کد خبر: 216190
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، گفت: طرح برخورد با موتورسوارانی که کلاه ایمنی را استفاده نکنند از امروز در پایتخت اجرا می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره آخرین وضعیت ترافیکی معابر پایتخت اظهار داشت: با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات از روز گذشته، شاهد تغییر در الگوی ترافیکی شهر تهران هستیم؛ به این صورت که بار ترافیک صبحگاهی در محورهای ورودی شهر مانند بزرگراه‌های نواب، رسالت، زین‌الدین، شیخ فضل‌الله، سعیدی و همچنین خیابان‌های دماوند و آزادی از ساعت 5:30 صبح آغاز شده و موج اول بار ترافیک صبحگاهی تا ساعت 7:45 ادامه دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت تصریح کرد: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، قبل از شروع بار ترافیکی در محورهای ورودی مستقر شده و کار روان‌سازی ترافیک را به‌عهده دارند؛ همچنین موج دوم بار ترافیک صبحگاهی نیز که مربوط به صنوف و بازاریان می‌باشد، معمولاً از ساعت 8 شروع و تا ساعت 10 ادامه دارد.

وی درباره بار ترافیک برگشت اظهار داشت: در خصوص بار ترافیک بین روز و زمان پایان کار ادارات، به‌طور محسوس شاهد افزایش حجم تردد در معابر شهری هستیم.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین متذکر شد: عدم استفاده از کلاه ایمنی جزو تخلفاتی است که تأثیر مستقیمی در افزایش آمار مجروحین و فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت دارد. عدم استفاده از کلاه ایمنی، صدمات ناشی از چنین تصادفاتی را افزایش داده و موارد زیادی وجود دارد که به‌ این علت، فرد جان خود را بر اثر تصادف رخ داده از دست داده یا دچار جراحت شدید شده است.

رازقی اعلام کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته شاهدیم که به علت‌ افزایش دمای هوا، استفاده از کلاه ایمنی بین راکبین موتورسیکلت کاهش داشته است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از امروز در قالب یک طرح با این تخلف برخورد می‌کند.

وی گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین موتورسیکلت یک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت به موتورسواران توصیه کرد: ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند زیرا برای حفاظت از سلامتی آن‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =