واردکنندگان گری‌مارکت در این نامه خواستار تعیین تکلیف کارت‌های بازرگانی شدند که بدون علت دسترسی به آن‌ها مسدود شده، درحالی‌که کلیه ثبت‌سفارش‌های انجام‌شده با این کارت‌ها کاملا قانونی انجام شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، داستان واردات خودرو هر روز وارد مرحله تازه‌ای شده و ابعاد جدیدتری از آن رونمایی می‌شود. در جدیدترین رویداد در این حوزه، روز گذشته جمعی از واردکنندگان غیررسمی یا همان غیرنمایندگی‌ها و گری‌مارکت‌ها طی نامه‌ای به مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت، خواستار تعیین‌تکلیف درباره بلاتکلیف ماندن خودروها در گمرک شدند.

[caption id="attachment_205529" align="aligncenter" width="534"]خودروهای در گمرک مانده خودروهای در گمرک مانده[/caption]

واردکنندگان گری‌مارکت در این نامه خواستار تعیین تکلیف کارت‌های بازرگانی شدند که بدون علت دسترسی به آن‌ها مسدود شده، درحالی‌که کلیه ثبت‌سفارش‌های انجام‌شده با این کارت‌ها کاملا قانونی انجام شده است.

همچنین تعیین‌تکلیف خودروهای مانده در گمرک که دارای قبض انبار قبل از ۹/۱۰/۹۶ هستند، از دیگر درخواست‌های واردکنندگان بوده است.

آن‌ها خطاب به رئیس سازمان توسعه تجارت آورده‌اند: «جلوگیری از برخورد دوگانه با اداره‌های ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور، معاونت فنی و مهندسی راهور ناجا و همچنین گمرک ایران که به‌صورت کتبی از آن‌ها درخواست متوقف کردن امور را دارید، اما به صورت شفاهی از پذیرش آن‌ها خودداری می‌کنید، از مطالبات ماست.»

همچنین آن‌ها خواستار الزام نمایندگی‌های خودروهای وارداتی به بستن قرارداد در ۴۸ساعت کاری بدون بهانه‌های بی مورد هستند.

به‌علاوه واردکنندگان گری مارکت خواستار اجرای رای دیوان عدالت اداری مبنی‌بر کاهش تعرفه واردات خودرو هستند که به‌وسیله دولت افزایش پیدا کرده، اما تاکنون به‌رغم رای این دیوان، دولت هیچ اقدامی برای کاهش تعرفه‌ها نکرده است.

لازم به ذکر است ظرف شش‌ماه آینده رای قطعی دیوان عدالت اداری درمورد وضعیت تعرفه واردات خودروهای وارداتی اعلام خواهد شد.

آن‌ها همچنین نسبت‌به بسته‌شدن شش‌ماهه سایت ثبت‌سفارش خودرو نیز اعتراض دارند و اعلام کرده‌اند در این مدت متحمل ضررهای غیرقابل جبرانی شده‌اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    امان از برنامه های,بی درو پیکر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =