کد خبر: 212632
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

شرکت لاستیک نیکرو گسترش در خرم‌ آباد تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد. امیرعلی زهره‌نژاد، مدیرعامل شرکت نیکروگسترش با تایید این خبر از مشارکت این شرکت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو ، شرکت لاستیک نیکرو گسترش با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تا ۲ سال دیگر در خرم‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

باتوجه به هدف دولت در ایجاد اشتغال در استان‌های مختلف کشور و حمایت از مناطق محروم، یکی دیگر از پروژه‌های دولت که با مشارکت شرکت نیکروگسترش در خرم‌آباد در حال تاسیس است، تولید لاستیک بوده و هزینه اولیه این پروژه در مجموع یک‌هزار‌و۳۰۰میلیاردتومان برآورد می‌شود.

حدود ۸۱درصد سهام این کارخانه به بخش خصوصی تعلق دارد و ۱۹درصد سهام باقیمانده نیز دولتی است. ازآنجا که نرخ بیکاری در استان لرستان تا پایان سال ۹۲ حدود ۱۷٫۳ درصد اعلام شده بود، هدف اصلی شرکت نیکروگسترش ایجاد اشتغال در این استان است، هرچند با احتساب نرخ بیکاری پنهان و بررسی مشاغل کاذب و تلفیق آن با نرخ بیکاری آشکار، نرخ بیکاری این استان بیش‌از ۳۰ درصد گزارش شده است. با این‌حال حدود یک‌هزارو۳۴۴نفر در این کارخانه به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد که این امر کمک بزرگی در رفع نرخ بیکاری این استان می‌کند.

با آنکه صنعت تایر بخشی از صنایع پایین‌دستی خودرو به شمار می‌آید، با در اختیار داشتن حدود ۱۵هزار شغل مستقیم و فروش سالانه نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار نقش قابل‌توجهی را در رشد صنعتی و تولیدات ملی دارد.

همچنین بر‌اساس ارزیابی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان این صنعت با توجه به آنکه رشد مصرف خودرو تا سال ۱۴۰۴ همپای رشد تولید ناخالص ملی داخلی است، میزان خودروهای در‌حال تقاضا به ۳ برابر میزان کنونی آن خواهد رسید. بنابراین اهمیت تولید داخلی تایر به‌عنوان کالای مصرفی در صنعت خودروی کشور و همچنین ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای بیش‌از پیش نمایان خواهد شد.

براساس آنچه زهره‌‌‌نژاد، مدیرعامل شرکت لاستیک نیکروگسترش می‌گوید ظرفیت این کارخانه حدود ۵۰ هزار تن تایر در سال است که از این میزان حدود ۵۰درصد آن تایرهای سبک و ۵۰درصد بقیه تایرهای سنگین هستند.

همچنین رشد فیزیکی این کارخانه تاکنون حدود ۱۴درصد بوده و باتوجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط مسئولان این پروژه تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =