کد خبر: 213363
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

با خودکفایی در ساخت اکثر سایزهای تایر موتورسیکلت‌های خیابانی در کشور، بیش‌از ۹۰درصد از موتورهای تولیدی در کشور با تایر ایرانی راهی بازار می شوند.

 به گزارش « اخبار خودرو » ،  جعفر نوروزی، مدیرعامل ایران‌یاسا با اعلام این خبر به «‌دنیای‌خودرو» گفت: ایران یاسا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایرهای موتورسیکلت و دوچرخه در کشور، بیش‌از ۷۰درصد ازسهم بازار تایرهای ویژه موتورسیکلت را در اختیار دارد و بر‌اساس بررسی‌های انجام‌شده در بین تولیدکنندگان موتورسیکلت، بیش‌از ۹۰درصد از موتورها با تایر ایرانی روانه بازار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایران یاسا و یزد تایر به‌تنهایی بالغ‌بر ۹۰درصد از نیاز بازار ایران را تامین می‌کنند، گفت: بخش عمده‌ای از تایرهای خارجی نیز به‌شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند که در صورت جلوگیری از قاچاق تایر، استفاده از نمونه خارجی تایر برای موتورسیکلت‌ها صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی اشاره‌ای هم به ناتوانی تولید تایر در بعضی سایزهای خاص و تایرهای ویژه‌ ریس کرد و افزود: «در این سایزها و نوع خاص تایرهای مسابقه‌ای نیاز به واردات وجود دارد که البته تاثیر چندانی در بازار این محصول نخواهند داشت.

از سوی دیگر بررسی های میدانی خبرنگار «دنیای‌خودرو» از بازار تامین تایرهای ویژه موتورسیکلت حکایت از تسخیر بازار توسط تولیدکنندگان ایرانی دارد. بر همین اساس تنها تعداد معدودی از برندها و مدل‌های موتورسیکلت مانند پالس، آپاچی و بنلی از تایرهای وارداتی استفاده می‌کنند. بیشتر این تایرها از کشورهای تایلند، تایوان و اندونزی وارد بازار می‌شوند که قیمت آنها یک‌و‌نیم‌برابر گران‌تر از تایرهای تولید داخل است.

با این‌حال نباید از وجود برندهای باکیفیت و معتبری همچون پیرلی ایتالیا در بازار ایران نیز غافل شد. محصولی که در بازار تایر به ۳برابر قیمت محصولات ایرانی به‌فروش می‌رسد و البته مشتری‌های خاص خود را نیز دارد.

پیرلی ایتالیا در‌حال‌حاضر بر محصولات بنلی عرضه می‌شود و این برند ایتالیایی تمام نیاز موتورهای مسابقه و ریس را در فصول مختلف مسابقات تامین می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =