کد خبر: 211868
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

دادگاه آلمانی که تصویب قانون منع عبور و مرور خودروهای دیزلی در شهرهای اصلی این کشور را در اختیار گرفته، اعلام کرده است که تصویب متن این قانون یک هفته تاخیر خواهد داشت.

به گزارش « اخبار خودرو » ، این قانون باعث خواهد شد بزرگ‌ترین بازار خودروهای دیزلی در اروپا که سالانه پذیرای ۱۵میلیون دستگاه از خودروهایی با این سوخت است، در شرایط سختی قرار بگیرد و البته خودروسازان نیز هزینه‌های زیادی برای انجام تغییرات فنی گران‌ قیمت بپردازند.

[caption id="attachment_211869" align="aligncenter" width="723"] قانون منع گذر دیزل‌ها در آلمان[/caption]

آندریاس کوربماچر که قضاوت این دادگاه را در اختیار داشته، چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که روز برگزاری جلسه علنی تصویب این قانون ۲۷فوریه خواهد بود. گفته شده است در اولین مرحله از این قانون قرار است شهرهای اشتوتگارت و دوسلدورف که کیفیت هوای پایینی دارند، شامل این قانون شده و ممنوعیت‌هایی برای منع رفت‌آمد خودروهای مجهز به موتور دیزلی در این دو شهر اعمال شود.

کوربماچر گفت: «ما هنوز اطلاعات زیادی را نیاز داریم تا قانونی قابل اجرا را به تصویب برسانیم.»

مارگاریت شیناس سخنگوی اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه درمورد احتمال وضع قانون منطقه‌ای برای منع رفت‌و‌آمد خودروهای دیزلی گفت: «ما معتقدیم که این مسائل باید به بخش‌های حاکمیتی هر کشور واگذار شود و فعلا نیازی به دخالت مستقیم برای وضع قانون منع عبور و مرور خودروهای دیزلی نمی‌بینیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =