کد خبر: 213200
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه در مجوز افزایش قیمت ها شاخص کیفیت عامل مهمی محسوب می شود، افزود: هنوز بانک مرکزی نرخ تورم سال ۹۶ را ارسال نکرده تا براساس آن جلسات نهایی شدن قیمت خودرو در سال ۹۷ انجام شود.

به گزارش « اخبار خودرو » به نقل از تسنیم،رضا شیوا در خصوص درخواست افزایش قیمت خودرو توسط قطعه سازان، اظهارداشت: شورای رقابت براساس دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نسبت میزان افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان اقدام خواهد کرد. وی با اعلام اینکه در مجوز افزایش قیمت ها شاخص کیفیت عامل مهمی محسوب می شود، افزود: هنوز بانک مرکزی نرخ تورم سال ۹۶ را ارسال نکرده تا براساس آن جلسات نهایی شدن قیمت در سال ۹۷ انجام شود. رئیس شورای رقابت در ادامه با اشاره به اینکه اگر کسی پیشنهادی برای شاخص های خودروهای مشمول قیمت گذاری دارد آن را به شورای رقابت ارائه دهد، گفت: علاوه بر این موضوع انتقاداتی به حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو مطرح می شود که اصلا منطقی نبوده و این شورا براساس قانون وظایف خود را انجام خواهد داد. شیوا تأکید کرد: مجوز افزایش قیمت براساس شاخص های اقتصادی سال ۹۶ تعیین خواهد شد و تغییرات اخیر نرخ ارز تأثیری در تعیین قیمت های جدید خودرو ندارد. به گزارش تسنیم، محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان ضمن گلایه از شرکت‌های خودروساز به‌سبب عدم پرداخت به‌موقع مطالبات قطعه‌سازان به خبرنگار تسنیم گفته است: از اوایل سال ۹۶ تا امروز قیمت مواد اولیه رشد قابل توجهی داشته که همین امر مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به‌وجود آورده است. وی با بیان اینکه به‌صورت میانگین قطعه‌سازان با افزایش ۳۰درصدی قیمت نهاده‌های تولید روبه‌رو هستند، افزود: با توجه به این افزایش قیمت‌ها به‌نظر می‌رسد قیمت خودرو باید به‌صورت میانگین رشد ۱۹٫۵درصدی داشته باشد تا امکان افزایش قیمت محصولات برای قطعه‌سازان به‌وجود آید. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان تصریح کرد: اگر ظرف چند ماه آینده فکری به حال صنعت قطعه‌سازی نشود موج تعطیلی در این بخش افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي محمد ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    با سلام چرا وقت خودتان ومردمو تلف می کنید خودرو سا ز ها ماشین های پرفروش که برعکس در کشورهای دیگر قیمت ها را پایین می اورند برای فروش بیشتر با عرضه نکردن وبازار ازاد به راه انداختن هر قیمتی خودشان خواستند میفروشند .کاری به قیمت شورای رقابت هم ندارند .شهر بی در وپیکر که میگویند ایران است
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    ????
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    ?

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =