معاون اول رییس جمهور و هیئت همراه امروز از تعدادی از واحدهای تولیدی کرمان خودرو دیدن کردند.

به گزارش « اخبار خودرو »،  اسحاق جهانگیری همچنین پس از این بازدید، از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید رونمایی کرد.

وی پس از این رونمایی در بخشی از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید، با تاکید بر توجه به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از تولید داخلی کشور، گفت: هیچ کشوری بدون توجه ویژه به محصولات، تولیدات، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خود نمی تواند به توفیق برسد. نمی توان محصول ایرانی را مهم شمرد، اما به سرمایه گذار، تولیدکننده محصول یا مدیران آن احترام نگذاشت.

[caption id="attachment_212794" align="aligncenter" width="1000"]مراسم رونمایی از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مراسم رونمایی از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید[/caption]

جهانگیری با اشاره به روند تحول، پیشرفت و توسعه شهر بم، افزود: همه شهرها و استان ها ویژگی های خاص خود را دارند که مهمترین محصول بم تا امروز خرما بوده است. اگرچه در تولید و صادرات این محصول نیز موانع و گرفتاری های زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ می تواند پشتوانه توسعه صنعتی باشد، اظهار کرد: استفاده از محصول خارجی نباید باعث افتخار باشد. رسانه ملی و تریبون های مختلف می توانند در تغییر ارزش ها و ایجاد این مفاهیم موثر باشند.

معاون اول رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نیز باید متعهد باشد که کیفیت و قیمت کالا را مناسب محصول تعیین کند، تصریح کرد: اینکه برای یک کالا شرایط و بازار انحصاری ایجاد شود و محصول تولید شده با هر کیفیت و قیمت بالا به بازار عرضه شود و رقیب هم نداشته باشد، این جفا در حق مردم و مصرف کننده است و جایز نیست.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه باید در بازار رقابت وجود داشته باشد، تاکید کرد: اگر این رقیب داخلی باشد که بهتر است. در زمینه برندسازی و معتبر شدن برندها نیز مردم نقش قابل توجهی دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات تولیدکنندگان بحث مبارزه با قاچاق است، گفت: شاید ایران از معدود کشورهایی باشد که انواع کالا به شکل قاچاق به آن وارد می شود. بنابراین باید شبیه طرح موفقی که در مورد موبایل اجرا شد، در مورد انواع دیگر کالا نیز اجرا شود.

معاون اول رییس جمهور در بخشی از اظهارات خود با تاکید بر اینکه نباید بازار کشور را بی قید و شرط به روی خارجی ها باز کنیم، افزود: همه کشورها از بازار خود حفاظت و حراست می کنند و این کاری است که ما هم باید انجام دهیم. این موضوع به دو شکل محقق می شود. طرف های خارجی که بازار بزرگ ۸۰ میلیونی ایران دلبسته اند و میخواهند با ما کار کنند، باید سرمایه گذاری و همکاری مشترک با شرکای ایرانی داشته باشند و ما از این موضوع استقبال می کنیم. البته محصولی که با همکاری مشترک در ایران تولید می شود حتما باید به بازارهای جهانی نیز عرضه شود.

به گفته اسحاق جهانگیری، ایران کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت جوان و پرمصرف و ثروت نفت و گاز قابل توجه است و از این حیث برای خارجی ها بازار جذابی است.

وی با اشاره به اینکه واردات به ایران نیاز به مدیریت دارد، گفت: کالایی که قرار است وارد شود، باید دارای استانداردهای لازم باشد. همچنین کالای خارجی باید در ایران نمایندگی معتبر داشته باشد.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه زمانی واردات خودرو ممنوع بود اما با تعریف تعرفه بالای ۲۰۰ درصد در آن زمان، واردات آزاد شد، تصریح کرد: اما تنها به همین تعرفه بالا اکتفا نکردیم و گفتیم برای واردات کالا استاندارد و شرایط سخت گیرانه ایجاد کردیم.

به گفته جهانگیری، کالای خارجی باید با مسوولیت ارائه خدمات پس از فروش توسط نمایندگی باشد تا مصرف کننده بداند هر مشکلی ایجاد شد، کسی پاسخگو خواهد بود. بر همین اساس اعلام کردیم هر کالای بادوام باید توسط نمایندگی معتبر و رسمی داشته باشد.

وی با توضیح اینکه خیلی از شرکت های خارجی میگویند نمایندگی خود را در کشور عربی ایجاد می کنند اما محصول خود را برای مصرف کننده ایرانی عرضه می کنند، تاکید کرد: این توهین به مردم ایران است. ما نباید اینها را ساده بگیریم و حتی معتقدم در مواردی باید سختگیرانه عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از صادرات کالای ایرانی حمایت کنیم، اظهار کرد: سال گذشته مشوق های صادراتی ایجاد کردیم، امسال هم می گذاریم. کالای ایرانی باید در بازار جهانی حضور پیدا کند و مردم هم باید بدانند آن کالایی که توانسته صادر شود، حتما کیفیت بهتری دارد و می توانند با خیال راحت این کالا را مصرف کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید از افراد و بخش هایی که با فعالیت خود شرایط رشد، پیشرفت و توسعه کشور را فراهم می کنند، افزود: ضرورت ارتقای کیفیت، عرضه محصول با قیمت مناسب و... مواردی است که باید توسط خودروسازان رعایت شود.

وی با توضیح این که زمانی که موضوع تولید خودرو در منطقه ای مانند بم مطرح شد، به نظر غیر ممکن می رسید، گفت: اما امروز این منطقه مسیر دشواری را پیموده و در زمینه تولید خودرو به جایگاه قابل توجهی رسیده است. در حالی که بعضی ها به جای کمک کردن، هنوز چوب لای چرخ فعالان این حوزه می گذارند.

جهانگیری در پایان افزود: ایران علاقمند به تعامل با بازارهای دنیا، تبادل درست فرهنگس و فعالیت اقتصادی بین المللی است و کشورهای دیگر نمی توانند به زور مواضع غیر منطقی مد نظر خود را به ایران تحمیل کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمی ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    یکی نیست ب این اقا بگد که ,جناب جهانگیری,,اینکه باافزایش تعرفه ها,,ودلار,یا هر چیز دیگه ای,ملت رو مجبور کنی,ماشینای ناامن,ایران خودرو,و سایپا رو بخرن,حمایت از تولید ملی نیست,اگه راست میگین,راه ورود,ماشینای خارجی رو باز بزارین تا اقلا,یک کمی,فضای رقابتی ایجاد بشه,بلکم,صنعت مسخره خودروسازیه ایران تکونی بخوره
  • Alireza ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    LIKE!
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    رقابت یا رانت و انحصار؟ کدام اقدام شما باعث ایجاد حس رقابت شده؟ فقط تعرفه ها را بلا بردین که مردم را سرکیسه کنید.
  • بی نام ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    بازار کشور نباید بی قید و شرط به خارجی ها واگذار شود بلکه باید اول حق حساب و سهم آقازاده ها و ژن های خوب داده شودگوربابای ۸۰ میلیون جمعیت
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    جای تاسف است که اقایان مسئول به همان دیدگاههای پوسیده و به بهانه حمایت از لگن سازان داخلی اعتقاد راسخ دارند و ملت را از حقوق حقه خود برای استفاده از ماشینهای روز محروم کردند.التماس تفکر.
  • حمید ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    جهانگیری عزیز صنعت خودروسازی ما بی قید و شرط دست چینی هاست. ۸۰ درصد یا شایدم بیشتر تولیدات داخلی چینیه.
  • مجید ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    جناب جهانگیری ما حتی در مونتاژ خودروهای خارجی هم دقت و دلسوزی لازم را نداریم من با هزار زحمت و پس انداز ۳۰سال خدمت و قرض از شرکت سایپا اقدام به خرید سراتو مونتاژ داخل شدم اکنون بعد از چند ماه متوجه شدم در نقطه زیر خودرو شاسی دارای یک چاک حدود ۱۵سانتی متری شدم که با فرز از کارخانه نمیدانم به چه دلیل شاید بی توجهی در تولید بوده حال بنظر شما خودرویی که شاسی آن اشکال دارد قابل اعتماد است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =