کد خبر: 212648
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹

این روزها که خبر رونمایی از رنو کپچر ۲۰۱۸ در نمایشگاه ژنو صدا کرده، زمزمه‌هایی مبنی بر ورود این خودروی جدید به بازار ایران نیز به گوش می‌رسد.

به گزارش «اخبار خودرو»، آنهایی که از نمایشگاه امسال ژنو دیدن کرده‌اند براین‌باورند که مدل ۲۰۱۸ رنو کپچر تغییرات اساسی نسبت به مدل ۲۰۱۷ داشته است. این درحالی‌است که این خودرو در سال گذشته میلادی نیز به عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار اروپا (درمیان خودروهای هم‌کلاس) معرفی شده است.

در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود از این خودرو در سال جدید میلادی نیز با کیفیت بهتر و آپشن‌های بیشتر و همچنین مصرف کمتر، استقبال شود. به عنوان مثال مصرف این خودرو حدود ۵ و نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده که حتی از مصرف برخی خودروهای هیبرید نیز کمتر است.

[caption id="attachment_211968" align="aligncenter" width="700"]رنو کپچر رنو کپچر[/caption]

این خودرو که قرار است از ابتدای سال آینده در بازار ایران به فروش برسد از ظاهری زیباتر و گشتاوری بهتر نسبت به مدل ۲۰۱۷ بهره‌مند است. پیش‌بینی می‌شود بازار ایران استقبال بی‌نظیری از این خودرو در سال آینده داشته باشد.

بر همین اساس سیستم ترمز‌گیری و برنامه‌ریزی جعبه‌دنده این خودرو نسبت به نسخه پیشین ارتقا پیدا کرده است. این کراس‌اوور کوچک رنو می‌تواند بسیار بهتر از گذشته در بازار ایران بدرخشد و رقابت جدی با خودروهایی چون سانگ‌یانگ تیوولی، نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸ داشته باشد.

تغییرات جدید باعث شده است ظاهر رنو کپچر جذاب‌تر از گذشته شود. از طرفی امکانات رفاهی جدیدی چون سقف شیشه‌ای مونروف، سیستم صوتی حرفه‌ای، دی‌لایت‌های جدید، تریم داخلی جدید ...و به لیست امکانات این خودرو اضافه شده است.

باتوجه به اینکه طی سال‌های اخیر خودروسازان مطرح دنیا به تولید خودرو با پیشرانه‌های کم‌حجم و اقتصادی روی آورده‌اند، شانس موفقیت رنو کپچر به‌دلیل داشتن پیشرانه ۲/۱لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بیش از پیش شده است.

این در حالی است که سلیقه بازار ایران نیز تا چند سال پیش به پیشرانه‌های حجیم با تعداد سیلندر بالا گرایش داشت، اما اخیرا نیز بازار ایران به خودروهای اقتصادی با حجم کم و توان بالا روی آورده است.

در بخش قوای محرکه رنو کچپر ۲۰۱۸، همچنان موتور ۲/۱‌لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ با حداکثر توان ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتون‌متری ایفای نقش می‌کند که نیروی تولید‌شده توسط آن به کمک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

از مزیت‌های این پیشرانه توانمند، می‌توان به مصرف سوخت کمتر از ۵/۵ لیتر در سیکل ترکیبی با پیمایش ۱۰۰‌کیلومتر اشاره کرد که در مقایسه با بسیاری از خودروهای هیبریدی، مصرف کمتری را ارئه می‌دهد.

حضور رنو کپچر نیز به‌عنوان یکی از اولین‌ خودروهای اقتصادی با امکانات رفاهی بالا سبب شد آمار فروش قابل توجهی را در بازار ایران تجربه کند. به همین خاطر کمپانی رنو پیش از عرضه رسمی این خودرو به بازار جهانی، تعدادی از نمونه‌های جدید این خودرو را به ایران فرستاد تا در مراحل تست و بررسی همولوگیشن، تطابق‌پذیری این خودرو با شرایط آب‌و‌هوایی و سوخت ایران مورد ارزیابی قرار گیرد.

کپچر به معنای «تسخیر» و «گرفتن» است و با توجه به کسب عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور Sub-Compact در اروپا، می‌تواند به «ربودن گوی رقابت» نیز تعبیر شود.

این خودرو برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ معرفی و در اولین سری تولید موفق به کسب ۵‌ستاره ایمنی از موسسه Euro NCap اروپا شد. در همان سال با آغاز فروش در بازار کره‌جنوبی تحت عنوان مدل سامسونگ QM3، در کمتر از ۷‌دقیقه به فروش هزار دستگاهی رسید و سپس توانست جایزه ماشین سال ۲۰۱۳ را از آن خود کند.

[caption id="attachment_211970" align="aligncenter" width="1280"]رنو کپچر رنو کپچر[/caption]

رنو کپچر در کشورهایی نظیر روسیه، اسپانیا و برزیل تولید می‌شود و اکنون در شمار یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کوچک بریتانیا و اروپا محسوب می‌شود.

رنو کپچر یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای سایز‌کوچک در بازار جهانی شناخته می‌شود. کمپانی رنو در راستای احترام به حقوق مشتری، برای سال ۲۰۱۸ نسخه فیس‌لیفت‌شده رنو کپچر را راهی بازار کرد.

از امکانات رفاهی رنو کپچر ۲۰۱۸ باید به این موارد اشاره کرد؛ استارت دکمه‌ای، سوییچ کارت مخصوص رنو، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، تنظیمات سیستم صوتی از پشت فرمان، فرمان‌بر صوتی، کنسول میانی، سقف شیشه‌ای مونروف، سنسور نور و باران، چرا‌غ‌های جلو LED، نور گسترده در پیچ‌ها، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت C‌شکل که بیانگر زبان طراحی جدید رنو است، سیستم صوتی و تصویری Rlink با بلندگوهای Bose، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ۴ کیسه هوا، پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم پارک اتوماتیک و خروج از پارک، اتصال مستقیم گوشی به خودرو، تودوزی چرم و پارچه ترکیبی، گرمکن صندلی‌های جلو و آینه‌های تاشو برقی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =