کد خبر: 215287
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

متاسفانه این روزها باتوجه به شرایط پیش آمده در روابط بین‌الملل، شریک کره‌ای به‌‌رغم سرمایه‌گذاری چند‌میلیون دلاری در زمینه تجهیز و راه‌اندازی خط تولید محصولات هیوندای در ایران ازجمله هیوندای‌ i10، i20، اکسنت، النترا، توسان و سانتافه، اقدام به قطع همکاری کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،حدود یک‌ماه از خروج یک‌طرفه آمریکا از توافق برجام می‌گذرد که به تبع آن بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی که در ایران سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده بودند، به‌دلیل در خطر افتادن منافع مالی و بازار محصولات خود در آمریکا، اقدام به تعلیق فعالیت‌ با شرکای ایرانی طرف قرارداد خود کرده‌اند. کرمان‌موتور که یکی از باسابقه‌ترین و متعهدترین شرکت‌های خودروساز در کشور به‌شمار می‌رود، حدود دو سال پیش فعالیت خود را به‌عنوان شریک تجاری هیوندای در ایران گسترش داد. اما متاسفانه این روزها باتوجه به شرایط پیش آمده در روابط بین‌الملل، شریک کره‌ای به‌‌رغم سرمایه‌گذاری چند‌میلیون دلاری در زمینه تجهیز و راه‌اندازی خط تولید محصولات هیوندای در ایران ازجمله هیوندای‌ i10، i20، اکسنت، النترا، توسان و سانتافه، اقدام به قطع همکاری کرده است. حال این بدعهدی طرف کره‌ای تبعات زیادی را برای کرمان‌موتور به همراه داشته است که علاوه‌بر زیان مالی در زمینه سرمایه‌گذاری انجام‌شده، انجام تعهدات به مشتریان را نیز با مشکل مواجه کرده است. شرکت کرما‌ن‌موتور بهمن‌ماه سال گذشته، اقدام به پیش‌فروش محدود خودرو النترا تولید داخل با 70میلیون‌تومان پیش‌پرداخت، سود مشارکت 18 و 15‌درصدی و قیمت‌نهایی 147‌میلیون و 800هزار تومانی با موعد تحویل‌های مرداد، شهریور و مهر 1397 کرد. ولی پس از گذشت حدود 4 ماه به‌علت تعلل و بدعهدی شرکت هیوندای در ارسال قطعات منفصله، با وجود گشایش اعتبارات انجام‌شده، تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شد. اما در این راستا شرکت کرما‌ن‌موتور بار دیگر حسن‌نیت خود را به مشتریان وفادارش ثابت کرده و با انتشار بخشنامه جدیدی، فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی عمل کرده و 4‌راهکار برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود، پیش رویشان قرار داده است. در صورتی‌که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود داشته باشند، این شرکت علاوه‌بر پرداخت اصل مبلغ به انضمام پرداخت سود دوران مشارکت، 150‌میلیون‌ریال به‌عنوان پاداش وفاداری پرداخت خواهد کرد. این درحالی است که الزام قراردادی فقط پرداخت مبلغ دریافتی به‌علاوه سود مشارکت است. این نخستین‌بار در تاریخ صنعت خودرو کشور است که یک خودروساز منافع مشتری را به منافع خود ارجح می‌داند و با پرداخت مبلغ قابل توجهی، علاوه‌بر تعهدات خود، سعی بر جلب رضایت مشتریان دارد. از سوی دیگر کرمان‌موتور برای مشتریانی که قصد جایگزینی خودرو دیگر، با توجه به محصولات موجود شرکت را داشته باشند، 3راهکار دیگر پیش روی آن‌ها قرار داده است. این شرکت 3‌محصول هیوندای سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودرو النترا و محدودیت تعداد صرفا برای حداقل 2ثبت‌نام) با قیمت 367 میلیون‌تومان به‌همراه 10‌میلیون‌تومان تخفیف، جک اس5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار‌تومان به همراه 8 میلیون‌تومان تخفیف و جک اس3 با قیمت 86 میلیون و 900هزار‌تومان، در نظر گرفته است. البته قیمت خودروهای مذکور در بازار آزاد دارای حاشیه سود حداقل 15‌درصدی هستند. گفتنی است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل، مشتریان و ثبت‌نام‌کنندگان هر‌چه سریع‌تر جهت انتخاب و نهایی کردن وضعیت خود باید به نمایندگی‌های کرمان‌موتور مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    پس از گذشت ۵ ماه از زمانی که پولو گرفتند و نوسانات بازار آیا الان شما می تونین با پول پیش پرداخت و سود و ١۵ میلیون سود این خودرو را خریداری کنید در حالی که بیشترین زبان و نارضایتی بین مشتریان وجود داره و دیگه هیچ کس نمیتونه با این پول همچین ماشینی بخره. بزرگترین خیانت را کرمان موتور در حق مشتریانش کرده. شما خودرو بانک هم اگه ذینفع نیستید این پیام منو بذارید. ممنون
  • اکبر ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    النترا الان تو بازار ۳۱۵ میلیون هست حدود ۱۶۰ میلیون ضرر برای مشتریانش شده اونوقت با ۱۵ میلیون میخواد مشتری مداری کنه!!!!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    واقعا که به مشتریشون وفادارن!!!! بهمن ۱۳۹۶ مبلغ ۷۰ میلیون تومان پیش ثبت نام گرفتن حالا پس از ۵ماه!!! چند روز مانده به تحویل اولین سری میگن ماشین نداریم و کره قطعه نداده!!! اصلن به عقل جوردرمیاد؟؟؟،انگار تو چند روز میخواستن این همه ماشین مونتاژ کنن.... متاسفم برای دستگاه های نظارتی که چشمشون رو.. به روی اینگونه فساد های واضح میبندند.... معلوم نیست با پول هنگقت پیش ثبت نام چه بیزینسی کردند و چند صد میلیارد سود باد آورده نصیب شان شده.... حال شده مدافع حقوق مشتری ها!!!!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =