کد خبر: 214983
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری روز گذشته منتشر شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری روز گذشته منتشر شد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو»، در جدیدترین رتبه‌بندی خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت، تندر90 پلاس اتوماتیک ایران‌خودرو با کاهش کیفیت مواجه بود و از میان خودروهای چهار ستاره، بار دیگر به گروه سه ستاره‌ها بازگشت.

اما در مقابل، دو خودرو سایپا 131X پارس‌خودرو و سایپا 132X با افزایش کیفیت، در میان دو ستاره‌های جدول جای گرفتند. با این حال، تعداد خودروهای چهار ستاره داخلی همچنان 10‌مدل است. طبق آخرین گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل بر اساس استانداردهای ملی، کل تولید خودروسازان در اردیبهشت‌ماه امسال 96هزار و 492 دستگاه بوده است که نسبت به ماه قبل از آن، یعنی فروردین، 56هزار و 274 دستگاه افزایش تولید را نشان می‌دهد. خودروهاي توليد‌شده در اردیبهشت، شامل 44 مدل سبک و 9 مدل سنگین بوده است.

ضمن این‌که مانند گذشته، از کل خودروهای تولیدشده در این ماه، 99‌درصد از حجم تولیدات در گروه خودروهای سبک و یک‌درصد تولید به خودروهای سنگین اختصاص داشته است. لازم به یادآوری است کلاس‌های قیمتی درج‌شده در جدول، با توجه به قیمت کارخانه تعیین شده و قیمت این خودروها در بازار تغییر کرده است.

[caption id="attachment_198850" align="aligncenter" width="624"]شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران[/caption]

4ستاره‌های جدول هنوز 10مدل است

آن‌طور که از بررسی جزئیات آخرین گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل مشخص می‌شود، تعداد باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل در اردیبهشت‌ماه نیز نسبت به گذشته تغییری نداشته است و همچنان فقط 10 خودرو داخلی با چهار ستاره کیفیت به بازار عرضه می‌شوند.

به این ترتیب در جدول سطوح کیفی خودروهای سبک در بخش سواری‌ها، پژو2008 تولید ایران‌خودرو، نیومزدا‌3 بهمن‌موتور، سوزوکی گرند‌ویتارا محصول ایران‌خودرو خراسان در گروه خودروهای بالاتر از 100 میلیون‌تومان، كیا سراتو تولید سایپا و هیوندای i20 محصول کرمان‌موتور به‌عنوان خودروهایی با قیمت بین 75 تا 100 میلیون‌تومان، B30 محصول بهمن‌موتور به‌عنوان تنها خودرو در گروه 50 تا 75 میلیون‌تومانی‌ها و رنو ساندرو ساخت پارس‌خودرو، پژو 207اتوماتیک و تندر90 پلاس از محصولات ایران‌خودرو و پارس تندر تولید پارس‌خودرو در گروه خودروهای بین 25 تا 50 میلیون‌تومان، در ارزیابی‌های انجام‌شده موفق به دریافت چهار ستاره کیفیت شدند. لازم به‌ذکر است تندر90 پلاس تولید ایران‌خودرو که جای آن در جدول ارزیابی فروردین‌ماه خالی بود، به گروه چهارستاره‌های اردیبهشت‌ماه پیوسته است. البته تندر90 پلاس اتوماتیک از محصولات همین شرکت نیز در جدول اردیبهشت‌ماه تغییر جایگاه داده است.

بازگشت یک چهارستاره به گروه سه‌ستاره‌ها

نگاهی به سه‌ستاره‌های جدول مقایسه سطوح کیفیت خودروهای داخل نشان می‌دهد تعداد خودروهای موجود در این گروه از 9 مدل در فروردین‌ماه به 13 مدل افزایش یافته است.

بر این اساس تیگو5 شرکت مدیران‌خودرو، جک ‌S5 کرمان‌موتور و هایما ‌S7 اتوماتیک محصول ایران‌خودرو خراسان از گروه خودروهای بین 75 تا 100 میلیون‌تومان، چانگان CS35 سایپا-سیتروئن، آریزو5 محصول مدیران‌خودرو و برلیانس H330 تولید پارس‌خودرو در بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون‌تومان، تندر90 پارس‌خودرو، تندر90، رانا، دنا پلاس، پژو 206 و پژو 206SD از محصولات ایران‌خودرو در گروه خودروهای 25 تا 50میلیون‌تومانی، از جمله خودروهای تولید ایران‌خودرو نیز در ارزیابی اردیبهشت‌ماه از میان چهار ستاره‌ها به این گروه بازگشته‌اند.

لیفان X60 اتوماتیک؛ هنوز 2ستاره اما گران

بررسی سطوح کیفی خودروهای سواری حاضر در پرتعدادترین گروه جدول نیز نشان می‌دهد تعداد دوستاره‌ای‌ها نیز افزایش داشته است. به‌جز لیفان X60 اتوماتیک تولید کرمان‌موتور که به رغم داشتن دو ستاره در جدول کیفیت همچنان در میان خودروهای حدود 75 میلیون‌تومانی جا خوش کرده است، سایر دو ستاره‌ها در گروه خودروهای 25 تا 50 میلیون‌تومانی و پایین‌تر از 25میلیون‌تومان دسته‌بندی می‌شوند.

بر این اساس New MVM315 مدیران‌خودرو، دنا و دانگ‌فنگ H30 محصولات ایران‌خودرو، پژو پارس ایران‌خودرو کرمانشاه، پژو 405 ایران‌خودرو خراسان، تیبا2 سایپا، تیبا و ساینا محصولات سایپا-سیتروئن، پژو پارس ایران‌خودرو کرمانشاه و سورن و سمند تبریز محصول ایران‌خودرو تبریز در گروه خودروهای 25 تا 50میلیون‌تومانی دارای 2 ستاره کیفیت هستند. همچنین در گروه خودروهای با قیمت کمتر از 25 میلیون‌تومان، سایپا 131X محصول پارس‌خودرو و سایپا 132X با قرار گرفتن در کنار سایپا 131X محصول سایپا، خود را به سطح دو ستاره‌های جدول ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی رساندند.

تنها یک تک‌ستاره در جدول باقی ماند

آخرین بخش بررسی گزارش ارزشیابی کیفیت خودروهای داخلی بر اساس استانداردهای ملی در اردیبهشت‌ماه، به تک‌ستاره‌ها اختصاص می‌یابد. بر اساس این گزارش، می‌توان گفت تنها تک‌ستاره باقی‌مانده در این جدول، سایپا 111X است که در پایین‌ترین سطح قیمتی، یعنی در گروه خودروهای با قیمت کمتر از 25‌میلیون‌تومان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =