که خودرو مجانی از این دو خودروساز دلسوز مردم دریافت میکنند بگذارند تا کار به نتیجه برسد . !!!
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    از حرفها زیاد شنیدیم سال ٢٠٢١هم وانت پیکان تولید خواهید کرد اما به قیمت بنز
  • محمد ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    داره در ست میگه.. یکی از استاندارد های ایرانخودرو اینه که از ده تا ایربک ۸ تاش حذف بشه که بنز و هیوندای نمیتونن عمل کنن یکی دیگه اش کاسه ای کردن ترمز چرخ های عقب خودروست که اونا از انجامش سر باز زدن ایرانخودرو استانداردهای دیگه ای مثل حذف کروز کنترل حذف سیستم پایداری خودروesp دستی شدن تهویه حذف سانروف دی لایت و غیرو.. هم داره که قطعا این دو شرکت از اعمال این استانداردها سر باز میزنند. در واقع درست گفته ما استانداردهای خودمونو داریم اونا هم استاندارد های خودشونو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =