کد خبر: 212092
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

دو دروازه‌بان بزرگ در تاریخ دربی‌های پایتخت، سلیقه‌های خودرویی متفاوتی دارند. احمدرضا عابدزاده از بلیزر و تویوتا به بنز رسیده است و مهدی رحمتی از ۲۰۶ به ب‌ام‌و و پورشه.

به گزارش « اخبار خودرو » ، روز گذشته ساعت ۳٫۴۵ دقیقه بعدازظهر باردیگر ورزشگاه آزادی تهران شاهد رویارویی دو رقیب سنتی و همیشگی فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال بود که سال‌ها با دو رنگ قرمز و آبی، دل هواداران میلیونی خود را ربوده‌اند. آخرین‌باری که این دو تیم با هم روبه‌رو شدند، قرمزها در یک بازی برتر استقلال با هدایت علیرضا منصوریان را از پیش رو برداشتند و به مسیر رو به صعود خود با برانکو ایوانکویچ ادامه دادند.

البته حکایت بازی امروز کمی متفاوت از بازی‌رفت است، زیرا استقلال با آمدن وینفرد شفر آلمانی و بازیکنانی مانند مامه تیام سنگالی و به اوج رسیدن مهره‌هایی مانند داریوش‌ شجاعیان و روزبه چشمی به تیمی یکدست و خطرناک تبدیل شده است که الهلال عربستان ملقب به رئیس فوتبال آسیا را هم شکست می‌دهد. بسیاری از کارشناسان می‌گویند هیچگاه این دو تیم تا این حد برای دربی آماده و سرحال نبوده‌اند.

[caption id="attachment_212096" align="aligncenter" width="520"]نگاهی به سلیقه خودرویی دو دروازه‌بان بزرگ تاریخ دربی نگاهی به سلیقه خودرویی دو دروازه‌بان بزرگ تاریخ دربی[/caption]

حکایت دروازه‌ بانی

تاریخ دربی پر ازحواشی، نکات جذاب و داستان‌های شنیدنی است. به‌طور معمول دروازه‌بان‌های دو تیم قرمز و آبی، نقش پررنگی در این حواشی مثبت و منفی داشته‌اند. چه آن روزها که ناصر حجازی و وحید قلیچ دروازه آبی‌ها و قرمزها را بیمه کرده بودند و چه روزهایی که احمدرضا عابدزاده از تیم آبی‌ها رفت و به پرسپولیس پیوست و این روزها که مهدی رحمتی و علیرضا‌بیرانوند، سوژه‌های جذابی برای روزنامه‌نگاران ورزشی هستند.

البته در میان دروازه‌بان‌ها، عابدزاده با پذیرفتن ریسک جدایی از استقلال و پیوستن به پرسپولیس و رحمتی با ظاهر و حواشی خاص خود در دروازه استقلال، جایگاه‌های ویژه‌ای دارند. در این گزارش نگاهی داریم به علاقه‌مندی‌های خودرویی این دو دروازه‌بان بزرگ.

عابدزاده ؛ اخبار و ماشین‌های عجیب

بدون‌شک احمدرضا عابدزاده یکی‌از بزرگ‌ترین نام‌های تاریخ دربی تهران و از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران است. عابدزاده ۷۹بازی ملی انجام داده است، در سال ۱۳۶۸ به استقلال پیوست و قهرمانی لیگ ایران و جام باشگاهی آسیا را به‌دست آورد.

او سال ۷۲ پس از سه فصل بازی در استقلال به سپاهان رفت و یک‌سال بعد به پرسپولیس پیوست. عابدزاده علایق خودرویی خاص خود را دارد. او سال‌ها با یک بلیزر غول‌پیکر دیده می‌شد و با همین بلیزر داستان‌های تلخ‌وشیرین زیادی داشت.

در‌نهایت عابدزاده پس از مدت‌ها این بلیزر پرخاطره را فروخت و تویوتا لندکروزر خرید. این‌کار وی همزمان با راه‌اندازی فست‌فود ۲۲ او بود. در نهایت این روزها عابدزاده با یک مرسدس‌بنز S500 سیاه‌رنگ و سانتافه مشکی ۲۰۱۶ رویت شده است. نکته جالب اینکه در تمام این سال‌ها خودروسواری عابدزاده محبوب، خالی از حاشیه و خبرهای عجیب‌و‌غریب ازجمله تصادف نبوده است.

رحمتی؛ لوکس‌ سوار ترین مرد آبی

مهدی رحمتی نیز نام بزرگی در چند‌سال گذشته دربی است. او دقیقا ۷‌سال قبل از پیوستن عابدزاده به استقلال یعنی در سال ۱۳۶۱ متولد شد و ۱۲سال پس‌از خروج عابدزاده از آبی‌ها در سال ۸۴ به استقلال پیوست.

او ۷۷‌بازی ملی هم در کارنامه‌اش دارد. رحمتی در ابتدای فصل و حتی تا همین چند هفته پیش جایگاهش را در استقلال به حسینی، دروازه‌بان جوان این تیم باخته بود اما این روزها بار دیگر بازیکن ثابت آبی‌ها شده است.

سلیقه خودرویی او با عابدزاده تفاوت بسیاری دارد. رحمتی بین تمام بازیکنان استقلال لوکس‌ترین ماشین‌ها را در اختیار داشته و با ‌ ب‌ام‌و۵۳۰ سر تمرین حاضر می‌شد. او زمانی هم با پژو ۲۰۶ سر تمرین می‌رفت و مدتی هم پورشه و پونتیاک داشت تا نشان دهد چه ماشین‌باز قهاری است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جگوار ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    رحمتی درحدپولی که میگیره وماشینی که سوارمیشه نیست
  • احمد ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    وقتی دینجور چیزها را می بینم دلم به درد میاد. یک نخبه ذهنی در کشور باید اجاره نشینی کنه و اما برخی ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =