کد خبر: 211890
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

افزایش سقف تعرفه واردات هیبریدها از ۵ به ۶۵درصد باعث شد تا مدت‌ها این موضوع نقل محافل حتی رسانه‌های عمومی و غیر‌خودرویی شود اما در نهایت این مخالفت‌ها موجب شدند این تصمیم غیرکارشناسانه شکننده شود.

به گزارش « اخبار خودرو » ، بعد از ابلاغ آیین‌نامه جدید واردات طی دو ماه گذشته، حجم بالایی از انتقادات نسبت‌ به تعرفه بالای خودروها و به‌خصوص خودروهای هیبرید از طرف کارشناسان و فعالان خودرو، مطبوعات و افکار عمومی اعلام شد.

افزایش سقف تعرفه واردات هیبریدها از ۵ به ۶۵درصد باعث شد تا مدت‌ها این موضوع نقل محافل حتی رسانه‌های عمومی و غیر‌خودرویی شود اما در نهایت این مخالفت‌ها موجب شدند این تصمیم غیرکارشناسانه شکننده شود.

[caption id="attachment_209965" align="aligncenter" width="620"]واردات خودرو از امارات واردات خودرو[/caption]

حال به‌نظر می‌رسد دولت در حال عقب‌ نشینی در برابر تعرفه واردات خودروهای هیبرید است و به احتمال زیاد تعرفه هیبریدها مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. زیرا حضور و واردات خودروهای هیبرید یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای رهایی از هوای آلوده کلان‌شهرهایی مانند تهران است. همچنین هیچ‌کدام از خودروسازان داخلی تابه‌حال هیچ خودروی هیبرید بنزینی را به بازار ایران معرفی نکرده‌اند.

هرچند کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید قطعی به‌نظر قطعی می‌رسد اما درمقابل، کاهش تعرفه خودروهای بنزینی و رفع ممنوعیت واردات خودروهایی با قیمت بیش‌از چهل‌هزار دلار دور از ذهن است. زیرا وزارت صمت و دولت به‌شدت از مصوبه خود در این خصوص دفاع می‌کنند و قصد عقب‌نشینی از موضع خود را ندارند.

بنابراین می‌توان بیش‌بینی کرد در آینده نزدیک با کاهش تعرفه هیبریدها، قیمت این خودروها با قیمت جهانی زیر ۴٠هزار دلار خودروهایی مانند تویوتا پریوس و هیوندای‌سوناتاهیبرید در بازار ایران می‌رسد و کاهش یابد اما انتظار کاهش تعرفه و قیمت سایر خودروهای وارداتی بعید به نظر می‌رسد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • alia ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    یعنی رای دیوان عدالت و لایحه مجلس همش الکیه اینجا همه چی حاکمه جز قانون ظلم حق ماست
  • قاسمی ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    تا کی باید صبر کنیم اخه,,
  • hadiazmi ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    از رای خودم پشیمانم مثل هزاران نفر دیگه
  • فرشید مصدق ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    معلمه که بعیده از الان دارین زمینه سازی میکنید مگه مافیای خودرو ساز داخلی میگذارند ؟!؟!
  • آرش ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    شما لطفا باد زیر خاکستر قیمت نکن ! چرا یه بار مقاله اتون رو با این محتوا نمینویسی: کاهش قطعی تعرفه خودروهای هیبریدی و امید به کاهش تعرفه سایر خودروها ... واقعا از گرون بودن خودرو نفع دارید یا دستتون تو جیب سایپا و ایرانخودرو هست!؟ حتما باید حرفی و کامنتی خارج از ادب. براتون نوشته بشه تا شیوه خودتون رو اصلاح کنید و اعتدال پیشه کنید!؟
  • احمد ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    پس مجلس و دیوان عدالت هیچی؟!
  • محمد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    ظلام و زورگویی به مردم پایدار نیست و سرنگون خواهد شد
  • محسن ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    متاسفانه در مملکتی زندگی میکنیم که مجبورمان میکنند خودروهای بی کیفیت داخلی راباقیمت یک خودرو مدرن خارجی بخریم وخودرو خارجی را با سه برابر قیمت بقیه دنیا وباز هم به بهانه حمایت از تولید داخل وکمبود بوجه در حالی که صنایع خودرو ما ۵۰ سال قدمت وحمایت جانی ومالی ملت را پشت سرشان دارنددارند والان باید پیر صنعت خودرو سازی دنیا میشدند اما با همین سیاستهای رانتی ومنافع مافیایی این صنعت کا را به جایی رسیده که این صنعت بعد از پنجاه سال قدمت دست به دامن خودرو سازهای چینی باقدمت ۱۰الی۱۵ ساله میشود تا شایدبتواند خودریی را از انها مونتاژ کند به واقع این مایع تاسف وشرمندگی نیست مطمئنا پولهای کلانی در پس این به ظاهر حمایتها نهفته که اجازه رشد به این صنعت نداده کشور کره جنوبی ۱۰سال بعد از ما خودرو سازی را شروع کرد ودولت۱۰ سال به این صنعت مهلت داد با توجه به حمایتش این صنعت خود را با دنیا هماهنگ سازد ونتیجه اش شد هیوندا وکیا ودوو و.. اما سیاست اشتباه ومغرضانه ما نتیجه اش شد دوخودروساز بزرگ وبی خاصیت که تنها تواناییشان چاپیدن ملت مونتاژ خودروهای از رده خارج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =