کد خبر: 215533
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

اين روزها عده‌اي از خريداران خودرو و مشتريان بالقوه به دليل افزايش قيمت‌ خودروها و صحبت‌هاي برخي افراد، تصميم خريد خود را به تاخير انداخته‌اند. اما همانطور كه در طول يك‌سال گذشته به‌طور مرتب در اين صفحه گفته‌ايم، هر چقدر تصميم خريد خود را به تاخير بیندازید، با تغییر بيشتر قيمت‌ها روبه‌رو می‌شوید و اين موضوع در ماه‌هاي آتي نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،اين روزها عده‌اي از خريداران خودرو و مشتريان بالقوه به دليل افزايش قيمت‌ خودروها و صحبت‌هاي برخي افراد، تصميم خريد خود را به تاخير انداخته‌اند. اما همانطور كه در طول يك‌سال گذشته به‌طور مرتب در اين صفحه گفته‌ايم، هر چقدر تصميم خريد خود را به تاخير بیندازید، با تغییر بيشتر قيمت‌ها روبه‌رو می‌شوید و اين موضوع در ماه‌هاي آتي نیز ادامه خواهد داشت. اما عده‌اي تصور مي‌كنند قيمت ارز كاهش خواهد يافت يا با كاهش تعرفه در آينده نزديك مواجه خواهيم شد، به همين دليل تصميم خريد خود را به آينده موكول می‌کنند تا شايد قيمت‌ها كاهش بيابد. اما بايد گفت متاسفانه تمام مولفه‌هاي بازار به سمتي است كه نشاني از كاهش تعرفه‌ها و قيمت‌ها در آن ديده نمي‌شود. اين در حالي است كه برخي تصور می‌کنند با كاهش تعرفه‌ها يا قيمت ارز، شاهد كاهش قيمت‌ خودروها خواهيم بود. اما اوضاع سياسي و اقتصادي و علائم آن به هيچ وجه به‌سمت كاهش قيمت ارز در آينده نزديك يا ميان‌مدت نيست و طبق تجربه چند سال گذشته بسيار بعيد به‌نظرمي‌رسد شاهد دسترسی به ارز ارزان حداقل در يك سال آينده برای بخش خودرو باشيم. در طرف ديگر اميد به كاهش تعرفه‌ها نيز واهي است، زيرا برآيند تصميمات دولت به‌سمتي است که واردات خودرو را تا حد امكان محدود كند تا از خروج ارز جلوگيري شود. تمام تمركز دولت بر تخصيص ارز به كالاهاي اصلي و ضروري، همچنين توليدكنندگان است و در واقع مجموع اتفاقات و تصميمات در جهت كند كردن روند واردات است. در اين شرايط مي‌توان گفت كاهش تعرفه‌ها اميد واهي بيش نيست. با درنظرگرفتن موارد مذکور چنانچه قصد خريد خودرو، به‌خصوص خودروهاي وارداتي را دارید، بهتر است همين امروز اقدام كنيد؛ زيرا يك ماه آينده احتمالا قيمت‌ها تغییراتی خواهد داشت و در نهايت بايد گفت هنوز تمام خودروهاي موجود در كف بازار كه به‌صورت تحويل فوري و با قيمت قطعي به فروش مي‌رسند، با ارز ٤٢٠٠ توماني ترخيص شده‌اند و زماني كه شاهد رسيدن خودروهاي با ارز 6هزارتومان به بالا به بازار و تحويل خودروهاي پيش‌فروش مشاركتي با قيمت علي‌الحساب باشيم، خودروها قیمت‌های جدیدی را تجربه خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    تحلیلت برادرد بدجوری بوی دلال بازی میداداااا ان شا الله که خودتون دلال نباشید و فقط یه نصیحت باشه که همبنم از نشر من اشتباهه بذار یسال ماشین نخرن درامد دولت از تعرفه نزدیک صفر شه اون موقع اونم مجبور میشه تعرفه رو برگردونه به قبل تازشم قبمتا از بس بالا رفته توان خرید مردم نصف شده اونیم که با 400 تا پارسال بی ام و میخرید بعید میدونم با اون پول حالا بره سوناتا بخره!!!! صبر مردم شاید درصدیش واسه این باشه که ببینن چی میشه درصد اصلیش اینکه پولی نمونده ته جیبشون که بتونن خریدی کنن !!!
  • احسان ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    به جهنم که گران میکنید
  • نادر ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    دروغه به زودی خودرو با کاهش شدید قیمت مواجه خواهد شد من از کارمندان ایران خودرو هستم و از نداهای برآمده از این شرکت خبر دارم گول این خبر های کذب رو نخورید و خرید خود را به تعویق بیندازید تا ضرر نکنید
  • جعفرپور ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    با توجه رونق دلال بازی ومشارکت فعال شرکتهای خودور سازدر این زمینه ،خرید برخلاف منافع مصرف کننده وتقویت بازر سیاه حرام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =