کد خبر: 212748
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

در خرید خودروهای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ در بازار احتیاط فرمایید ، اطلاعات پلاک شناسایی خودرو مندرج بر روی ستون درب راننده این خودروها دستکاری گردیده و جعلی می باشد

به گزارش « اخبار خودرو »، تولیدات شرکت هیوندایی برای مناطق و اقلیم های  مختلف بنابر استانداردهای هر کشور ، مبتنی بر ضوابط  و قوانین استاندارد جاری کشور یا منطقه مقصد  انجام می پذیرد . به دلیل آشفتگی در واردات خودرو به ایران ، تجار واردکننده به فراخور دسترسی و قیمت پایین،  اقدام به خرید خودرو از کشور های مختلف می نمایند که برخی از خودروهای وارد شده به دلیل پایین بودن سطح استاندارد مورد نظر در ایران ، مجاز به ورود به کشور نمی باشند. شرکت پاکرو سبز قشم نماینده رسمی خودروهای هیبرید هیوندای در ایران در این رابطه هشدار داد :

[caption id="attachment_212749" align="aligncenter" width="1000"]سوناتا هیبرید سوناتا هیبرید[/caption]

در خرید خودروهای سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۸ در بازار احتیاط فرمایید ، اطلاعات پلاک شناسایی خودرو مندرج بر روی ستون درب راننده این خودروها دستکاری گردیده و جعلی می باشد که طی بررسی و استعلام صورت گرفته از شرکت مادر(هیوندای کره جنوبی)محرز گردید اطلاعات پلاک شناسایی نصب شده بر روی این قبیل خودروها با اطلاعات فنی شرکت مادر همخوانی ندارد.

طی اطلاعات واصله و مستندات مشاهده شده تعداد زیادی از خودروهای هیبرید عرضه شده به بازار فاقد اصالت و مشخصات فنی اعلام شده می باشند.

به اظهار کارشناسان تعدادی از واردکنندگان سود جو به منظور کسب مجوز واردات اقدام به دستکاری مندرجات پلاک شناسایی خودرو حاوی اطلاعات فنی خودرو نموده اند .

نصب پلاک و برچسب های جعلی بر روی پلاک و برچسب های اصلی خودرو آنچنان با ظرافت صورت پذیرفته است که ماموران گمرک نیز قادر به تشخیص نگردیده اند . این داستان زمانی کشف گردید که از شرکت پاکرو سبز قشم نماینده رسمی خودروهای هیوندای هیبرید درخواست خرید گارانتی صورت پذیرفت .

از مدیر فنی ، گارانتی و آموزش خودرو شرکت پاکرو در این ارتباط توضیح خواستیم : " تعدادی از واردکنندگان بدون استعلام اولیه از شرکت پاکرو سبز قشم مطابق آخرین ضوابط و قوانین واردات خودرو ، عمدا یا سهوا اقدام به خرید و جابجایی خودرو از یکی از کشور های منطقه (اردن) برای بازار ایران نموده بودند این خودروها به دلیل پایین بودن سطح استاندارد آلایندگی یورو ۵ نسبت به استاندارد های آلایندگی یورو ۶ مورد تایید برای واردات به ایران نبوده و نمی توانستند مجوز واردات به کشور را اخذ نمایند ، قطعا تدبیر اینکار نمی توانست دور زدن قانون باشد اما وسوسه سود بیشتر و پیشگیری از ضرر و زیان ناشی از برگرداندن خودروها از گمرکات، تحمل ایشان را به سر آورد و نهایتا جعل برچسب و پلاک مشخصات فنی خودرو انتخاب سودجویان بود ، لذا تعداد زیادی از خریداردان خودرو بی اطلاع از دسیسه سودجویان قربانی گردیدند".

جمع آوری خودروهای قاچاق در حال حاضر در دستور کار رسیدگی امور سازمانهای ذی صلاح قرار دارد و پرونده متخلفین به زودی رسیدگی می گردد .

مطابق اطلاعیه های نمایندگی های رسمی خودروهای وارداتی منجمله شرکت پاکرو سبز قشم ، خریداران می توانند ، نسبت به استعلام اصالت خودروهای خود از طریق نمایندگی های رسمی (دفاتر مرکزی) از وضعیت صحت اصالت خودروی خود مطلع گردند .  تلفن های ۲۴۸۴۳-۰۲۱ داخلی ۳۰۷۲ و ۳۰۷۳ آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان خودروهای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ در ساعات اداری می باشند .

لازم به ذکر است مطابق استاندارد های جهانی هیوندای ، تمامی خودروهای سوناتا هیبرید که با پلاک ترانزیت و طبق مجوز های رسمی و قانونی کشور از خاک ایران عبور می نمایند از خدمات پس از فروش و پوشش های گارانتی شرکت پاکرو سبز قشم نماینده رسمی شرکت هیوندایی در ایران برخوردارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    یعنی استانداردش از پراید کمتر است؟
  • اسی ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    انگار پراید ما خیلی سطح کیفیش بالاتر از خودروی دست کاری شده ی ایناست????
  • قاسمی ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    بسلامتی,,,خوبه والا همه جا دزدی,دزدی دزدی,,,و جالبتر اینکه همیشه قربانیها ملت بدبختن,,اون از افزایش تعرفه ها,,ک واقعا نهایت بی تدبیریه مسوولان,و اینم از اینجور,وقایع,,دست مریزاد,مسوولان عزیز
  • مسعود ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    نتیجه اخلاقی اینه میشه که سوناتای آشغال نخرید،برید پراید با کیفیت جهانی بخرید
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    واقعا چی فکر کردین نمی خواد کار کنند که از انحصار طلبی خودشون در بیاد دارن این حرف های مفت را می زنن
  • مجتبی ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    شرکت پاکرو خودش از خریدارای بدبختش از قیمت قطعی ۴۰ میلیون اضافه گرفت بعد تحویل داد ۵ ماه دیر تر
  • M.S ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    مسوولان خیلی هم باتدبیر هستند و تمام کارهاشون برنامه ریزی شده در جهت حمایت از انحصار طلبی لگنهای تولیدی ایرانی هست در سال حمایت از کالای ایرانی!!!!! تعرفه رو بردن بالا تا اختلاف قیمت ماشینهای خارجی با داخلی خیلی زیاد بشه! در مرحله دوم دارن تعرفه خودردهای مونتاژ و چینیها رو بالا می برن و قیمتاشونو میرسونن به ۲۰۰تومن و اما مرحله آخر افزایش قیمت خودروهای(لگنهای) وطنی و نه البته با دو_سه میلیون ,بلکه حداقل ۴۰% یعنی حداقل ۱۵ میلیون باشید! درست مثل سال۹۱_۹۲ که ماشینها از ۱۴_۱۷ میلبون یه دفعه رسید به ۲۵تا۴۰ میلیون! سناریوشون تکراریه!!!
  • قاسمی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    امان از تدبیر
  • کاظمی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    متاسفانه شرکت پاکرو قشم ، بیش از هر چیز دنبال ایجاد انحصار و نه صرفه و صلاح مشتریان بوده و هست . موارد بسیار دیگری هم بوده که با وجود تایید اصالت و پرداخت وجه گارنتی به آن شرکت که طبق قانون حمایت از مصرف کننده جزو الزامات نمایندگی های رسمی می باشد را نپذیرفتند و طنز تلخ انکه ۳% دریافتی را هم عودت ندادند . که متاسفانه جای بررسی فراوانی دارد . چنین گرارشاتی هم بیش از هر چیز بیانگر فرار رو به جلو آن شرکت می باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =