کد خبر: 212220
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸

تصمیمی که دولت فدرال آمریکا درمورد افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم گرفته، می‌تواند تاثیر منفی روی خودروسازان، تامین‌کنندگان آن‌ها و مشتریان داشته باشد.

به گزارش « اخبار خودرو » ، روز جمعه کمپانی تویوتا موتورز ژاپن اعلام کرد تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم به ایالات‌متحده می‌تواند منجربه افزایش هزینه‌های تولید محصولات این کمپانی و در نهایت بالارفتن قیمت خودروها و وانت‌های تویوتا در بازار این کشور شود.

در اعلامیه تویوتا آمده است: «تصمیمی که دولت فدرال آمریکا درمورد افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم گرفته، می‌تواند تاثیر منفی روی خودروسازان، تامین‌کنندگان آن‌ها و مشتریان داشته باشد.»

[caption id="attachment_212223" align="aligncenter" width="512"]تویوتا تویوتا[/caption]

همچنین تویوتا موتورز اضافه کرد بیش‌از ۹۰درصد فولاد و آلومینیوم خودروهای ایالات‌متحده، در کشورهای دیگر تولید می‌شود. چهارشنبه هفته گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که تعرفه بالاتر برای واردات فولاد و آلومینیوم می‌تواند از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند و ریسک فرصت تلافی کردن را از تامین‌کنندگانی چون چین، اروپا و حتی همسایه‌شان کانادا خواهد گرفت.

ترامپ گفت که افزایش ۲۵درصدی تعرفه فولاد و ۱۰درصدی آلومینیوم هفته جاری از سوی کاخ سفید به‌طور رسمی اعلام خواهد شد. اما در این میان جای سوال وجود دارد که آیا ممکن است حمایت از تولید کنندگان فولاد و آلومینیوم در آمریکا به‌نفع مشتریان آمریکایی باشد؟

آیا این فلزسازان و قطعه‌سازان ایالات‌متحده ظرفیت موردنیاز برای تامین نیاز خودروسازان خارجی را که حاضر به تولید محصولشان در خاک آمریکا شده‌اند، دارد؟ آیا آن‌ها می‌توانند با فلزسازان چینی و اروپا رقابت کنند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =