کد خبر: 212768
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

خبر ورود دوباره آزرا هیجان را به بازار خودروی کشور تزریق کرد. جای این سگمنت سدان به دنبال محدودیت خودروهای ۲۵۰۰سی‌سی کاملا خالی بود گرچه مدل ۴‌سیلندر با حجم موتور ۲٫۴ به بازار می‌آید اما نام آزرا و اعتبار هیوندای را یدک می‌کشد.

به گزارش « اخبار خودرو »، سال ۱۳۹۶ را می‌توان به‌عنوان یک سال خاص در چند سال اخیر در بازار خودرو های وارداتی دانست، زیرا با بسته شدن سایت ثبت‌سفارش و افزایش یک‌باره تعرفه‌ها‌، بازار خودروهای وارداتی در شوک بزرگی فرو رفت. از سوی دیگر خودروسازان داخلی با خیالی آسوده‌تر در همین بازار کمی رقابتی، به‌کار خود و تکرار سیاست‌های خود ادامه دادند. اما سوال اصلی برای بسیاری از مخاطبان این است که سال ۹۷ چگونه خواهد بود؟آیا باافزایش یا کاهش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد و این‌که چه مدل‌هایی به بازار خودروی کشور راه خواهند یافت.

برای توضیح بیشتر، مطالب را به ۴بخش مختلف تقسیم می‌کنیم: ۱-خودروهای تولیدی۲- خودروهای پسابرجامی۳- خودروهای چینی۴- خودروهای وارداتی

کوییک، پژو ۲۰۷ صندوق‌دار و دنا توربو؛ خودروهای آبرومند تولید داخل

دو تولیدکننده بزرگ خودرو در کشور با اعتماد به حمایت‌های دولتی و بازار مهندسی‌شده با خیالی آسوده به استقبال سال۹۷ می‌روند تا شاهد تکرار در تولیدات آنها باشیم. خودروسازان داخلی با در اختیار داشتن پرتقاضاترین سگمنت بازار به لحاظ قیمتی باور دارند رسالت آن‌ها تولید خودروی ارزان برای آحاد جامعه است‌. اما به چه قیمتی؟

تکنولوژی تولید خودروهای داخلی عموما متعلق به ۲ دهه پیش است که به‌نوعی مصرف‌کنندگان این بخش از بازار مجبور به استفاده آن هستند. در میان خودروهای تولید داخل می‌توان به‌ پژو۲۰۷ صندوق‌دار اشاره کرد که باتوجه به ویژگی‌های خود و یدک کشیدن نام پژو، قطعا می‌تواند نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان در بخش سدان‌های نسبتا ارزان را به سمت خود جذب کند.

اما از سوی دیگر دنا با موتور توربو و همچنین گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد. ایران‌خودرو سال‌هاست ‌وعده تولید خانواده خودروی ملی با گیربکس اتوماتیک را داده است، بنابراین امسال هم منتظر می‌مانیم.

اما در سال ۹۷ خودروی کوییک سایپا وارد بازار خواهد شد، خودرویی که به‌ظاهر می‌توان آن‌را ساینا هاچ‌بک‌شده با امکانات رفاهی نسبتا مناسب در این بخش بازار و ‌در مقایسه با سایر خودروهای وطنی دانست، هر‌چند ایرادها و اشکالات خود را خواهد داشت.

خودروهای پسابرجامی؛ نوه پژو ۲۰۶ به دیدن مادربزرگ می‌آید؟!

پس از اعلام برجام یکی از موضوعات مهم و موردعلاقه در مذاکرات اقتصادی بین ایران و یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران یعنی فرانسه بحث تولید خودرو بود.

صنعت خودروی ایران که پس‌از انقلاب زیرساخت فرانسوی داشت و طی سال‌ها بازار ایران به‌صورت انحصاری در اختیار فرانسوی‌ها بود و از این منظر و عملکرد آن‌ها با انتقادات فراوان مواجه شده بازهم به‌عنوان شریک استراتژیک صنعت خودروی کشور انتخاب شدند.

با‌وجود کشمکش‌های فراوان، نخستین خودروی پسابرجامی در سال ۹۶ با سروصدا و حاشیه‌های فراوان وارد بازار کشور شد، پژو۲۰۰۸ به‌نوعی برای ایران‌خودرو و پژو شروعی دوباره به حساب می‌آید.

از سوی‌دیگر شرکت پژو اقدام به ورود مدل‌های ۳۰۱ و ۵۰۸کرد، پیش‌بینی می‌شود تا سال‌۹۷ خودروی ۳۰۱ نیز روی خط تولید برود و چنانچه ایران‌خودرو بتواند روی این سدان ساده اما کارا، قیمت مناسبی بگذارد، با‌توجه به حاکمیت چینی‌ها در این بخش بازار و نیاز بازار به یک سدان اقتصادی و مدرن می‌توان موفقیت بزرگی را برای ۳۰۱ پیش‌بینی کرد.

از سوی دیگر تکلیف نوه پژو ۲۰۶ یعنی ۲۰۸ هنوز مشخص نیست و از این نوه بازیگوش انتظار می‌رود به ملاقات مادربزرگ محبوب و دوست‌داشتنی خود بیاید.

اما سمت دیگر مجموعه PSA که به‌نوعی خود را مالک بازار خودرو ایران می‌داند، سیتروئن است. برندی که در ایران بیشتر با نام زانتیا شناخته می‌شود و حال پس از سال‌ها دوری و حضور ناموفق مدل سی۵ این‌بار یک انتخاب جذاب و به‌روز را که سروصدای زیادی به پا کرده، برای بازار ایران برگزیده، سی۳ جذاب گزینه نخست سیتروئن پس از آزمون و خطا و تست بازار است.

یک هاچ‌بک خاص که می‌تواند مورد‌توجه قشر خاصی قرار بگیرد. البته شنیده‌ها باتوجه به قیمت‌گذاری سیتروئن برای این هاچ‌بک دوست‌داشتنی مهرتایید خاص بودن را بر آن می‌زند، اما از سوی دیگر نسخه قدیمی سیتروئن برای بازار ایران مدل سی۴ صندوقدار است که چندسالی در نمایشگاه‌های داخلی و در غرفه سایپا حضور دارد.

امیدواریم امسال خودروهای گروه PSA پا را از نمایشگاه فراتر بگذارند و راهی خیابان‌های کشور شوند. اما رنو برای خود در بازار ایران حق زیادی قائل بوده و نبرد پاریسی‌ها در ایران نفس‌گیر است‌.

اولین و پرسروصداترین گزینه رنو برای بازار ایران،‌ خودروی کویید است، خودرویی که جامعه مصرفی ایران انتظارش را می‌کشد تا شاید به حاکمیت پراید پیر و خسته پایان دهد.

هرچند در مورد این خودرو هنوز راه زیادی تا تولید باقی است اما امیدواریم امسال بخش اقتصادی بازار شاهد تحولی بزرگ باشد. از سوی دیگر رنو برای مقابله با پژو۳۰۱ و سدان‌های چینی، مدل سیمبل را دربرنامه تولید دارد هرچند در واردات آن توفیق چندانی نداشت.

همچنین داستر جدید دیگر گزینه رنو برای رقابت با شاسی‌بلندهای چینی است که به‌سرعت جای خود را در بازار ایران با‌توجه به تب خرید شاسی‌بلندها و خلأ قیمتی تا حدود ۱۵۰میلیون‌تومان از سوی برندهای معتبر دانست.

نیسان، شریک تجاری رنو نیز دو محصول داتسون، کیکس و یک مدل دیگر را به‌عنوان گزینه‌های انتخابی برای تولید در کنار رنو در بازار ایران جهت کسب سهم بیشتر بازار روی میز قرار داده است، اگرچه باتوجه به مشکلات و دست‌اندازها انتطار می‌رود، اواخر امسال شاهد تولید برخی از این مدل‌ها باشیم و شاید هم چشم به سال ۹۸ بدوزیم.

لشگرکشی اژدهای‌زرد به بخش خلأ بازار ایران

نمایشگاه خودرو تهران در آذرماه امسال عزم جدی چینی‌ها و اهمیت بازار خودروی ایران را برای آن‌ها نمایش داد، لشگر اژدهای‌زرد وارد تهران شده بود تا بتواند در راستای سیاست چینی‌ها برای جهانی شدن در بازار ایران خود را محک بزند.

چری و ام‌وی‌ام به‌عنوان قدیمی‌ترین خودروسازان چینی در بازار ایران که روزهای اوج خود را سپری می‌کنند، در سال ۹۶ با معرفی مدل‌های جذابی چون ایکس۲۲، آریزو ۵ توربو و شاسی‌بلند تیگو ۷ نشان دادند به درستی نیاز بازار ایران را درک کرده‌اند و سبد محصولات کامل را راهی به بازار خواهند کرد.

مدیران‌خودرو در سال ۹۷ قصد عرضه یک سدان جذاب و زیبا و همچنین یک شاسی‌بلند لوکس با برندهای چری و ام‌وی‌ام دارد تا دوباره جهشی بزرگ داشته باشد و جایگاه خود را به‌عنوان لیدر چینی‌ها در بازار حفظ کند.

از سوی دیگر احتمال دارد جک با مشارکت شریک دیرینه و خوش‌نام خود یعنی کرمان‌موتور مدل اس۷ را راهی بازار کشور کند تا ادامه‌دهنده راه موفق اس۵ باشد، هرچند کرمان‌موتور این روزها با هیوندای کره حسابی خود را مشغول کرده است اما به نظر می‌رسد در مشارکت با چینی‌ها تمایل به حفظ بیشتر جک در مقابل لیفان دارد تا بتواند خود را به روزهای اوج برساند.

از سوی دیگر سدان جی۴ جک، دیگر گزینه کرمان‌موتور برای حمله به بازار سدان‌های اقتصادی خواهد بود تا به‌نوعی راه جک جی۵ را نشان دهد. دیگر خودروساز خوش‌نام چینی یعنی جیلی که این روزها با خرید سهام مرسدس و مالکیت ولوو سر‌و‌صدای زیادی به راه انداخته است و نشان داده یک چینی جاه‌طلب است، با همکاری هلدینگ‌ناصح که عملا در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین واردکننده خودرو بوده، خودروهای لوکس جیلی مانند سواری GC9 و شاسی‌بلندهای GS و NL3 را راهی بازار کند‌.

گرچه جیلی مسیر توسعه را به سرعت می‌پیماید اما قطعا قیمت‌های محصولات لوکس آن در شروع کار کمی دردسرساز خواهد شد و به زمان نیاز دارد.

از سوی دیگر گروه خودروسازان بم مونتاژ سدان اقتصادی GC6 را سال گذشته آغاز کرد اما به‌دلیل چهره قدیمی مورد استقبال واقع نشد ولی به‌تازگی مدل فیس‌لیفت آن با ظاهر جدیدتر وارد بازار شده است و انتظار فروش نسبتا خوبی از آن می‌رود.

از سوی دیگر توفان هاوال با مشارکت گروه قدیمی بهمن به ایران خواهد رسید. پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار چین این‌بار پس از سال‌ها انتظار به بازار خودروی کشور خواهند رسید و چنانچه گروه بهمن بتواند برنامه‌ریزی درست و سنجیده‌ای داشته باشد، موفقیت، کار سختی نخواهد بود اما به نظر می‌رسد در مورد برند فاو تمرکز بهمنی‌ها تنها روی سدان بی۳۰ خواهد بود.

اچ۲ - اچ۶ - اچ۹ توفان‌های در حال وزیدن به سمت بازار ایران هستند. ام‌جی دیگر برند چینی است که می‌توان در مورد آن چنین گفت «می‌خواهم زنده بمانم» و با تولید مدل ۳۶۰ توربو در آذربایجان طی سال۹۷ قطعا به‌دنبال سهم بیشتری از بازار خواهد بود.

همچنین گروه «گرامی‌ها» نیز به‌دنبال این برند هستند تا با عرضه شاسی‌بلند زیبا و خوش‌ساخت RX5 سهم مناسبی از بازار بگیرند.

از دیگر چینی‌های خوش‌آتیه می‌توان به بی‌وای‌دی شرکتی با تکنولوژی بالا و همکاری با شرکت کارمانیا اشاره کرد، مدل اس۷ یک شاسی‌بلند کامل و اف۳ یک سدان اقتصادی است که می‌توانند فروش مناسبی داشته باشند، البته اگر اهل هیجان از نوع چینی آن هستید، منتظر تانگ بمانید.

هایما، چانگان، برلیانس و دانگ‌فنگ نیز با مشارکت خودروسازان دولتی داخلی برنامه‌هایی دارند و شرکت در نمایشگاه تهران نشان داد سرعت حرکت آن‌ها در مقایسه با چینی‌های خصوصی کندتر است.

عظیم‌خودرو هم شاسی‌بلند فوتون ساوانا را در کشور تولید خواهد کرد که تارگت خاص و ویژه‌ای خواهد داشت و بیشتر مطلوب کسانی است که دنبال یک خودروی بیابانی هستند.

برخی خودروسازان نوپای چینی چون دامای، زوتیه و .... نیز برای آزمودن بخت خود بازار انحصاری کشور را انتخاب کرده‌اند و باید منتظر ماند و دید بازار چه قضاوتی درباره آن‌ها خواهد داشت.

هندی جوان

پای هندی‌ها هم به بازار کشور باز شد. با مشارکت عظیم‌خودرو، هندی‌های آوازخوان کار سختی برای ورود به بازار خواهند داشت. تاتا شرکت پرتلاش هندی برای بازار ایران و جهان خواب‌هایی دیده است و قطعا از بازار ما، به عنوان آزمایشگاه استفاده خواهد کرد.

اردوی کم‌رمق وارداتی‌ها

سال ۹۶ را باید کابوس وارداتی‌ها نامید، با اعمال یک‌باره تعرفه‌های جدید ثبات بازار خودروهای وارداتی به‌کلی تغییر کرد و بازار خودرو به کما رفت، قطعا با وضع موجود هیوندای و رنو مانند سال قبل بازیگران اصلی بازار خواهند بود و فولکس‌واگن به شرط پایبندی دولت ترامپ به برجام در اردیبهشت‌ماه، پرامید‌ترین برند برای رشد در بازار است. حال شرایط وارداتی‌ها را در اینجا بررسی و تحلیل می‌کنیم.

هیوندای (مونتاژی ها)

ای۲۰ با آپشن‌های جدید و کامل‌تر با حمایت کرمان‌موتور جای خود را در بازار هاچ‌بک‌ها تقویت می‌کند و به‌نوعی بهترین و منطقی‌ترین هاچ‌بک لوکس بازار ایران خواهد بود.

اکسنت‌مونتاژی با سابقه خوب و استهلاک کم می‌تواند رقبایی چون پژو ۳۰۱ را کمی به‌دردسر بیاندازد، شاید تنها مشکل اکسنت ظاهر کمی قدیمی آن باشد. اما نقطه برد کرمان‌موتور و هیوندای، النترا مونتاژی است و قطعا می‌تواند برد بزرگی برای هیوندای با‌توجه به خلأ قیمتی برای یک سدان به‌روز، مطمئن و باکیفیت باشد و النترا خوش‌نام قطعا گوی رقابت را خواهد ربود.

هیوندای (وارداتی ها)

خبر ورود دوباره آزرا هیجان را به بازار خودروی کشور تزریق کرد. جای این سگمنت سدان به دنبال محدودیت خودروهای ۲۵۰۰سی‌سی کاملا خالی بود گرچه مدل ۴‌سیلندر با حجم موتور ۲٫۴ به بازار می‌آید اما نام آزرا و اعتبار هیوندای را یدک می‌کشد.

از سوی دیگر شاسی‌بلند جمع‌و‌جور کونا برای رقابت با رنو کپچر به بازار ایران می‌آید، طراحی خاص این محصول قطعا قشر خاصی را به‌سوی خود جلب خواهد کرد، به‌خصوص افرادی که دنبال تمایز و تجربه سبک جدید طراحی هستند.

از سوی دیگر شرکت پاکرو نیز سوناتا هیبرید۲۰۱۸ را راهی بازار خواهد کرد که قطعا یک سدان موفق و دوست‌داشتنی خواهد بود.

کیا موتورز

کیا در بین جهانیان و ایرانیان برندی محبوب و دوست‌داشتنی به‌شمار می‌رود و در ایران نیز موفق است اما این روزها حال و روز خوشی ندارد و برخی به دنبال تصاحب این برند هستند.

مشکلات اطلس‌خودرو در تحویل اسپورتیج جدید و برخی مسائل دیگر مشکلاتی ایجاد کرد و امید است هرچه زودتر مجموعه اطلس‌خودرو دوباره به روزهای اوج خود بازگردد و شاهد حضور اسپورتیج جدید و اپتیما هیبرید در خیابان‌ها باشیم. گرچه نباید از نظر دور داشت تمام خودرودوستان عاشقانه در انتظار حضور استینگر هستند که قطعا در صورت ورود، موفقیت بزرگ دیگری برای کیا خواهد بود.

سانگ‌یانگ

سانگ‌یانگ در ایران با تیوولی زنده شد و با رکستون جدید قدرت می‌گیرد. رکستون جدید یک شاسی‌بلند تمام‌عیار است و باتوجه به عدم ورود خودروهایی چون پرادو می‌تواند این خلأ را پر کند و موفقیت آن‌را تضمین کرده است. چنانچه رامک‌خودرو تحویل به‌موقع داشته باشد، فیس‌لیفت مدل کوراندو نیز به بازار خواهد آمد.

تویوتا- لکسوس

قیمت‌گذاری بالا برای سی‌اچ‌آر باعث شد تویوتا نتواند عملکرد شایسته خود را به نمایش گذارد اما امسال عرضه یاریس جدید و مدل اریوس می‌تواند وزنه را برای تویوتا در ایران سنگین‌تر کند تا جای خالی کرولای محبوب پر‌شود.

لکسوس نیز تنها تمرکز خود را روی مدل موفق ان‌ایکس خواهد گذاشت، چراکه محدودیت ۴۰هزار دلاری، ورود به بازار را برای بسیاری از محصولات این سمبل کیفیت سخت خواهد کرد.

نیسان

نیسان در سال ۹۶ عملکرد بسیاری خوبی داشت، قطعا امسال هم باید به‌دنبال گزینه جدیدی مانند قشقایی باشد تا در کنار ایکس‌تریل ۲۰۱۸ بتواند به‌عنوان یک ژاپنی باقدمت و باکیفیت سهم بازار خود را حفظ و حتی افزایش دهد.

در این صورت قطعا نیسان به تنوع محصول بیشتر نیاز دارد، سدان، هاچ‌بک و اس‌یو‌وی که باتوجه به قوانین و محدودیت‌ها بهترین محصولات باید انتخاب شوند تا نیسان جایگاه خود را حفظ کند.

میتسوبیشی

اوتلندر پلاگین‌هیبرید و اکلیپس دستاوردهای الماس خوش‌نام ژاپنی برای بازار ایران هستند که قطعا مدل اکلیپس در‌صورت قیمت‌گذاری صحیح می‌تواند سهم مناسبی از بازار را به‌دست آورد. مدل اوتلندر پلاگین نیز یک شاسی‌بلند پاک است که قدرت تکنولوژی میتسوبیشی را به رخ خواهد کشید و افراد خوش‌فکر را به‌خود جلب خواهد کرد.

فولکس واگن

سال۹۶ طبق انتظارات، شروع پرقدرتی برای فولکس‌واگن و ماموت بود. سرانجام یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا و ایرانیان پس از غیبت طولانی به بازار کشور وارد شد، پاسات خوش‌نام و تیگوان نقطه استارت فولکس‌واگن بودند که قطعا امسال باید سبد محصولات این برند تکمیل شود.

محصولاتی چون T-ROC، گلف و جتا می‌توانند گزینه‌های جذابی باشند. برای ادامه موفقیت و کسب سهم بیشتر بازار، تنوع محصولی عامل مهمی است. فولکس محبوب در سال ۹۷ قطعا می‌تواند درخشان‌تر باشد، البته چنانچه ماموت‌خودرو هم در حد‌و‌اندازه‌های فولکس حرکت کند و همپا باشد قطعا موفقیت فولکس تضمین‌شده خواهد بود.

لوکس‌های آلمانی، قربانی قوانین

با وضع قوانین جدید عملا ورود پورشه، سمبل قدرت آلمانی‌ها به کشور ممنوع شد و مدل‌های مهیج مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و نیز از بازار خداحافظی کردند .

ب‌ام‌و ایکس۱، ایکس۲ و سری۲ تنها گزینه‌های باواریایی‌ها هستند که در هر مدل همچنان تعداد بسیاری را عاشق خود می‌کنند. اما ستاره سه پر بنز، ستاره‌ای پرفروغ که در آسمانی کم‌فروغ قرار دارد، دیگر قربانی قوانین جدید بود که مدل‌های محبوب آن از بازار خداحافظی کردند و حتی بحث جدی تولید آن‌ها نیز در میان نیست.

مدل‌های کلاس A,B, GLA گزینه های نه‌چندان جذابی هستند که به‌اجبار ستاره‌سواران سراغ آن‌ها خواهند رفت. سال۹۷ سال گرمی برای بازار مد‌ل‌های دست‌دوم محدودشده بنز، ب‌ام‌و و پورشه خواهد بود. سری ۷، سری ۵، ایکس ۴ ب‌ام‌و و مرسدس ایی‌کلاس و پورشه ماکان قطعا بازار دست‌دوم گرمی خواهند داشت.

مینی: بریتانیایی جذاب و بازیگوش

سرانجام با مشارکت پرشیا‌خودرو پای این بریتانیایی دلربا پس‌از ۴۰سال دوری از بازار ایران برای اولین‌بار بعد از انقلاب به کشور باز شد تا مثل فولکس شاهد عطش و علاقه مردم به این برند خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی که حال در تملک ب‌ام‌و است، باشیم.

مدل‌های کوپر، کوپر‌اس‌، کانتری‌من و کلاب‌من و ازجمله مدل‌هایی هستند که برای قشر بسیار خاص و مدرن بازار ایران در‌نظر‌گرفته شده‌اند تا همان حس نوستالژیک و قدیمی را دوباره زنده کنند. یادمان باشد مینی همیشه خاص بوده چون بریتانیایی است.

ولوو : سوئدی با وقار

ولوو خود را با ایکس‌سی ۹۰ برسر زبان ها انداخت اما قوانین جدید به این کشتی اسکاندیناوی نیز رحم نکرد. حال برخی شرکت‌ها می‌خواهند جان دوباره‌ای به ولوو در ایران ببخشند.

مدل‌های ایکس۴۰ خودروی سال اروپا و ایکس۶۰ گزینه‌های احتمالی خواهند بود و ایکس۹۰ و اس۹۰ ناچار به خداحافظی. قطعا ولوو نیز بازار منحصربه‌فرد برای قشر خاص خواهد داشت.

رنو : فرانسوی سخت‌کوش

برگ برنده امسال رنو، مدل جدید مگان و کپچر خواهد بود. مگان جدید با موتور توربو ۱٫۲ و پرداخت عوارض کمتر به‌دلیل حجم‌کم می‌تواند با قیمت مناسب بسیاری از رقبا را به چالش دعوت کند. رنو در ایران با برنامه‌ریزی و حساب‌شده حرکت می‌کند. رقبا در سال ۹۷ باید مراقب کپچر جدید آن باشند.

پژو : تلاش برای اعتبار

نسل جدید ۵۰۸ تحول بزرگی برای پژو بود تا در کنار ۳۰۰۸ خودروی سال قبل اروپا بتوانند اعتبار پژو را دوباره اعتلا بخشند.

دی‌اس لوکس فرانسوی

شاسی‌بلند زیبای دی‌اس۷ طراحی جذاب و زیبایی دارد که با‌توجه به محدودیت خودروهای لوکس قطعا برگ برنده دی اس خواهد بود.

بورگوارد : زنده کردن یک اصالت

بورگوارد آلمانی که از خودروسازان بنام بود، پس از سال‌ها استراحت، به‌دست مالکان چینی حیاتی دوباره گرفت و وارد بازار ایران شد، خودروهایی که در نگاه اول اصالت آلمانی و خوش‌ساخت بودن خود را نشان می‌دهند.

BX7 و BX5 گزینه‌های مورد‌نظر بازار هستند که سال ۹۷ راهی خیابان‌ها می‌شوند، خودروهایی که قطعا باید آن‌ها را ببینید. این خودروها چنانچه قیمت‌گذاری و خدمات مناسب داشته باشند، می‌توانند نظر بسیاری را جلب کنند.

لوکسژن: تایوانی جسور

این تایوانی پرسروصدا این‌روزها به واسطه برنامه قوی بازاریابی و برندینگ خود را برسر زبان‌ها انداخت. تست‌درایو اخیر مدل‌های U5,U6,U7, S5, S3 از لوکسژن نشان می‌دهد این شرکت لشکرسرسختی را راهی بازار ایران کرده است و قطعا این تیم پرتوان با قیمت‌گذاری صحیح و خدمات مناسب در بازار موفق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    مگه قرار نبود رنو کوئید، سیمبل و داستر تو سبد تولید شرکت رنو باشه پس چرا بهش اشاره ای نشده؟؟
  • مجید ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    این مقاله کاملا جانب دارانه نوشته شده بود مشخص بود که نویسنده دلباخته شرکتهایه انگلیسی فرانسوی چینیه برای اطلاع دوستان بگم که شرکت تاتا متعلق به یک ایرانیه شرکت موفقو در حال پیشرفتی هست که جایگاهش برای خودروسازان ایرانی آرزوست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =