کد خبر: 214045
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

یکی از اس‌یووی‌های باکیفیت بازار خودرو جهان، تویوتا راوفور است. این خودرو اس‌یووی جمع‌وجور کراس‌اوور تا سال 2012 میلادی با استایل و ظاهر ساده روانه بازار می‌شد تا اینکه طراحان این کمپانی در سال 2013 این خودرو اس‌یووی نسبتا موفق در بازار را دستخوش طراحی قرار دادند.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از اس‌یووی‌های باکیفیت بازار خودرو جهان، تویوتا راوفور است. این خودرو اس‌یووی جمع‌وجور کراس‌اوور تا سال 2012 میلادی با استایل و ظاهر ساده روانه بازار می‌شد تا اینکه طراحان این کمپانی در سال 2013 این خودرو اس‌یووی نسبتا موفق در بازار را دستخوش طراحی قرار دادند و باتوجه به استایل جدید و ظاهر زیباتر و اسپرت‌تر بسیار موفق‌تر از نسل‌های قبلی خود ظاهر شد.

باتوجه به اینکه تمام خودروسازان محصولات خود را برای سال آینده با ظاهر متفاوت‌تر طراحی می‌کنند، کمپانی تویوتا نیز از این قافله عقب نماند و بار دیگر راوفور را دستخوش تغییرات طراحی قرار داد. نسل جدید راوفور از نظر طراحی بسیار متفاوت‌ و جدیدتر از نسل چهارم طراحی شده است. طراحان کمپانی تویوتا باتوجه به نوع طراحی چراغ‌های جدید، جلوپنجره و خطوط نرم روی بدنه استایل تهاجمی و اسپرتی برای این خودرو خلق کرده‌اند. چراغ‌های جمع‌وجور و جلوپنجره نسبتا بزرگ اصالت تویوتا را به رخ می‌کشد که در محصول دیگرش یعنی تاکوما شاهد چنین طراحی هستیم. در نسل جدید راوفور دیگر خبری از چراغ‌های نسبتا کشیده و خطوط برجسته روی بدنه نیست بلکه سعی شده در بدنه از خطوط و حجم‌های نرم استفاده شود که به‌همراه چراغ‌های جدید و جلوپنجره نسبتا بزرگ و حجم خاص زیر چراغ‌های جلو و خطوط روی کاپوت، ظاهر اسپرت و تهاجمی را برای این اس‌یووی به وجود آورده است. اگر به عقب خودرو نگاهی دقیق‌تر بیندازید متوجه خواهید شد که سبک طراحی چراغ‌ها مشابه فولکس واگن تیگوان است، با این تفاوت که چراغ‌ها کمی کشیده‌تر شده‌اند و با خط‌های زیر چراغ و حجمی که در زیر آن وجود دارد، هارمونی خوبی را برای استایل خودرو به وجود آورده است. اگزوزهای مجزا از یکدیگر و فلاپ‌های آلومینیومی و طراحی آینه‌های جانبی روی درها نشان‌دهنده سبک جدید طراحی کمپانی تویوتاست که در محصولات 2019 شاهد چنین طراحی و تغییرات اساسی در استایل محصولاتش هستیم. از نظر فنی مهندسان کمپانی تویوتا همان پیشرانه چهارسیلندر 16سوپاپ 2.5لیتری را برای این خودرو اس‌یووی کراس‌اوور در نظر گرفته‌‌اند. اما این پیشرانه نسبت به پیشرانه‌های نسل قبلی این خودرو، بهینه‌سازی و اصلاح شده و از سیستم پاشش‌سوخت مستقیم به همراه سیستم جدید تایمینگ VVT-iE بهره گرفته شده که نسخه هیبرید این خودرو با موتورهای الکتریکی توسعه‌یافته همراه است. علاوه‌بر این سیستم انتقال قدرت جدید هشت‌سرعته با محور مستقیم طراحی شده است که قابلیت پنج حالت رانندگی را به راننده می‌دهد. از نظر سیستم تعلیق، راوفور جدید از سیستم تعلیق پنوماتیکی قابل تنظیم بهره می‌برد و سواری نرمی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود در نسخه هیبرید راوفور نسل جدید از تکنولوژی جدیدتر و باتری‌های بهتری استفاده شود تا مدت زمان شارژ را کاهش دهد. [gallery link="file" ids="214048,214049,214050,214051,214052,214053,214054"] نویسنده:حمید محمدی

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Abbas jamshidiha ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    سلام بسیار زیباست فقط از نظر نوع چرخ و رینگها جالب نیست و ماشین خیلی بالا قرار دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =