کد خبر: 212641
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۹

امسال مقرر شد در ضوابط ورود خودرو به جزیره کیش از طریق لندی‌کرافت‌ها فقط خودروهای تولید داخل که از سال ۹۰ تولید شده‌اند و خودروهای خارجی که از سال ۱۳۸۵ تولید شده‌اند، با در دست داشتن معاینه فنی معتبر امکان ورود به جزیره کیش را داشته باشند. متقاضیان دیگر که این شرایط را ندارند، اصرار به همراه داشتن خودرو نداشته باشند

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته، علیرضا قائدیان ، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در گفت‌وگویی مفصل با خبرنگاران رسانه‌های مختلف در نشست خبری تسهیلات سفرهای نوروزی این جزیره از عدم افزایش قیمت بلیت تهران - کیش، جزئیات و قیمت ورود خودروی مسافران نوروزی به منطقه آزاد کیش در نوروز، راه‌اندازی خط مسافری دریایی یک‌روزه جزیره کیش ـ جزیره هندورابی و پیش‌بینی پذیرش ۳۰۰هزار مسافر نوروزی در این شهر سخن گفت.

[caption id="attachment_212642" align="aligncenter" width="800"]علیرضا قائدیان ، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش علیرضا قائدیان ، دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش[/caption]

تشکیل ستاد سفرهای نوروزی

به گزارش «اخبار خودرو»، علیرضا قائدیان دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در نشست خبری تسهیلات سفرهای نوروزی این جزیره گفت: «در ایام تعطیلات نوروزی در کشور، ستاد سفرهای نوروزی شکل می‌گیرد و درمورد جزیره کیش نیز از اوایل بهمن‌ماه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تشکیل شده است.»

وی ادامه داد: «در ۱۱کمیته تخصصی، فعالیت‌ها در این ستاد تعریف و برنامه‌ریزی‌های سفرهای نوروزی انجام شد. همچنین، ‌در این دو ماه، تمهیداتی فراهم شد که مسافران با توجه به شرایط و ضوابط، امکانات ویژه‌ای در جزیره کیش داشته باشند.»

تمهیدات حمل مسافر و خودرو

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با بیان این‌که از سه بندر اصلی به‌عنوان ورودی‌های جزیره کیش در سواحل خلیج‌فارس، شناور مسافری وجود دارد، گفت: «از بنادر چارک، آفتاب و بندرلنگه شناور مسافری به جزیره کیش و بالعکس وجود دارد. همچنین، در تردد این سه بندر به جزیره کیش طی هماهنگی با سازمان بنادر و دریانوردی ۴فروند شناور که قابلیت حمل مسافر و خودرو را دارند، به شناورهای برنامه‌ای این مسیرها افزوده شده‌اند.»

وی در ادامه گفت: «در تاسیسات بندری و بازدیدها، امسال وضعیت مطلوب‌تری را در ارائه خدمات، به مسافران منتظر برای ورود به جزیره از بندر چارک خواهیم داشت، ضمن آنکه شرایط مناسبی در بندر آفتاب فراهم شده است.»

کیش‌ایر مسئول حمل هوایی مسافران

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش اضافه کرد: «براساس رویکرد سازمان منطقه آزاد، شرکت هواپیمایی کیش ماموریت تقویت و توسعه زیرساخت سفر به جزیره کیش را در دستور کار قرار داد و مسیرهای پروازی کیش‌ایر، غیر از مسیرهای مرتبط به سمت کیش، از برنامه حذف می‌شود و به‌جای آن توسعه مبادی به این جزیره در دستورکار خواهد بود.»

قائدیان ادامه داد: «در فرودگاه‌های کاشان، ‌آبادان و یزد پرواز به جزیره کیش توسط کیش‌ایر اضافه شد و در ادامه با مجوز سازمان هواپیمایی مسیرهای دزفول ـ کیش و همدان ـ کیش نیز به این چرخه اضافه می‌شود. همچنین، در تعطیلات نوروز تلاش کردیم با امکان برقراری پرواز فوق‌العاده، تاثیرگذاری در کنترل عرضه و تقاضا را داشته باشیم تا آن‌هایی که ازطریق سیستم فروش، بلیت هواپیمای کیش را تهیه می‌کنند، شاهد کم‌ترین نوسان قیمتی باشند.»

۴هزار صندلی در اختیار مسافران

قائدیان عنوان کرد: «از ۱۲فروند ناوگان شرکت هواپیمایی کیش روزانه ۴هزارصندلی در اختیار مسیرهای با مبدا و مقصد کیش قرار می‌گیرد، ضمن آنکه ۶۰درصد پروازها به کیش با سایر خطوط هواپیمایی کشور انجام می‌شود. تلاش کردیم با افزایش مبادی و تعداد پروازها به این جزیره قیمت‌ها را کنترل کنیم. در قیمت بلیت هواپیما یک شاخص قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و یک شاخص عرضه و تقاضا مدنظر است، باید نظام عرضه و تقاضا را کنترل کنیم تا هزینه نهایی سفر به کیش زیاد نشود. در آبان‌ماه امسال قیمت پروازها در مسیر تهران ـ کیش به صورت ثابت ارائه شد. البته نوسانات نرخ ارز نیز در این حوزه تاثیرگذار است چون هزینه تعمیر و نگهداری هواپیما، ارزی است.»

تلاش برای عدم عبور از قیمت مصوب

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «هواپیمایی کیش تلاش می‌کند در مسیرهای با مبدا و مقصد کیش از قیمت‌های مصوب عبور نکند.»

شرایط حمل خودرو

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش گفت: «امسال مقرر شد در ضوابط ورود خودرو به جزیره کیش از طریق لندی‌کرافت‌ها فقط خودروهای تولید داخل که از سال ۹۰ تولید شده‌اند و خودروهای خارجی که از سال ۱۳۸۵ تولید شده‌اند، با در دست داشتن معاینه فنی معتبر امکان ورود به جزیره کیش را داشته باشند.»

قائدیان اضافه کرد: «متقاضیان دیگر که این شرایط را ندارند، اصرار به همراه داشتن خودرو نداشته باشند و خودرو را در پارکینگ بندر مستقر کرده و با شناورهای مسافری به کیش سفر کنند.»

وی افزود: «یک‌صد دستگاه ون و مینی‌بوس برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در جزیره کیش اختصاص یافته است و نیازی به استفاده از خودروی شخصی در این جزیره نیست.» ق

ائدیان تاکید کرد: «همچنین ورود خودروهای سنگین شامل کامیون، کامیونت، مینی‌بوس و وانت به جزیره کیش ممنوع است.»

قیمت ورود خودرو به کیش

قائدیان درباره قیمت ورود خودروها به جزیره کیش گفت: «به‌ازای هر خودرو، هزینه ورود ۲۰۰هزارتومان است که در مبادی ورودی دریافت می‌شود،‌ ضمن آنکه باید بلیت شناور هم توسط مسافران خریداری شود. دوره ماندگاری خودرو در جزیره کیش ۵روز است.»

وی در ادامه اظهار داشت: «جزیره هندورابی از مقاصد گردشگری در مجموعه جزایر کیش است که امکان بازدید یک‌روزه از آن فراهم شده است. جزیره هندورابی جزیره‌ای حفاظت‌شده و با رویکردی متفاوت از سایر مقاصد گردشگری همراه است. بر این اساس، شناورهای مسافری می‌توانند پس از تهیه بلیت توسط مسافران، سفر یک‌روزه به هندورابی داشته باشند.»

تمهیدات اقامتی

قائدیان همچنین اظهار داشت: «۵۲واحد اقامتی ۲ تا ۵ستاره در جزیره کیش وجود دارند که شامل ۱۲هزار تخت اقامتی هستند. هتل‌ها معمولا در ایام نوروز افزایش قیمت دارند اما امسال افزایش قیمتی نسبت‌به نرخ‌های مصوب پیشین در تعرفه هتل‌ها اعمال نشده است. همچنین، علاوه‌بر واحدهای اقامتی رسمی در سطح جزیره، برای اسکان مسافران، کمپ خانوادگی الغدیر با ۲هزار چادر اقامتی، کمپ مجردی المپیک با ۵۰۰چادر اقامتی و ستاد اسکان فرهنگیان با ۱۰مدرسه در نظر گرفته شده است.»

وی افزود: «طی همکاری جامعه هتل‌داران و ستاد اسکان کیش، مالکان واحدهای مسکونی در جزیره که مایل به اجاره‌دادن واحدهای خود باشند، می‌توانند طی هماهنگی با ستاد اسکان، واحدهای اقامتی خود را در فهرست این ستاد ارائه کنند.»

وی تاکید کرد: «به هیچ عنوان مجوز نصب چادر در معابر و پارک‌های جزیره در ایام نوروز صادر نمی‌شود. ضمن آنکه هزینه اجاره کمپ هر شب ۴۰هزارتومان است.»

پیش‌بینی ورود ۳۰۰هزارمسافر

قائدیان خاطرنشان کرد: «سال گذشته در ایام نوروز تعداد ۲۲۰هزارنفرمسافر وارد جزیره کیش شدند و پیش‌بینی می‌شود این رقم در نوروز ۹۷، به ۳۰۰هزارنفرمسافر افزایش یابد.»

وی تصریح کرد: «ستاد نظارت مستمر سازمان منطقه آزاد کیش نیز ۲۴ساعته بر ارائه خدمات نظارت دارد. ضمن آنکه شماره تلفن ۴۴۱۴ از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۲۰ فروردین ۹۷ پاسخگوی مسافران نوروزی است.»

قائدیان افزود: «از ۱۵روز پیش سامانه IKISH جهت اطلاع‌رسانی نرخ خدمات و بخش‌های گردشگری جزیره کیش راه‌اندازی شد که روی تلفن همراه مسافران نصب می‌شود و اطلاعات راهنمای برنامه‌های نوروزی، وضعیت واحدهای اقامتی، شناورها و... از این طریق قابل دسترس است. ضمن آنکه مسافران می‌توانند انتقادات و شکایات خود را از این طریق بیان کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =