از میان خودروهای سه برند پژو‌، رنو و سیتروئن تنها پژو ۲۰۰۸، آن‌هم با تیراژ محدود به خیابان‌ها رسیده است.این در حالی است که در بخش خصوصی با وجود حمایت‌های کمترT مدل‌های بیشتری به مونتاژ رسیده‌اند

به گزارش « اخبار خودرو » ، با وجود اینکه به ماه پایانی سال ۹۶ رسیده‌ایم اما از میان خودروهای جدیدی که بعد از برجام قرار‌داد تولید آنها در بخش غیر‌خصوصی نهایی شده،‌ تنها پژو‌۲۰۰۸ به بازار عرضه شده است‌.

[caption id="attachment_204044" align="alignleft" width="272"]هیوندای آی‌٢٠ هیوندای آی‌٢٠[/caption]

هنوز از سایر مدل‌ها مانند پژو‌۳۰۱‌ و ۲۰۸ یا مدل‌های سیتروئن و رنو خبری نیست. این در حالی است که در بخش خصوصی با وجود حمایت‌های کمتر و بازار محدود‌تر، مدل‌های بیشتری مانند هیوندای آی‌۱۰‌، آی‌۲۰ و اکسنت به مونتاژ رسیده‌اند و در سال آینده نیز هیوندای النترا به این لیست اضافه می‌شود‌.

البته علت این موضوع را شاید بتوان کم‌کاری فرانسوی‌ها به عنوان شریک خودروسازان دولتی دانست درحالی که خصوصی‌ها در همین زمان بدون سر‌و‌صدا توانسته‌اند سه محصول جهانی هیوندای را به تولید برسانند.

اما در طرف دیگر از میان خودروهای سه برند پژو‌، رنو و سیتروئن تنها پژو ۲۰۰۸، آن‌هم با تیراژ محدود به خیابان‌ها رسیده است.

این مقایسه به‌خوبی تفاوت برنامه‌ریزی سیستماتیک‌، سرعت عمل و کارایی بخش خصوصی در مقابل بخش دولتی در خودروسازی را نشان می‌دهد‌ چراکه کره‌ای‌ها با رغبت زیادی به بازار تولید ایران وارد نشدند و حتی به نوعی با تهدید به این بخش پا نهادند اما در مقابل خودروسازان فرانسوی برای ورود به بازار ایران انگیزه بسیاری داشته و دارند.

شاید به همین دلیل است که رنو ترجیح داده است پروسه تولید خود در ایران را همزمان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی پیش ببرد و از تمام ظرفیت شرکت‌های خصوصی و دولتی باهم استفاده کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    مردم ایران پول ندارند نون بخورند باید تعرفه حذف شود و خودرو به قیمت جهانی عرضه شود و الا بازار فروش خودرو در ایران جایگاهی ندارد
  • احمد ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    مهمترین کار رنو قیمت محصولاتشه که در ایران می خواد تولید کنهِ. اگر قرارباشه مثل کرمان گرانتر از وارداتیش قیمت بزنه. صد سال سیاه هم نمی خوایم در ایران تولید داشته باشه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =