گروه خودروسازان بم به‌عنوان نماینده رسمی جیلی در ایران، از روز گذشته فروش محصول جدید خود جیلی GC6 امگرند با نام تجاری «اکسلنت» را آغاز کرد.

 به گزارش « اخبار خودرو » این شرکت خردادماه امسال نیز مدل جیلی GC6 الیت را برای فروش عرضه کرده بود که پس از انجام تعهدات خود در این زمینه و پس از اتمام تولید، پروژه فیس‌لیفت این مدل را کلید زد.

پیش‌فروش آخرین مدل جیلی در این شرکت که قرار بود اول اسفندماه جاری آغاز شود، به دلیل مقارن شدن با روزهای تعطیل اوایل این ماه، به پنجمین روز اسفندماه، یعنی شنبه و روز اول هفته موکول شد.

تغییراتی که در این مدل جیلی ایجاد شده است بیشتر مربوط به تجهیزات جانبی است. اضافه شدن سانروف، MP5 با ال‌سی‌دی ۸ اینچ، دو رنگ شدن تریم داخلی، دوربین دنده عقب و... ازجمله تغییرات اعمال شده در این مدل به‌شمار می‌روند.

[caption id="attachment_211872" align="aligncenter" width="768"]جیلی GC6 جیلی GC6[/caption]

اگرچه از لحاظ حجم موتور و تیپ گیربکس، جیلی اکسلنت تغییر خاصی نسبت به مدل قبل از خود نداشته است. گیربکس این مدل اتوماتیک، و تولید جاتکو (JATCO) ژاپن است. گیربکسی که مشابه آن برای تولید خودروهای نیسان استفاده و روی مدل‌های این شرکت دیده می‌شود. چراکه یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری جاتکو، شرکت نیسان است.

به گفته مدیران شرکت خودروسازی بم، این خودرو در حال حاضر حدود ۲۵درصد داخلی‌سازی می‌شود که این داخلی‌سازی در بخش‌هایی از خودرو مثل رینگ، لاستیک، باتری، یک‌سری دسته سیم‌ها، سیستم MP5 و... انجام شده است. ضمن اینکه برنامه خودروسازان بم، رساندن سهم ساخت داخل این خودرو به ۳۰درصد در سال ۱۳۹۷ است.

این محصول در سگمنتی تولید می‌شود که رقبای محدودی دارد. قیمت اعلام شده برای فروش جیلی GC6 امگرند جدید ۵۸میلیون‌و‌۹۰۰هزارتومان است که این قیمت‌گذاری، جیلی اکسلنت را در گروه خودروهای ۵۰میلیونی قرار می‌دهد. به این ترتیب از رقبای این خودرو با توجه به قیمت، سگمنت و اندازه آن، می‌توان به مدل‌های H320 و H330 برلیانس اشاره کرد.

در عین حال فارغ از در نظر گرفتن سایز این خودرو و فقط با توجه به قیمت آن، در گروه هاچ‌بک‌ها رنو ساندرو و ساندرو استپ‌وی نیز از رقبای جیلی GC6 امگرند جدید در بازار خودروی کشور به‌شمار می‌روند.

زمان تحویل این خودرو به مشتریان، اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال ۹۷ اعلام شده است که با توجه به برنامه دقیقی که در این زمینه وجود دارد و با در نظر گرفتن این موضوع که پک‌های تولیدی این خودرو آماده است و فرایند تولید تا پایان فروردین انجام می‌شود، به نظر می‌رسد تحویل این خودروها بدون هیچگونه تاخیر و در زمان مشخص شده، صورت گیرد.

این فرایند در حالی است که اصلی‌ترین بازخورد مصرف‌کنندگان محصولات خودروسازان بم در یک‌سال، نشان از رضایت مشتریان از کیفیت بسیار بالای خودروهای این شرکت دارد.

بر این اساس با وجود اینکه نیاز مشتریان به دریافت خدمات پس‌از فروش خودروهای صفر و نو در مورد بسیاری از محصولات موجود در بازار امری متداول است، اما می‌توان گفت محصولات خودروسازان بم از نظر مکانیکی و از لحاظ برقی طی یک سال گذشته مشکلی نداشته و همین موضوع باعث شده است هیچ کدام از مصرف‌کنندگان با چنین مشکلاتی به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه نکنند.

اگرچه در زمینه بازرسی کیفیت و استاندارد خودروهای این شرکت، با توجه به اینکه تیپ‌بندی محصول در حال تغییر بوده است، بازرسی و به‌روزرسانی محصولات و تولید این خودروساز از سوی ISQI به سال آینده موکول شده است.

لازم به ذکر است شرکت جیلی به‌عنوان شریک تجاری گروه خودروسازی بم، رویکرد متفاوتی را در زمینه تولید خودرو ایجاد کرده است. بر این اساس هولدینگ جیلی در روزهای گذشته ۱۰درصد از سهام شرکت آلمانی بنز را هم خریداری کرد.

در واقع این روند نشان‌دهنده آن است که شرکت جیلی تنها مجموعه چینی است که به این شکل و با این سرعت در حال توسعه و پیشرفت است، به شکلی که در حال خرید سهام خودروسازان اروپایی است.

همچنین به نظر می‌رسد این شرکت برای بازارهای صادراتی خود برنامه‌های بلند مدتی در نظر دارد که به این ترتیب در آینده نه چندان دور و تا پایان سال ۲۰۱۸ محصولات جیلی به بازارهای کشورهای آمریکا،‌کانادا و... نیز عرضه خواهد شد. همچنین در ایران هم به زودی خودروهای جدیدی به سبد محصولات این شرکت اضافه می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    ته مانده این مدل جیلی ؛ همیشه در ایران شعار خودرو سازان مفت بخر گرون بفروش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =