کد خبر: 211325
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵

اکبریان با اعلام آمادگی کمیسیون صنایع برای مقابله با درخواست‌های غیرمعقول از مجموعه صنعت خودرو گفت: «کمیسیون صنایع با هدف حمایت از خودروساز و قطعه‌ساز و افزایش کیفیت با درخواست‌های نابه‌جا برخورد خواهد کرد.»

به گزارش « اخبار خودرو » ، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس در پنجمین همایش بین‌ المللی صنعت خودروی ایران با انتقادات تند از وزارت صنعت و مجموعه دولت درخصوص سکوتشان در مقابل برخی مجوزها اظهارداشت: «تب مجوز دادن در کشور زیاد شده که این موضوع ناخوشایند است. همه این موضوع به عزیزان وزارت صنعت برمی‌گردد.»

وی افزود: «نماینده‌های مجلس در زمان‌های مختلف با فشار بر دولت و وزرا مجوزهای مختلفی برای تاسیس سایت‌های خودرویی در شهرشان گرفته‌اند تا بتوانند رای جمع کنند. این در حالی است که خودروسازی شوخی نیست. ما باید یک یا دو برند داشته باشیم تا امکان رقابت فراهم شود.»

[caption id="attachment_211326" align="aligncenter" width="1000"]عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس عزیز اکبریان[/caption]

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: «متاسفانه به‌جای رقابت با خارجی‌ها تنها به فکر رقابت با داخلی‌ها هستیم. در عین حال مجوزهایی که ازسوی وزارت صنعت برای خودروسازی‌ها داده شد هم موفق نبود و حتی شرکت‌هایی که قرار بود تولید کنند، سودی برای کشور نداشتند.»

اکبریان تاکید کرد: «باید بررسی شود مشکلات صنعت خودرو چیست؟ یکی از نمایندگان از من سوال می‌کرد که اگر در این دو شرکت خودروسازی بسته شود و فقط وارد کنیم، به نفع کشور نیست؟ من می‌گویم خیر، مشکل در سیستم است. مشکل این است که خصوصی‌سازی به درستی اجرا نشده است. من از مدیران قطعه‌ساز و خودروساز می‌خواهم که از مجموعه مجلس کمک بگیرند.»

وی با اشاره به ضرورت حمایت از قطعه‌سازان داخلی گفت: «باید به محور صادرات بیش از پیش توجه کنیم و با توجه به میزان تولید بحث بازار‌های صادراتی را لحاظ کنیم و در زمان تولید در کنار بحث کمیت به بحث کیفیت اشاره کنیم، زیرا کیفیت در شرایط فعلی رضایت‌بخش نیست.»

اکبریان تصریح کرد: «اگر رقابت‌پذیری ما فقط برای بازارهای داخلی باشد، باز هم موفق نبوده‌ایم بلکه هدف ما باید بازارهای جهانی باشد که این امر با به‌روزبودن تکنولوژی اتفاق می‌افتد.»

وی اضافه کرد: «نباید تحت فشار افراد یا سازمان‌ها و یا به بهانه اشتغالزایی به صنعت خودرو مجوز در استان‌های مختلف داد و تابلوی آن را در تمام استان‌ها زد، این موضوع شکست خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.»

اکبریان با اعلام آمادگی کمیسیون صنایع برای مقابله با درخواست‌های غیرمعقول از مجموعه صنعت خودرو گفت: «کمیسیون صنایع با هدف حمایت از خودروساز و قطعه‌ساز و افزایش کیفیت با درخواست‌های نابه‌جا برخورد خواهد کرد.»

وی با تاکید بر این که سهم دولت در صنعت خودرو باید به صفر برسد، افزود: «این کاری است که دنیا انجام داده است و دولت سپس باید نظارت داشته باشد.»

وی با بیان اینکه مجلس درمورد قراردادهای خارجی شروطی را عنوان کرده که باید حتما به صادرات و قطعه‌سازان داخلی توجه ویژه شود، تصریح کرد: «درصورتی که ۳میلیون یا ۱۰میلیون خودرو تولید کنیم، ولی صادرات نداشته باشیم صنعت ما به جایی نخواهد رسید. قراردادهای خارجی باید صادرات‌محور باشد و ۴۰درصد تولیدات جدید صادر شود.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    اره سمندو صادر کنید به اروپا نه ببخشید پژو ۴۰۵ به اروپا صادر کنید خخخخه
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    تا زمانی که سیاست ایران با جهان همسو نشه هیچ صنعتی بدرستی در ایران رشد نمی کنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =