کد خبر: 214784
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

کشور ترکیه در تولید خودروی ملی‌ جدی است و برای عملی کردن این تصمیم، پنج کمپانی این کشور با یکدیگر قرارداد همکاری مشترک را عقد خواهند کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قرار است شرکت متولدشده براساس این قراردادها «جوینت‌ونچر برای صنعت خودرو و اقتصاد ترکیه» نام بگیرد. اعضای این شرکت شامل کمپانی‌های معتبر ترکیه‌ای مثل گروه آنادلو، BMC، گروه کوک، ترکسل و هلدینگ زورلو خواهند بود که هر کمپانی ۱۹درصد از سهام شرکت نهایی را دراختیار خواهد داشت و پنج‌درصد از سهام به اتاق بازرگانی دولت واگذار خواهد شد. همچنین اعلام‌شده که گورکان کاراکاس از مدیران سطح بالای سابق بوش در پست مدیریت اجرایی این کمپانی قرار می‌گیرد. کاراکاس در واکنش به انتخاب شدن در این پست گفت: «من در ترکیه متولد شدم و همین‌جا به دانشگاه رفته‌ام. اولین قدم‌های من برای ورود به کسب‌وکارم نیز در ترکیه برداشته شد. با این پروژه، این فرصت را خواهم داشت که دانش و تجربیاتم در بازار جهانی را به کشورم منتقل کنم و این موجب خوشحالی من است. کاملا مطمئن باشید در ترکیه برند جدیدی متولد خواهد شد که در بازار جهانی به رقابت می‌پردازد.» رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از احداث چنین شرکتی بسیار خوشحال شده و حتی سال گذشته شخصا اعلام کرد که نسخه پیش‌تولید اولین محصول این شرکت، در سال ۲۰۱۹ به خیابان‌ها فرستاده خواهد شد و تولید آن حداکثر تا سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 0
    ایران به خاطر همین ها پیشرفت نمی کنه تو تبریز ماشین مدرن طراحی و ساخته شد اما دولت و فارسها عوض حمایت مسخره کردن اگه این ماشین تو اصفهان و شهرهای فارس ساخته میشد حمایت میکردن نژادپرستی رو رها کنید تا ایران پیشرفت کنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =