کد خبر: 213933
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

هاوال H2 که یکی از خودروهای تازه‌وارد به بازار به‌شمار می‌رود، چندی پیش توسط بهمن‌موتور با قیمت قطعی 95 میلیون‌تومان فروخته و تحویل داده شد. اما در حال حاضر پس از گذشت مدت‌زمانی کوتاه، شاهد درج آگهی‌های این خودرو در فضای مجازی با قیمت‌های باورنکردنی هستیم

این روزها نامشخص بودن نرخ ارز باعث شده است شرایط نابسامانی در بازار خودرو کشور شکل بگیرد. بازار خودروهای وارداتی به‌دلیل رابطه مستقیمی که با ارز دارد، این روزها میزان معاملات کمتری را به خود می‌بیند. اما نکته قابل توجهی که از مدتی پیش گریبانگیر بازار خودرو کشور شده، وجود دلال‌هایی است که بدون کوچک‌ترین احساس مسئولیت و دلسوزی، با بالا بردن کاذب قیمت‌ها، سعی بر آشفته کردن شرایط بازار دارند.

[caption id="attachment_206937" align="aligncenter" width="700"]هاوال هاوال[/caption]

خرید و فروش غیر‌قانونی حواله خودروهای صفر‌کیلومتر یکی از اقداماتی است که باعث شده حباب قیمتی برای برخی خودروها در بازار ایجاد شود. همچنین از طرفی برخی خودروهای تولید داخل پس از تحویل به مشتریان و راهیابی به بازار آزاد کشور، به‌دلیل ایجاد حباب از سوی دلال‌ها و فروشندگان غیر‌رسمی خودرو، با افزایش چشمگیر قیمت مواجه می‌شوند که همین موضوع می‌تواند ثبات و آرامش را در بازار برهم بزند.

به‌عنوان مثال هاوال H2 که یکی از خودروهای تازه‌وارد به بازار به‌شمار می‌رود، چندی پیش توسط بهمن‌موتور با قیمت قطعی 95 میلیون‌تومان فروخته و تحویل داده شد. اما در حال حاضر پس از گذشت مدت‌زمانی کوتاه، شاهد درج آگهی‌های این خودرو در فضای مجازی با قیمت‌های باورنکردنی هستیم، به‌گونه‌ای‌که برخی از فروشندگان، قیمت 125‌میلیون‌تومانی را برای این کراس‌اوور چینی درنظر گرفته‌اند.

در گذشته نیز شاهد چنین اتفاقاتی از سوی دلال‌ها در بازار آزاد بودیم که متاسفانه برخی واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو نیز به تبع این افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت خودرو در بازار آزاد، در دوره‌های بعدی فروش، قیمت محصول را افزایش دادند و به موج گرانی خودرو در بازار دامن زدند.

حال سوال این‌جاست که آیا هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد نمایشگاه‌داران و فعالان حوزه خودرو صورت نمی‌گیرد تا با ادعاهای دروغ و اخبار کذب از متلاطم کردن شرایط بازار جلوگیری به عمل آید؟ زیرا بسیاری از فروشندگان خودرو با ادعای این‌که به‌زودی قیمت تمام خودروها از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده افزایش می‌یابد، اقدام به بالا بردن کاذب قیمت‌ها می‌کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    یکیش خودتون اصلا هاوال کجا 30 میلیون حباب داره؟؟؟ بازار گرمی از خودتونه مردم هم چار پا
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    این کاره دلال هاست که پدر مردم رو درآوردند اگر جلوی سود دلال ها گرفته نشود مردم به فروشندگان واقعی شرکت ها به چشم دزد نگاه میکنند همانطور که به مسئولان صنعت خودرو به این شکل نگاه میکنند دیگر اعتمادی باقی نمانده است
  • عارف ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    ببینید این حواله ها توسط چه کسانی خریداری شده اند فقط ده درصد حواله ها را مصرف کنند خریده آن هم به دلیل قطع کردن سیستم فروش بصورت معنا دار ت وسط شرکت بهمن موتور بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =