کد خبر: 213480
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸

ایران‌خودرو برای اولین بار دنا پلاس را برای فروش در تالار نقره‌ای بورس کالا عرضه کرد که مورداقبال و توجه سرمایه‌گذاران بورس کالا قرار گرفت و این امر در سال‌جاری به‌طور قطع گسترش خواهد یافت

به گزارش « اخبار خودرو » ، امروزه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در صنعت خودرو موردتوجه خودروسازان کشورمان قرار گیرد، موضوع تنوع در روش‌های فروش است، امری که ازسوی خودروسازان بنام جهانی دنبال می‌شود و در خودروسازی کشورمان نیز گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه در این زمینه در بین جاده مخصوصی‌ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

[caption id="attachment_213484" align="aligncenter" width="435"]ایران‌ خودرو ایران‌خودرو[/caption]

بر اساس این گزارش، باتوجه به نامگذاری سال‌جاری به نام حمایت از کالای ایرانی، نقش خودروسازان در صنعتی که پیشران صنایع کشور است و نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی ایفا می‌کند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

از سوی دیگر در سال‌جاری خودروسازان باید بتوانند با روش‌های نوین و متنوعی که برای خریداران خود ایجاد می‌کنند، آن‌ها را برای خرید خودروی ایرانی ترغیب کنند.

در همین زمینه گروه آبی‌پوشان جاده مخصوص با روش‌های فروش اعتباری و اقساطی توانسته است سهم اول را در زمینه فروش خودرو در بازار داخل کشور به خود اختصاص دهد.

در این بین یکی از مهم‌ترین اصول برای جلب اطمینان مشتریان بازار خودرو، رعایت حقوق مصرف‌کننده و همچنین احترام به حقوق اوست که در این زمینه گروه صنعتی ایران‌خودرو، بنابر آمارهای رسمی در بین خودروسازان داخلی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

بر مبنای این گزارش، طی چند سال گذشته شاهد یک تغییر رویکرد اساسی در شیوه عملکرد ایران‌خودرو در تمامی حوزه‌ها بوده‌ایم که سرمنشأ آن روی کار‌آمدن هاشم یکه‌زارع به‌عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سکان‌دار هدایت آبی‌پوشان جاده مخصوص شده است.

یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که در این رابطه تحول پیدا کرده، شیوه‌های فروش است. درحال‌حاضر خرید از نمایندگی‌ها چه به‌صورت نقدی و چه به‌صورت اقساطی و شرایطی، متداول‌ترین روشی است که مردم برای خرید خودرو به‌کار می‌گیرند.

اما در سال گذشته ایران‌خودرو در این زمینه دچار تحول شد و برای اولین بار دنا پلاس را برای فروش در تالار نقره‌ای بورس کالا عرضه کرد که مورداقبال و توجه سرمایه‌گذاران بورس کالا قرار گرفت و این امر در سال‌جاری به‌طور قطع گسترش خواهد یافت.

ذکر این نکته ضروری است که عرضه خودرو در بورس کالا موجب می‌شود هم مصرف‌کننده و هم ایران‌خودرو از مزیت‌هایی در این باره بهره‌مند شوند.

به‌طور مثال در صورتی‌که عرضه خودرو در بورس کالا به یک روال تبدیل شود، خودروسازان می‌توانند بخشی از تامین مالی خود را برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای از طریق بازار سرمایه انجام دهند که این موضوع امتیاز بسیار بزرگی برای آن‌ها به حساب می‌آید.

براساس این گزارش، با توجه به قراردادهای برجامی منعقدشده توسط ایران‌خودرو، این خودروساز می‌تواند در زمینه انتقال دانش و تجربیات مباحث فروش و همچنین روش‌های نوین این امر بسیار ثمربخش باشد.

از طرفی باتوجه‌به این‌که خودروسازی کشور ما در حال طی‌کردن مسیر رقابتی‌شدن است، لازم است سایر خودروسازان با الگوگیری از ایران‌خودرو در زمینه فروش، اقدامات خود را تحول بخشند.

علاوه‌بر مباحث فروش، ایران‌خودرو در حوزه خدمات پس‌ازفروش نیز بین خودروسازان داخلی همواره پیشگام بوده و بالاترین میزان رضایت‌مندی از بابت دریافت خدمات پس‌ازفروش را به خود اختصاص داده است.

البته ذکر این نکته ضروری است که امروزه در خودروسازی جهان، بیشترین گردش مالی مربوط‌به مباحث خدمات پس‌ازفروش است و شرکت‌های بنام و مشهور خودروسازی جهان نیز بخش اعظمی از درآمد خود را ازطریق خدمات پس‌از فروش کسب می‌کنند و خودروسازان داخلی نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

این در حالی است که ایران‌خودرو در این زمینه حرکت را شروع کرده و در آینده افق‌های بسیار روشنی را در باب افزایش درآمد از طریق ارائه خدمات پس‌از فروش، پیش‌رو دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي محمد ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    چرا ایران خودرو طرح فروش نقدی کلیه محصولاتش را اعلام نمیکند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =