کد خبر: 211311
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸

در ایران نیز برند فرانسوی رنو برای دو سال پیاپی به واسطه عملکرد مناسب و حرفه‌ای نماینده خود یعنی نگین خودرو توانسته نام خود را به عنوان موفق‌ترین خودروساز خارجی ثبت کند

به گزارش « اخبار خودرو » ، درحالی که رنو برای دومین سال پیاپی موفق شد در بازار ایران مقام نخست فروش را کسب کند و در سکوی نخست واردات قرار بگیرد، برخی می خواهند بدانند که آیا محصولات این برند تنها در ایران مورد استقبال قرار گرفته است یا در سایر نقاط دنیا نیز تقاضا برای محصولات رنو روند صعودی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید جایگاه کمپانی مادر را در بازار جهانی بررسی کرد.

[caption id="attachment_211312" align="aligncenter" width="626"]رنو-نیسان رنو-نیسان[/caption]

ائتلاف خودروسازی رنو-نیسان موفق شد در سال ۲۰۱۷ با پیشی‌گرفتن از فولکس‌واگن برای نخستین بار بعد از شکل‌گیری این ائتلاف و دراختیارگرفتن سهام میتسوبیشی، به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای سبک جهان شناخته شود.

در این سال نیسان با ۵٫۸۲میلیون، رنو با فروش ۳٫۷۶میلیون و میتسوبیشی با فروش ۱٫۰۳میلیون دستگاه از خودروهای خود، توانستند در مجموع فروش این ائتلاف خودرویی بزرگ را به حدود ۱۰٫۶۱میلیون دستگاه خودرو برسانند.

این سه خودروساز در کنار هم موفق شدند رکورد ۱۰٫۵۳میلیون دستگاهی فولکس‌واگن را که شامل برندهایی همچون آئودی، اشکودا، سئات و پورشه می‌شود، بشکنند.

کمپانی تویوتا موتور هم که در سال ۲۰۱۶ در جایگاه دوم فروش جهانی قرار گرفته بود، در سال گذشته با فروش ۲/۱۰ میلیون دستگاه از محصولاتش در رده سوم قرار گرفت.

دلایل موفقیت رنو- نیسان

بسیاری از خودروسازان در تلاشند با افزایش حجم تولید و کاهش هزینه‌های تولید و البته انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم برای توسعه نسل‌های آتی فناوری‌های خودرویی، ازجمله خودروهای خودران، خودروهای الکتریکی و خدمات حمل‌ونقل، حجم فروش خود را توسعه دهند.

ائتلاف رنو- نیسان هم از ابتدای شکل‌گیری خود دقیقا تمام این اهداف را دنبال کرده و رسیدن سریع‌تر به همین هدف‌ها را می‌توان انگیزه‌ اصلی این ائتلاف برای کسب مالکیت میتسوبیشی در سال ۲۰۱۶ عنوان کرد.

کارلوس گون مدیرعامل ائتلاف رنو-نیسان وعده داده که تولید انبوه را به مزیتی برای این ائتلاف بدل کند تا سال ۲۰۲۲ ذخیره مالی این ائتلاف را دو برابر کرده و به رقم ۱۲میلیارد دلار برساند.

به علاوه ائتلاف رنو- نیسان در تلاش است با بهره‌گیری هر چه بیشتر از قطعات اشتراکی و تولید پلت‌فرم‌های مشترک، هزینه‌های تولید خود را تا حد ممکن کاهش داده و سودآوری خود را افزایش دهد.

متنوع‌سازی و کیفیت بالا

در سال‌های اخیر کمپانی رنو با عرضه محصولات متنوع و جدید خود توانسته خون تازه‌ای را به رگ‌های خود وارد کند و در بخش‌های مختلف بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

عرضه محصولات با کیفیت و زیبا با قیمت مناسب به این خودروساز فرانسوی کمک کرده تا در بازارهای مختلف از جمله ایران موفقیت کم‌نظیری را شاهد باشد.

در ایران نیز این برند فرانسوی با عملکرد مناسب نماینده حرفه‌ای خود یعنی نگین‌خودرو توانسته برای دو سال پیاپی نام خود را به‌عنوان موفق‌ترین خودروساز خارجی ثبت کند و به نظر می‌رسد با رویکرد جدی این ائتلاف در عرضه محصولات متنوع در بخش‌های مختلف بازار که علاوه‌بر کیفیت از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند، روند موفقیت رنو در ایران ادامه داشته باشد.

نگاه جهانی ائتلاف رنو-نیسان و تولید و عرضه محصولاتی که علاوه بر راضی کردن حس زیبایی‌شناسانه خریدار، کیفیتی درخور و قابل‌اعتماد را به آن‌ها عرضه می‌کند، موفقیت آن را در کشورهای مختلف ضمانت کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =