کد خبر: 216119
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز موظف شد ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی را مجهز به فیلتر جذب دوده کند و بخش خصوصی نیز باید ۱۰ درصد اتوبوس‌ها را به این سیستم مجهز کند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از فارس،زهرا صدراعظم نوری درباره افزایش آلایندگی ازن در هوای تهران اظهار داشت: هنوز آخرین گزارش‌ها را در این خصوص دریافت نکرده‌ام و فعلاً ذرات کمتر از 2.5 میکرون عمده آلایندگی هوای شهر تهران را دارد که برنامه‌های خوبی در این خصوص اندیشیده شده است.

وی افزود: باید شهرداری تهران با همکاری سایر دستگاه‌ها منابع افزایش آلودگی شهر تهران را کاهش دهد و هر چقدر ذرات کمتر از 2.5 میکرون در هوای تهران کاهش پیدا می‌کند، آلودگی هوا نیز کمتر می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران افزود: معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران نیز بخشنامه‌ای اخیراً در حوزه کاهش آلودگی هوای شهر تهران ابلاغ کرده است که بر اساس آن خودروهای سنگین و دیزلی که تولید آلودگی می‌کنند، تردد آنها از مهرماه ممنوع است.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه شرکت اتوبوسرانی تهران نیز موظف شد به 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی در بخش اتوبوس‌های تندرو را مجهز به فیلتر جذب دوده کند و بخش خصوصی نیز باید 10 درصد اتوبوس‌ها را به این سیستم مجهز کند.

صدراعظم نوری اضافه کرد: در صورتی که این دو اقدام به‌موقع انجام شود، قطعاً در فصل پاییز آلودگی هوای کمتری خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت: اخیراً نیز دولت و وزارت صنعت و معدن درخواستی داشتند که بیش از 9 هزار موتورسیکلت کاربراتوری مجوز پلاک بگیرند که با مواضع خوبی که شهرداری تهران در دولت داشت، این اقدام تصویب نشد.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل آلودگی هوای تهران باید منبع آن را کنترل کنیم، گفت: مادامی که خودروهای دیزلی، فرسوده و کاربراتوری هستند آلودگی هوای شهر تهران از بین نخواهد رفت و باید خودروهای استاندارد، انژکتوری و هیبریدی در سطح شهر تردد داشته باشند تا هوای شهر نیز بهتر شود.

صدراعظم نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا منشأهای خارجی در افزایش آلودگی هوای تهران نیز تأثیرگذار است، افزود: قطعاً فعل‌وانفعالات در شهرهای مرزی کشور در افزایش آلودگی هوا در استان‌های مجاور می‌شود که به دستور رئیس‌جمهور در شهرهایی که ریزگردها بالاتر از حد استاندارد است، نهال‌کاری در دستورکار قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیک این اقدام نیز تأثیر خود را در کاهش منشأهای آلودگی هوای خارجی نشان خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =