کد خبر: 213489
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴

سال مالی منتهی به ۲۰۱۸ نقطه عطفی در خودروسازی هند بود و این کشور با پیشی‌گرفتن از آلمان توانست به چهارمین بازار بزرگ خودروی جهان بدل شود.

به گزارش « اخبار خودرو » ، براساس آخرین داده‌های جهانی، هند موفق شده است با پیشی‌گرفتن از آلمان به چهارمین بازار بزرگ خودرو در جهان بدل شود. فروش اتومبیل شامل خودروهای سواری و تجاری در سومین اقتصاد بزرگ آسیا طی یک سال گذشته رشدی ۹٫۲درصدی داشته که در میان بازارهای بزرگ جهانی بالاترین نرخ رشد بوده است.

[caption id="attachment_213493" align="aligncenter" width="632"] نگاهی به سال مالی موفق خودروسازی هند[/caption]

سال گذشته در هند ۴٫۰۲میلیون دستگاه خودرو به فروش رسید که به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بیشتر از ۳٫۸۱‌میلیون دستگاه خودروی فروش‌رفته در آلمان بود که نسبت‌به سال گذشته رشدی ۲٫۱۹درصدی را تجربه می‌کرد. در این میان تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند بیشتر از هر خودروی دیگری بوده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده حجم فروش خودروهای ویتارا، برتزا، ماروتی سوزوکی و هیوندای کرتا بالا بوده و خودروهای جدید مانند تاتا نکسون، جیپ کامپس، فولکس‌واگن تیگوان و اشکودا کودیاک نیز با استقبال گرم خریداران هندی روبه‌رو شده است. انتظار می‌رود تلاش دولت هند برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی و رشد بازار هند در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه یابد.

[caption id="attachment_213491" align="alignleft" width="304"]نگاهی به سال مالی موفق خودروسازی هند نگاهی به سال مالی موفق خودروسازی هند[/caption]

سال مالی خوب

همان‌طور که گفته شد سال مالی ۱۸-۲۰۱۷ برای خودروسازی هند بسیار موفقیت‌آمیز بود و موجب شد این بازار نسبت به سال قبلی رشدی تقریبا دو رقمی را تجربه کند و با پیشی‌گرفتن از آلمان، بعد از چین، ایالات‌متحده و ژاپن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروی جهان شناخته شود.

راکش باترا تحلیل‌گر بازار خودرو در موسسه اتوماتیو سکتور لیدر در این خصوص می‌گوید: «سال مالی منتهی به ۲۰۱۸ نقطه عطفی در صنعت خودروی هند بود و این کشور با پیشی‌گرفتن از آلمان توانست به چهارمین بازار بزرگ خودروی جهان بدل شود. این نخستین بار بود که بعد از سال مالی ۲۰۱۲، نرخ رشد بازار به عددی تقریبا ۲ رقمی رسید. این رشد به کمک رونق اقتصاد روستایی و امیدواری طبقه پایین جامعه نسبت‌به سال قبل صورت گرفته است.»

براساس گزارش‌‌های منتشرشده توسط انجمن خودروسازان هندی (SIAM)، فروش داخلی و صادرات خودرو در تمام بخش‌ها رشدی قابل ملاحظه داشته است.

جزئیات امیدوارکننده

در فاصله آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ در بازار داخلی، خودروهای سواری با رشد ۷٫۸۹درصدی به رقم فروش ۳٫۲۸میلیون‌دستگاه رسید.

عمده خودروهای به فروش رسیده در این بخش از بازار به خودروهای شاسی‌بلند مربوط می‌شود که رشدی ۲۰٫۹۷ درصدی را تجربه کردند. در بخش خودروهای سواری، فروش خودروهای سواری و ون‌ها به ترتیب با ۳٫۳۳ و ۵٫۷۸درصد رشد نسبت‌به دوره مشابه در سال گذشته روبه‌رو بوده‌است.

در سال مالی موردبحث، فروش خودروهای دوچرخه با رشدی ۱۴٫۸۰درصدی از رقم ۲۰میلیون‌دستگاه گذشت و این موضوع در تقابل با عملکرد ضعیف این بخش از صنعت در سال قبل از آن قرار داشت.

بازارهای دوچرخه‌ها، اسکوتر‌ها و موتورسیکلت‌ها به‌ترتیب رشدی ۱۹٫۹ و ۱۳٫۶۹درصدی را تجربه کردند. در حالی‌‌که فروش موتورهای گازی کاهشی ۳٫۴۸درصدی داشت.

در بخش خودروهای کار و تجاری کل فروش با رشدی ۱۹٫۹۴درصدی روبه‌رو بود که در آن میان خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۲٫۴۸درصد و خودروهای تجاری سبک با ۲۵٫۴۲درصد رشد مواجه بوده‌اند.

از سوی دیگر بازار خودروهای سه‌چرخ نیز رشدی ۲۴٫۱۹‌درصدی را نسبت‌به سال قبل تجربه کرد. راکش باترا درباره انتظارات در خصوص سال مالی جاری گفت: «ما انتظار داریم در سال مالی منتهی به بهار ۲۰۱۹، خودروسازی هند در اکثر بخش‌های بازار به رشد خود ادامه دهد.»

در زمینه تولید، خودروسازان هندی در سال مالی ۱۸-۲۰۱۷ در مجموع ۲۹میلیون‌دستگاه خودرو را در بخش‌های سواری، تجاری، دوچرخه و سه‌چرخه تولید کرده‌اند. به این ترتیب میزان تولید خودروسازان هندی نسبت‌به ۲۵٫۳میلیون خودروی تولیدشده در سال مالی قبلی، ۱۴٫۷۸درصد رشد داشته است.

راکش باترا در ادامه اظهاراتش گفت: «انتخاباتی که در پیش است، به افزایش فروش خودرو کمک خواهد کرد. در میان‌مدت خودروسازی با سرمایه‌گذاری‌های عمده در تحقیق و توسعه روبه‌رو خواهد بود که در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی و بهبود خودروها برای مطابقت با استانداردهای سخت‌گیرانه و همچنین بهبود شرایط ایمنی خودروها صورت خواهند گرفت.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =