کد خبر: 211243
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این‌که چرا حکم اولیه دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه اخیر دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات خودرو، اجرایی نشده، گفت: افزایش تعرفه‌ها مصوبه هیات وزیران است و با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری می‌تواند متوقف شود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با بیان این‌که با این حال توقف اجرای تعرفه‌ها در مرحله فعلی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود، خاطر نشان کرد: در این رابطه منتظر نظر هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستیم تا چه تصمیمی گرفته می‌شود. البته در این رابطه اطلاعات لازم را به آنها انتقال می‌دهیم.

وی درباره رای اولیه دیوان عدالت اداری اظهار کرد: در این رابطه هنوز رایی به دست ما نرسیده و به گمرکات و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم چیزی ابلاغ نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره دلایل طولانی شدن قرارداد ایدرو با رنو اظهار کرد: مقدمات این قرارداد در حال عملیاتی شدن است و در حال بازدید از سایت‌های مختلف هستند و این قرارداد مسیر طبیعی خودش را طی می‌کند.

شریعتمداری درباره دلیل افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی گفت: ضوابط قیمت‌گذاری وجود دارد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند. البته خودروی وارداتی جزو کالاهایی که مشمول قیمت‌گذاری اجباری هستند، نیست اما با این حال واردکنندگان باید ضوابط قیمت‌گذاری را رعایت کنند ضمن آنکه بخشی از افزایش قیمت‌ها نیز به رشد نرخ ارز و افزایش تعرفه‌ها باز می‌گردد.

وی درباره وضعیت سرمایه‌ گذاری خارجی در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده که ۴۰ درصد آن تاکنون به نتیجه رسیده است ضمن آنکه دو میلیارد دلار آن از این سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو بوده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    خیلی جالبه افزایش تعرفه ها وقیمتها باعث فساد نمیشه بعد کاهش تعرفه وقیمت باعث فساد میشه این وزیرای دلسوز مردم رو از کجا آوردن من نمیدونم
  • آرش ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    وزیر محترم ! این عملکرد شماست که از وقتی اومدی قیمت خودروهای وارداتی که همینطوریش دو برابر قیمت واقعی بود به سه برابر تغییر کرده! سراتوی ٢٠١٧ ۵٠٠٠٠ درهم هست که میشه ۶۵ میلیون اونوقت باید ٢٠٠ میلیون تو ایران بابتش پول داد!؟!!
  • محمد ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    ... وزیر و دولت با افزایش تعرفه ها و سود رسوندن به رانت خودرو و وارد کنندگان خودرو بوجود آورد
  • حسین ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    اقای شریعتمداری مجری قانون هستند یا مفسر ان و نفع ایشان در این افزایش ناگهانی قیمتها در چیست؟
  • احمد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    تصمیم یک شبه توقف ثبت سفارش موجوب فساد نمی شه ولی برگرداندن تعرفه به حالت عادی موجب فساد میشه؟! جلل الخالق! نمردزم و حرفهای عجیب و غریب این شکلی هم شنیدیم.
  • محمدرضا ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    زندگی خودش که مشکل نداره بهترین امکانات هم داره گرین کارتش هم تو جیب کت ش گذاشته ماشین ایرانی سوار نمیشه
  • رضا. ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    اقای وزیر شما قائله براه انداختین مثله اینکه شما تواین کشور زندگی نمی کنید که اینطوری اظهار نظر می فرمائید از بازار خبر دارین چه سرگردانی برای مردم درست کردین امثال کرمان موتورها.......از شاکیان این نمایندگیها خبر دارین خبر دارین یی عده ادم سودجو چه پولهای به جیب زدن ....خدا به داد این ملت برسه وزیر صنعت را باش....شما یی بازار سالم و ارام را با این تعرفه ها به نابودی کشیدن و قائله ای که براه انداختین تا سالهای سال مثال زدنی ست شرم اوره بخدا ........حرف جالبیه اقای وزیر کی این اطاعات را به شما داده فکر نکنم این نظر شما باشه کجا پایین اوردن قیمت فساد ایجاد کرده یک نمونه اقای وزیر بفرمائین همه ملت ساکت میشن.....خیلی جاها این انقلاب و کشور ازتصمیمات هیجانی و بدون برنامه ریزی قبلی مسئولانش ضرر کرده
  • امین ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    فساد نه که الان فسادی وجود نداره ...
  • مسعود ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    باید کمی هم به فکر مردم باشید کجای دنیا تعرفه واردات خودرو این مدلی ایرانیان هم باید مثل مردم همه دنیا خودروهای باکیفیت با قیمت خوب سوار بشند در ثانی آمار تصادفات هم کاهش چشمگیری پیدا میکنه
  • مسعود ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    باید کمی هم به فکر مردم باشید کجای دنیا تعرفه واردات خودرو این مدلی اونم در شرایطی که حدود ۱۶۰ کشور به تجارت آزاد پیوسته اند
  • دارکوب ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    آقای شریعتمدارای چرا دوست نداری قیمت خودرو پائین بیاید ؟؟!! چرا دوست داری مردم نتوانند ماشن خارجی بخرنذ ؟؟؟!! اگر قیمت ماشین پایین بیاید بهتر است یا بالاتر برود ؟؟!!! این فرمایش شما که کاهش قیمت خودرو باعث فساد و رانت می شود کمی عجیب است ؟؟!!!
  • کلیایی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    بستن سایت سفارش و افزایش دو برابری ماشین چی؟ باعث فساد نمیشه؟ جناب ضد فساد. ملت رو مسخره خودشون کردن با این حرفا.
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    یه علی کریمی صنعت خودرو می خواد یه مرد نیست ؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =