کد خبر: 211590
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

تعدادی از وانت‌های سری رم گروه خودروسازی فیات‌ کرایسلر باید برای انجام برخی تعمیرات روی سیستم انتقال قدرتشان، به نمایندگی‌های فیات کرایسلر مراجعه کنند.

به گزارش « اخبار خودرو » ، در نخستین اطلاعاتی که فیات کرایسلر در اختیار گذاشته، زیرمجموعه رم این کمپانی اعلام کرده در برخی از نسخه‌های این خودرو، سرنشینان ممکن است به‌صورت ناخواسته اهرم تغییر وضعیت دنده را از حالت پارک خارج کنند و احتمال برخورد را در هنگام توقف خودرو افزایش دهند.

[caption id="attachment_211591" align="aligncenter" width="767"]فراخوان گسترده وانت‌های فیات کرایسلر فراخوان گسترده وانت‌های فیات کرایسلر[/caption]

این مشکل به این خاطر ممکن است رخ دهد که برای تغییر وضعیت اهرم گیربکس لازم نیست پدال ترمز را فشار دهید. بنابراین حتی اگر سوئیچ خودرو داخل مغزی کلید هم نباشد، ممکن است خودرو به حرکت دربیاید و احتمالا با خودروهای کناری و در حال حرکت برخورد کند.

باوجوداینکه ترمز پارک «ترمزدستی» می‌تواند از این حالت جلوگیری کند، ‌غیراز فشار واردشده و در نهایت استهلاک گیربکس، ممکن است از این ترمز استفاده‌نشده باشد و خودرو با تغییر وضعیت گیربکس به حرکت دربیاید. بیشتر این خودروها از مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ وانت رم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =