کد خبر: 212739
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

هیوندای در آینده در ایران خودروی هیبرید می سازد. دراین زمینه صحبت هایی با این شرکت انجام داده ایم و برند هیوندای در زمینه ساخت خودرو در ایران با ما به تفاهم هایی رسیده است

به گزارش «اخبار خودرو»، معاونت بازاریابی و فروش شرکت پاکرو سبز قشم در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای خودرو مبنی بر اینکه این شرکت برنامه ای برای تولید خودروهای هیبرید با شرکت هیوندای در آینده در ایران دارد یا نه، گفت: فعلا اگر اتفاقی هم بیفتاد باید به صورت مونتاژ باشد.

دراین زمینه صحبت هایی با این شرکت انجام داده ایم و برند هیوندای در زمینه ساخت خودرو در ایران با ما به تفاهم هایی رسیده است اما این شرکت بر روی ساخت هیبریدها حساس تر است و مسلما تا حصول نتیجه در این خصوص زمان زیادی لازم است.

[caption id="attachment_211298" align="aligncenter" width="345"]بهنام بهجت معاون بازاریابی و فروش شرکت پاکرو قشم بهنام بهجت معاون بازاریابی و فروش شرکت پاکرو قشم[/caption]

بهنام بهجت در ادامه اعلام کرد: شرکت پاکروباس به صورت زیرمجموعه پاکرو واردکننده اتوبوس های برقی در بحث حمل و نقل عمومی خواهد بود و با چهار شرکت خارجی در این زمینه ارتباط هایی برقرار شده است که امیدواریم مذاکرات تا خرداد به نتیجه برسد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر هم قول هایی برای فراهم کردن زیرساخت های آن داده اند.

وی با بیان اینکه سهم خودورهای هیبرید از کل خودروهای وارداتی کشور تنها حدود ۷ هزار تا یعنی ۱۰ درصد تعداد وارداتی هاست، اظهار کرد: در این شرایط با تصمیمات غیرکارشناسی باعث شده اند که ۵۰۰ خودروی ما در گمرک بماند در حالی که به مشتری برای تحویل آنها وعده داده ایم و از انجا که ماندن خودورها در گمرک هزینه های بالایی برای ما به دنبال دارد مجبوریم آنها را ترخیص کنیم و نمی توانیم تا زمان اصلاح تعرفه ها منتظر بمانیم.

بهجت عنوان کرد: با افزایش ۹ برابری تعرفه خودورهای هیبرید توسط دولت، ما باید برای وارد کردن یک دستگاه خودروی هیبرید، هزینه ای که تا پیش از این برای ۹ خودرو می دادیم را بپردازیم.

معاونت گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت پاکرو سبز قشم هم در این نشست بیان کرد: وزیر صنعت اعلام کرده اند که تعرفه های خودروی هیبرید ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است، این در حالی است که ما همچنان با تعرفه ۴۵ درصد در حال ترخیص خودروهای هیبرید هستیم.

جواد نفری تصریح کرد: در سال گذشته تعدادی خودرو با نام شرکت پاکرو از گمرک ترخیص شد، در حالی که این خودورها مربوط به شرکت ما نبوده اند و الان وقتی برای گارانتی به ما مراجعه می کنند کد آنها در سیستم ثبت نشده است. در آن زمان دولت علت ترخیص این خودروها را هک شدن سایت ثبت سفارش اعلام کرد.

وی افزود: حدود ۱۰۰دستگاه ۲۰۱۸ هم با نام ما وارد کشور شده است در حالی که برچسب تقلبی داشته اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا. ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    در کشوری که متخلفان به این راحتی خودرو وارد میکنند و بنام شرکتهای خوشنام این کار انجام میدهند و درجای که متولیان وزارت صنعت و گمرک باید جوابگوی تخلفات گسترده در حوزه سایت ثبت سفارش و ترخیص چنان از هک شدن سایت ثبت سفارش خودرو حرف میزنند گویا یک موضع پیش پا افتاده است..و جای که باید جوابگوی تخلفات باشند هرکدوم از مسئولین خود را به بیخبری محض میزنند راستی کی و کدام دستگاه باید جوابگوی این همه تخلف گسترده و هولناک باشد....یعنی وزارت صنعت و گمرکات کشور عزیزما اینقد بی درو پیکرند....خیلی جای تعجب وتاسف دارد....خیلی کشنده است سالیانه چندین میلیارد کالای قاچاق وارد کشور میشود کسی هم جوابگو نیست...راستی کی باید جوابگو باشند
  • اسد ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    اگر دلیل این رفتار را از طرف دولت ، خاصه وزارت صمت بپرسید می گوید مربوط به دولت قبل بوده
  • حسین ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    خدا به داد من برسد که به این دولت اعتماد کرده ام وسوناتا هیبرید را ثبت نام کرده ام
  • مهدی ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    واقعا چرا؟ چرا مردم تاوان باید پرداخت کنند؟ چرا واقعا؟
  • رامین ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    وقتی که بجای نیروی متخصص نیروی متاهددر سرکار هستند تبعاتش را باید مردم بدهند
  • منوچهر ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    در دنیای امروز خودرو های هیبریدی فقط به عنوان یک گذر از خودرو های بنزینی به خودرو های الکتریکی است و تا چند سال دیگر حتی خودرو های هیبریدی در دنیا جایگاهی نخواهند داشت لذا بهتر است که ایران در خصوص تولید خودرو های الکتریکی با خودرو سازان بزرگ دنیا وارد معامله شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =