کد خبر: 211618
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

اتوبوس‏ های برقی از لحاظ عدم اتلاف انرژی از نوع دیزلی بسیار کارآمدترند و این به خاطر حذف بخش انتقال قدرت در این نوع موتورهاست.

به گزارش « اخبار خودرو » ، اتوبوس‏ های همراه باتری از یک یا چند باتری قابل شارژ برای تامین نیروی حرکت خود استفاده می‏کنند. در این اتوبوس سیستم احتراق درونی حذف شده است و انرژی ذخیره ‏شده در باتری‏ها نیروی لازم را برای کنترل موتور تامین می‏کند.

در این سیستم، باتری‏ها با اتصال به خروجی شارژری که مخصوص شارژ وسایل نقلیه باتری ‏دار طراحی شده است، شارژ می‏شوند. زمان شارژ بسته به مشخصات و نوع باتری متفاوت است اما در اکثر مواقع پس از ۶ ساعت به‌طور کامل شارژ انجام می‏شود.

اتوبوس‏ های برقی از لحاظ عدم اتلاف انرژی از نوع دیزلی بسیار کارآمدترند و این به خاطر حذف بخش انتقال قدرت در این نوع موتورهاست.

در اوایل دهه ۱۹۹۰یک ناوگان متشکل از ۴ مینی‏ بوس کار خود را به صورت آزمایشی در آکسفورد آغاز کردند. نتایجی که پس از ۵۰۰ روز اول آزمایش این وسایل‌ نقلیه در مقایسه با اتوبوس ‏های دیزلی حاصل شد عبارتند‌از ۲۱درصد دی‏ اکسید‏کربن کمتر، ۹۸درصد منواکسیدکربن کمتر، ۴۲درصد گازهای اسیدی کمتر، ۹۳درصد ترکیبات هیدروکربنی کمتر و ۹۵درصد ذرات دوده کمتر که می‏توان آن‏ها را مزایای کلی این مدل‏ اتوبوس ‏ها دانست.

برخی معایب این مدل‏ها اما شامل مسافت کوتاهی که بین دو شارژ قابل طی کردن است، هزینه بالای خرید و نگهداری باتری، عملکرد ضعیف بعضی باتری‏ها در هوای سرد، خطر مرگ رانندگان و تعمیرکنندگان اتوبوس‏ های برقی در اثر نیروی برق و نیروی مغناطیس و ایجاد اختلال در سرویس‏ دهی به علت کمبود ایستگاه‏های شارژ می‏شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =