کد خبر: 212954
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک گروه خودروسازی سایپا از برنامه ریزی این گروه برای افزایش تولید در سال ۹۷ خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا در چهارماهه پایانی سال گذشته توانست تمام رکوردهای خود در زمینه تولید خودرو را جابه جا کند.

به گزارش « اخبار خودرو »،حسن قره یی اعلام کرد: گروه سایپا در زمینه روند افزایش تولید خودرو در کشور در سال گذشته حائز جایگاه نخست شده است.

بر اساس گزارشات اعلام شده، شرکت سایپا توانسته در ۲۶ اسفند ماه سال گذشته با تولید ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه خودرو به رشد ۱۷ درصدی دست یابد. همچنین سایپا توانسته با تولید ماهیانه ۶۷۹۲۸ دستگاه در دی ماه رکورد جدیدی ثبت کند. در این ایام رکورد بیشترین تولید هفتگی در هفته انتهایی سال با تولید ۱۹۵۱۳ دستگاه خودرو و بیشترین تولید روزانه در دو شیفت کاری با تولید ۳۱۲۵ دستگاه در روز ۱۹ دی ماه ۹۶ ثبت شده است.

قره یی با یادآوری افزایش کیفیت خودروهای تولیدی گروه سایپا به کسب دوستاره کیفی توسط محصولاتX100 و X200 اشاره کرد و از ارتقای نمره کیفی خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گفته وی سایپا همچنین توانسته حدود ۵/۱ درصد بر رضایت مشتریان خود نسبت به سال قبل از آن بیفزاید.

وی افزود: در زمینه شاخص پاسخ گویی و رسیدگی به شکایت های مشتریان هم هدف گذاری های خوبی برای سال جاری چه در عرضه مدت زمان پاسخ و چه در زمینه کیفیت پاسخ گویی صورت گرفته و این گروه مصمم به دستیابی به اهداف خود است.

مدت زمان پاسخگویی سایپا در سال ۹۵، حدود ۲۶ روز بود که در سال ۹۶ این مدت با ۱۵ درصد بهبود و کاهش ۴ روزه همراه بوده است که نشان از بهبود کیفیت محصولات سایپا دارد.

وی با اشاره به کسب ۴۱ درصدی سهم بازار سایپا در سال۹۶ گفت: در سال گذشته فروش خودرو گروه سایپا بر اساس فاکتور صادر شده رشد ۱۷ درصدی و بر اساس ارزش ریالی ۳۹٫۶ درصد افزایش داشته که باعث افزایش سهم بازار شده است.

سهم بازار سایپا در سال های انتهایی دهه هفتاد و ابتدای دهه ۸۰ تا مرز ۵۰ درصد افزایش یافته که در سال های اخیر به کمتر از ۳۴ درصد در سال های ابتدایی دهه ۹۰ کاهش پیدا کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =