کد خبر: 215179
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

درحالی‌که عدم توازن بین عرضه و تقاضای تایرهای رادیال باری-‌اتوبوسی در بازار باعث کمیاب شدن و گرانی این گروه محصول شده است،‌200کانتینر تایر رادیال باری-‌اتوبوسی در گمرکات کشور خاک می‌خورند.

به گزارش اخبار خودرو ، هنوز آرامش به بازار تایرهای بایاس 12.00-24برنگشته که زمزمه‌های ته کشیدن موجودی انبارهای تی‌بی‌آر، قیمت این محصول را در بازار افزایش داده است.

محصول پرمصرفی که براساس محاسبات سازمان راهداری سالانه نزدیک دو‌میلیون‌و200هزار حلقه مصرف دارد و گروه صنعتی بارز به‌عنوان تنها تولیدکننده این محصول در کشور تنها 400هزارحلقه از نیاز بازار را تولید و تامین می‌کند.

[caption id="attachment_207921" align="alignleft" width="275"]تایرهای TBR تایرهای TBR[/caption]

مقایسه میزان تولید و نیاز بازار به تایرهای رادیال باری-‌اتوبوسی نشان از نیاز کشور به واردات سالانه نزدیک به یک‌میلیون‌و800هزار حلقه تایر 315و 385رادیال دارد.

وضعیت این روزهای بازار اما حکایت از کمیاب شدن تایرهای رادیال باری دارد. از سوی دیگر انجمن واردکنندگان لاستیک از خاک خوردن 200کانتینر تایر رادیال باری در گمرک‌های کشور خبر می‌دهد.

سیدمحمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با تایید کاهش شدید موجودی انبار تایرهای رادیال باری-‌اتوبوسی از نیاز مبرم کشور به واردات این محصول خبر داد و گفت: درصورت عدم توجه دولت به واردات این کالا، ‌ناوگان باری و اتوبوسی کشور در آینده‌ای بسیار نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد.

وی دلیل اصلی کمبود تایر در کشور را مشکلات پیش روی واردکنندگان اعلام کرد و افزود: متاسفانه با‌وجود 200کانتینر تایر رادیال باری در گمرک‌های کشور،‌ این کالاها به‌دلیل تخصیص‌نیافتن ارز و عدم تمدید نمایندگی شرکت‌های واردکننده تایر در مرکز امور اصناف و بازرگانان، امکان ترخیص ندارند.

میرعابدینی از قول مسئولان دولتی برای تخصیص ارز 4200تومانی به واردات تایر خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از واردکنندگان به‌دلیل عدم تمدید نمایندگی‌های خود توسط مرکز امور اصناف، حاضر به پذیرش ریسک و انجام واردات نیستند. این درحالی است که برخی از آنها سفارش‌های لازم را در کارخانه مادر گذاشته‌اند و در صورت تخصیص ارز و تمدید نمایندگی می‌توانند به سرعت نیاز بازار را تامین کنند.

به‌گفته دبیر انجمن وارد‌کنندگان لاستیک درصورت ترخیص 200کانتینر تایر رادیال باری و تزریق آن به بازار بخش عمده‌ای از مشکلات کامیون‌داران حل خواهد شد و عطش ایجاد‌شده در بازار کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =