کد خبر: 21680
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰

اگر شما هم باغچه بزرگی جلو خانه تان داشته باشید، حتما دوست دارید که یک ماشین چمن زن برای کوتاه کردن ماهانه علف ها به کمکتان بیاید تا از شر چمن زن های دستی خلاص شوید. اما احتمالا هیچ وسوسه ای بدتر از این چمن زن هوندا نخواهد بود که تقریبا از هر ماشین معمولی بازار هم سریعتر حرکت می کند!

 
شرکت موتورساز ژاپنی ساکن توکیو به تازگی با همکاری تیم Dynamics انگلیسی دست به کار شده اند تا صنعت ماشین های چمن زن را متحول کنند. Mean Mower در واقع ظاهری شبیه به مدل HF2620 شرکت هوندا دارد، با این تفاوت که شما بر گلوله ای با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت سوار هستید.
 
 
آنها شاسی اصلی ماشین را تغییر داده اند تا بتواند از پس موتور ۱۰۰۰ سی سی یک موتور سیکلت بر بیاید و البته با استفاده از قطعات فیبر کربن در بدنه، وزن آن را هم تا حد ممکن کاهش داده اند.
 
علاوه بر این جعبه نگهداری علف های درو شده را هم به مخزن سوخت ماشین چمن زن تغییر داده اند. از دیگر تغییرات می توان به استفاده از سیستم خنک کننده بر پایه روغن ظرفیت بالا و سیستم خنک کننده رادیاتور آبی ثانویه اشاره کرد.
 
پس از تمام این تغییرات، به نظر می رسد که ماشین زیبای هوندا از پس چمن زنی بر نیاید، اما Mean Mower اکنون می تواند تقریبا در ۴ ثانیه از ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ثبت شده آن هم ۲۰۹ کیلومتر در ساعت بوده است. 
 
[video width="640" height="360" mp4="http://www.donyayekhodro.com/old/wp-content/uploads/22.mp4"][/video]
 
اما این تیم ماموریت اصلی Mean Mower را هم از یاد نبرده اند، لذا از دو موتور الکتریکی درون آن استفاده کرده اند تا هنگامی که عجله ندارید، با فراغ بال و سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت مشغول چمن زنی شوید. البته همین هم تقریبا دو برابر سرعت معمولی است که یک HF2620 هوندا به چمن زنی مشغول می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =