کد خبر: 214786
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

همان‌طور که مشخص است، طراحان ب‌ام‌و از حجم‌های اغراق شده در این خودرو استفاده نکرده‌اند و با به‌کارگیری مجموعه‌ای از خط‌های برجسته و سطوح تخت و ورودی‌های هوا، ظاهری اسپرت برای خودرو به ارمغان آورده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودروهای اس‌یووی امروزه یکی از پرتنش‌ترین بازارها محسوب می‌شود و به همین دلیل رقابت تنگاتنگی میان خودروسازان شکل گرفته است. به جرات می‌توان گفت که خودروسازان آلمانی درصد بیشتری از سهم خودروهای اس‌یووی را در بازار جهان به دست گرفته‌اند و یکی از خودروسازان موفق آلمانی در این راستا ب‌ام‌و است. این کمپانی با تولید چند نسخه از اس‌یووی‌های کوپه، سایزمتوسط، جمع‌وجور و کراس‌اوور توانسته است سبد محصولاتش را گسترش دهد و مشتریانش را راضی نگه دارد. مدل X5 اس‌یووی سایزمتوسط لاکچری است که تا امروز در بازار جهانی موفق ظاهر شده است. تا‌کنون چند نسل از X5 راهی بازار شده و یکی از موفق‌ترین اس‌یووی‌های تولید‌شده از سوی ب‌ام‌و شناخته می‌شود. بسیاری از خودروسازان بازار، سال آینده میلادی را رقابتی‌ترین بازار معرفی کرده‌اند و در این راستا بسیاری از آن‌ها محصولات جدیدشان را به جهان معرفی کرده‌اند. کمپانی‌ ب‌ام‌و نیز چند روز قبل نسل جدید X5 را معرفی کرد. این خودرو اس‌یووی سایزمتوسط لوکس موفق قرار است سال آینده روانه بازار شود. اما برای اینکه بتواند در بازار سال آینده X5 در مقابل رقبای خود قد علم کند، ظاهر و استایل آن تغییر یافته است. بنابراین طراحان ب‌ام‌و، با به‌کارگیری زبان طراحی جدید توانسته‌اند استایل زیباتر و متفاوت‌تری نسبت به نسل‌های قبل برای این خودرو به وجود آورند.

همان‌طور که مشخص است، طراحان ب‌ام‌و از حجم‌های اغراق شده در این خودرو استفاده نکرده‌اند و با به‌کارگیری مجموعه‌ای از خط‌های برجسته و سطوح تخت و ورودی‌های هوا، ظاهری اسپرت برای خودرو به ارمغان آورده‌اند. در طراحی جلو نیز چراغ‌های جدید جمع‌وجوری تعبیه شده و جلوپنجره بزرگ، خطوط برجسته روی کاپوت و ورودی‌های هوا روی سپر، ظاهری اسپرت و متفاوت‌تر از قبل برای X5 به وجود آورده‌اند. در طراحی عقب نیز دیگر خبری از چراغ‌های Lشکل معروف ب‌ام‌و نیست و چراغ‌‎های کشیده LED جدید به‌همراه خط‌های برجسته منقطع و اگزوزهای بزرگ در طرفین ظاهر X5 را زیباتر و البته اسپرت‌تر کرده ‌است. از نظر فنی طبق اعلام کمپانی ب‌ام‌و سه پیشرانه توسعه‌یافته نسل قبل روی این خودرو نصب شده است که دو پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی قابل سفارش برای مشتریان، قوی‌ترین قوای محرکه X5 جدید یک موتور بنزینی 8سیلندر وی‌شکل به حجم 4.4لیتر مجهزبه تکنولوژی تویین پاور توربو است که می‌تواند 462اسب‌بخار قدرت و 650نیوتون ‌متر گشتاور تولید کند. پکیج جدید Mپرفورمنس نیز قدرت این پیشرانه را تا 600اسب‌بخار افزایش می‌دهد. نکته جالب شتاب صفر تا 100کیلومتر این خودرو است که در 4.7ثانیه از حالت سکون به 100کیلومتر برساعت می‌رسد. از سوی دیگر گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک استپ‌ترونیک به‌خوبی با موتور کوپل می‌شود و قدرت را به چهار چرخ منتقل می‌کند. ب‌ام‌و X5جدید قرار است به‌عنوان پرچمدار اس‌یووی سایز‌متوسط این کمپانی با حریفانش به رقابت بپردازد، بنابراین تمام سیستم‌های الکترونیکی ایمنی، رفاهی و هشدار‌دهنده جدید روی این خودرو نصب شده‌اند. در حال حاضر باتوجه به تغییرات ظاهری و در نظر گرفتن آپشن‌های جدید، قیمت این خودرو مشخص نیست.

نویسنده:حمید محمدی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =