عضو کمیسیون صنایع از آغاز تحقیق و تفحص در زنجیره تولید، فروش خودرو‌های داخلی و توقف ثبت سفارش خودرو‌های خارجی خبرداد.

به گزارش « اخبار خودرو » ، محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز فرآیند تحقیق و تفحص در زنجیره تأمین، تولید، فروش خودرو‌های داخلی و توقف ثبت سفارش خودرو‌های خارجی و تورم ناشی از آن طی ماه‌های گذشته، در مجلس خبر داد.

وی با بیان اینکه در طول چند دهه گذشته مجلس، دولت و مردم با تمام امکانات و داشته‌های خود از این صنعت در کشور حمایت کرده‌اند، تصریح کرد: عملکرد این بخش مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بسیاری در ابعاد مختلف زندگی مردم در سراسر کشور دارد.

نجفی ادامه داد: اقتصاد، سلامت و آسایش، بهره وری در منابع و سرمایه‌ها و ... هر یک به نوعی متاثر از عملکرد این بخش است و درخواست‌های زیاد مردم و نارضایتی آنها از کیفیت خودرو‌ها و قطعات مصرفی، قیمت بالای تمام شده و افزایش‌های مستمر قیمت محصولات و نیز مکانیزم فروش و خدمات پس از فروش، دل نگرانی‌های بسیاری از وجود فساد و رانت در حوزه‌های مختلف خرید و تامین و همچنین سیاست‌های متزلزل در حوزه واردات خودرو، لزوم ورود مجلس به عنوان نهاد عالی نظارت را اقتضا می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: هدف آن است که از رهگذر تحقیق و تفحص، مطالعات شناخت و آسیب شناسی ناشی از آن و تعیین مدل و برنامه مناسب برای تحول در صنعت خودرو، کارآمدی و سلامت زنجیره (تامین، تولید وعرضه)، اصلاح هزینه ها، ساختارها، فرایندها، تامین انتظارات به حق مردم، حفظ محیط زیست، اقتصاد، بهره وری، ایمنی و کیفیت، در همکاری مشترک کمیسیون صنایع و معادن، مسئولان وزارت صنعت و مدیران شرکت‌های خودرو ساز و سایر ذینفعان کلیدی به نحو مناسبی تامین و تضمین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عنوان، شرح و ۱۰ سوال مطروحه در درخواست تحقیق و تفحص گفت: توقف ثبت سفارش خودرو در ماه‌های گذشته که منجر به افزایش شدید قیمت‌ها و آشفتگی بازار شده، عملکرد غیر اقتصادی شرکت‌های خودروساز اصلی و برنامه خودرو سازان برای عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای اقشار متوسط و پایین جامعه از نظر اقتصادی، از جمله سوالات طرح شده در این تحقیق و تفحص است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد مرتضوی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    اگرکارخانه های مثلا خودروساز ایرانخودرو و سایپاو.. رو تعطیل کنند فوقش چند هزار نفر مستقیم یا غیرمستقیم موقت بیکار میشن در عوض فقط از درآمد بدون ضرر بیمه ها و… میتوان صدها برابر حقوق این افراد را داد .تصور کنید سالانه حدود ۲۰هزار کشته هرنفر ۲۲۰ملیون تومان و ۳۰۰هزار مصدوم میانگین هرنفر فقط ۱۰ ملیون تومان چه رقم هنگفتی بردوش دولت بیمه ها ومردم میگذارد حالا جنبه های روانی اجتماعی وقضایی و… آن بماند. باورود حداکثری خودرو های ایمن پاک و لوکس بیشتر کاستی های این صنعت جبران میشود و ازهمه مهمتر نشاط اعتماد بنفس وزیبایی حداقل به خیابانهای زشت وشلوغ و دودگرفته شهرها بازمیگرود
  • محمد ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    تحقیق و تفحص چه معنی میده . یه دکه دار هم میفهمه و تا الان اینقدر درباره این موضوع بحث شده که همه میدونن بابت بی تدبیری دولت در افزایش تعرفه ها، بستن سایت و کاهش سقف ورود از ۷۵۰۰۰دلار به ۴۰۰۰۰دلار این گرونی ها بوجود آمده و تعرفه ها باید برگرده به حالت قبل. تا کی میخواین این موضوع رو کشش بدن . رانت خودرو و دولت از این تدبیر غلط و مظلومی مردم چند میلیارد تومن زدن به جیب بابا بسه دیگه بسه دیگه دست کردن ظالمانه تو جیب مردم
  • دارکوب ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    با سلام آخه نازنین، چند ماه که وب سایت ثبت سفارش بودچرا تحقیق و تحفص نکردید ؟؟!! حالا که قیمت خودرو بالا رفته یادتون افتاده ؟؟!!! چند درصد گیرتون میاد ؟؟؟!!! بهتر شما اول از وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی و خودرو سازان داخلی تحقیق و تفحص کنید . البته مردم سالهاست که می دانندتحقیق و تفحص شما خیلی هم نتیجه بخش نبوده و نخواهد بود.....ما رو سر کار گذاشتید.....تمام سرمایه های مادی و معنوی ما رو از بین برده و می برید .....
  • احمد ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    میشه بیخیال بشید لطفا و ملت را سرکار نگذارید. نتیجه را بدون تحقیق و تفحص همه می دانیم. در خودروسازی ها انواع تخلفات صورت می گیرد ولی ملت باید ایثار کنند و با جان و مال خود از انها حمایت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =