کد خبر: 214110
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

شرکت آرمان موتور کویر یکی از شرکت‌های تازه‌تاسیس در زمینه واردات خودرو است که با توجه به مدت زمان کوتاه فعالیت خود، توانسته با به‌کارگیری تیم مدیریتی قوی و بهره‌مندی از سیاست‌های کلی درست و بهنگام، به معرفی مطلوب برند لوکسژن بپردازد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت آرمان موتور کویر یکی از شرکت‌های تازه‌تاسیس در زمینه واردات خودرو است که با توجه به مدت زمان کوتاه فعالیت خود، توانسته با به‌کارگیری تیم مدیریتی قوی و بهره‌مندی از سیاست‌های کلی درست و بهنگام، به معرفی مطلوب برند لوکسژن بپردازد. یکی از دلایل این موفقیت، تعامل و همکاری نزدیک این شرکت با رسانه‌های تحصصی حوزه خودروست. در همین راستا چندی پیش مدیران ارشد این شرکت تصمیم به برگزاری تست‌درایو تخصصی محصولات خود توسط اصحاب رسانه در پیست اتومبیلرانی مجموعه آزادی و همچنین تست‌درایو عمومی برای علاقه‌مندان به این برند تازه‌وارد گرفتند. اما هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا یکی از محصولات هوشمند این شرکت یعنی لوکسژن U5 در اختیار تیم فنی روزنامه «دنیای خودرو» قرار گیرد تا به‌صورت کاملا تخصصی در فضای شهری مورد تست و بررسی قرار گیرد. این اقدام شرکت آرمان‌موتور کویر قابل تحسین بود، زیرا باتوجه به شرایط کنونی بازار خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده کمتر به برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌پردازند و محصولات خود را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌‌دهند. ما نیز از این فرصت استفاده کردیم و لوکسژن U5 را در خیابان‌های تهران و همچنین جاده‌های اطراف شهر، مورد تست و بررسی قرار دادیم که در ادامه به برخی از نقاط قوت این خودرو اشاره خواهیم کرد. لوکسژن U5، جسور و هوشمند لوکسژن یکی از برندهای تازه‌متولد‌شده در صنعت خودرو دنیاست که پیشینه‌ای طولانی در زمینه خودرو دارد. در سال 1953 یک خانواده ممتول تایوانی با نام «ین» پا به عرضه صنعت خودرو گذاشت و در سال 1955 اولین تولیدات شرکت یولون (نام اولین شرکت خانواده ین) راهی بازار تایوان شد. سال 1957 بود که طی قرار‌دادی شروع به مونتاژ محصولات نیسان ژاپن کرد و در 1977 محصولات میتسوبیشی را هم به سری محصولات مونتاژی خود افزود. اما در سال 2009 این خانواده تصمیم گرفت با ایجاد برند شخصی پا به عرصه تولید خودرو بگذارد. از همین رو برند لوکسژن که ریشه در دو کلمه Luxury و Genius به معنای لوکس و هوشمند را داشت، به ثبت رسانید. نکته قابل توجه درخصوص تولیدات این برند، به‌کارگیری دانش و تکنولوژی بومی است که سبب شده مدل‌های این برند از لحاظ پلت‌فرم با محصولات نیسان یا میتسوبیشی شباهتی نداشته باشند. U5 کراس‌اووری کامپکت از این برند است که یکی از جدیدترین دستاوردهای این کمپانی به شمار می‌‌آید. این خودرو در سال 2017 توسط لوکسژن تایوان به بازار معرفی و عرضه شد. همچنین شرکت آرمان‌موتور کویر، به‌عنوان نماینده رسمی این برند در ایران، برای نخستین‌بار سال گذشته در نمایشگاه خودرو تهران از این مدل پرده‌برداری کرد. لوکسژن U5 به‌دلیل بهره‌مندی از پیشرانه‌ای توانمند و همچنین امکانات رفاهی فراوان و هوشمندی که دارد، با شعار جسور هوشمند، به‌زودی پا به عرصه رقابت با همتایان خود خواهد گذاشت.

کابین جادار و هوشمند همانطور که گفته شد لوکسژن از دو واژه لوکس و هوشمند تشکیل شده است که با ورود به کابین می‌‌توان به‌خوبی مفهوم هوشمندی را درک کرد زیرا طراحی فضای کابین به‌گونه‌ای است که یک نمایشگر 12اینچی تمام‌لمسی در کنسول میانی داشبورد تعبیه شده است و به‌عنوان مغز متفکر تمام سیستم‌های الکترونیکی خودرو عمل می‌‌کند. لوکسژن U5 یک کراس‌اوور کامپکت شهری است که بر پایه پلت‌فرم سدان لوکسژن S3 شکل گرفته است. در حقیقت رقبای اصلی این خودرو در بازار، خودروهایی همچون سانگ‌یانگ تیوولی، رنو کپچر، پژو 2008 و نیسان جوک هستند که باتوجه به فضای جاداری که در بخش جلو و عقب کابین برای سرنشینان درنظر گرفته شده است، می‌‌توان گفت U5 برتری قاطعی نسبت به تمام آن‌ها دارد. اما ویژگی محسوس دیگر در U5، امکانات رفاهی فراوانی است که سبب شده این خودرو به گزینه‌ای جذاب در بازار تبدیل شود. این خودرو به شش کیسه هوای ۱۰نقطه‌ای مجهز است و از طرفی سیستم‌هایی چون کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی ترمز، سیستم BOS، سیستم کنترل پایداری و جلوگیری از هرزگردی، سامانه تقویت هیدرولیکی ترمزها و ... در U5 دیده می‌‌شود. در کنار این سیستم‌های امنیتی، لوکسژن U5 به سانروف، تریم چرم داخل، نمایشگر افقی ۱۲‌اینچی، کروزکنترل، صفحه آمپر تمام‌دیجیتال، سیستم استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک تک‌کاناله، راهنمای تعویض لاین، سنسور باد لاستیک، سنسورهای پارک جلو و عقب، کامپیوتر سفری پیشرفته، قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به خودرو، سیستم فرمان‌بری صوتی و... مجهز است. اما وجود سیستم پارک خودکار و خروج از پارک هوشمند در این خودرو یکی از ویژگی‌های بارزی است که در هیچ‌کدام از گزینه‌های همرده در بازار دیده نمی‌شود. همچنین دوربین 360 درجه در این خودرو که به وسیله 6 دوربین در اطراف خودرو هدایت می‌‌شود، یکی از ویژگی‌های قابل توجهی است که در U5 دیده می‌‌شود. علاوه‌بر این سیستم نمایش نقطه کور تصویری که مختص محصولات لوکسژن است، به کمک دو دوربینی که روی آینه‌های جانبی نصب شده است، از ویژگی‌های قابل توجه این خودرو به شمار می‌‌رود. اما در کنار این حجم از امکانات به‌روز و پیشرفته، جای خالی آپشن‌هایی چون آینه تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه‌های تمام‌اتوماتیک جلو و عقب (U5 تنها به شیشه اتوماتیک راننده مجهز است) در این خودرو احساس می‌‌شود.

تجربه رانندگی با لوکسژن U5 قلب تپنده این کراس‌اوور تایوانی اصیل از یک پیشرانه چهار‌سیلندر خطی 1.5 لیتری تشکیل شده است که توانایی تولید نیرویی معادل 120 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 150 نیوتون‌متر را دارد. این میزان نیرو توسط جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک CVT ساخت کمپانی مشهور ژاپنی ژاتکو به چرخ‌های جلو منتقل می‌‌شود. با فشردن دکمه استارت، صدای کمی از روشن شدن موتور به درون کابین نفوذ می‌‌کند که نشان از عایق‌بندی خوب کابین دارد. همچنین فرمان برقی این خودرو به‌قدری نرم است که نسبت به سایر رقبا چرخاندن آن آسان‌تر است. با قرار دادن دنده در حالت D و فشردن پدال گاز، تاخیر چندانی در حرکت احساس نمی‌شود، اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که جعبه‌دنده‌های CVT شتاب قابل توجهی را به شما ارائه نمی‌‌دهند. اما کوبل دقیق موتور و گیربکس در این خودرو به‌گونه‌ای است که سواری لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد. به جرات می‌‌توان گفت که این جعبه دنده ژاپنی عملکرد خوب و دقیقی دارد، این امر به لطف فناوری به‌روز جعبه‌دنده‌های CVT است که این روزها در کمپانی جاتکو تولید می‌‌شوند.اولین موردی که در رانندگی با لوکسژن U5 توجه شما را به خود جلب می‌‌کند، سیستم دید عقب است که نمایی 360‌درجه از اطراف خودرو را به هنگام حرکت در اختیار شما قرار می‌‌دهد. این آپشن می‌‌تواند نقاط کور اطراف خودرو را به صورت تصویر برای شما نمایان سازد که در هیچ‌کدام از خودروهای موجود در بازار وجود ندارد. پس از آن سیستم پارک خودکار و خروج از پارک، از سیستم‌های هوشمندی است که ما چند مرتبه مورد ارزیابی قرار دادیم تا میزان دقت آن را بسنجیم. به جرات می‌‌توان گفت که این سیستم با دقت بالایی که دارد، می‌‌تواند در شهرهای شلوغی مانند تهران که پیدا کردن جای پارک به یک معضل تبدیل شده است، بسیار مفید و کابردی واقع شود. در پایان اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کلی از این خودرو داشته باشیم، باید بگوییم که لوکسژن U5 به‌دلیل داشتن متریال با کیفیت درون کابین و همچنین بهره‌مندی از امکانات رفاهی هوشمند، سودای رقابت با خودروهای کره‌ای و اروپایی را در سر می‌‌پروراند. از طرفی به‌دلیل داشتن ظاهر مدرن و به‌روز می‌‌تواند در کمترین زمان ممکن توجه طیف وسیعی از خریداران را به خود جلب کند. لوکسژن U6 اولین محصولی است که قرار است به‌زودی توسط شرکت آرمان‌موتور کویر به بازار عرضه شود. پس از آن مدل‌های S3 و U5 مدل‌های دیگری است که برای سهم‌خواهی از بازار سدان‌های اقتصادی و کراس‌اوورهای کامپکت وارد عرصه رقابت در بازار خواهند شد. پیش‌بینی می‌‌شود این خودرو به‌دلیل قابلیت‌های بالایی که دارد، خلا قیمتی 130 تا 150 میلیون‌تومانی بازار را به‌خوبی جبران کند و آمار فروش قابل توجهی را از خود به جا بگذارد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =