روز گذشته طی 12هزارو871 نوبت معاملاتی، 171میلیون‌و265هزار سهم به ارزش 16میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین تا پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش‌کل بازار گروه خودرویی بالغ‌بر 13هزارو649هزارمیلیاردتومان شد.

به گزارش اخبار خودرو ،  روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی باتوجه به بسته‎شدن برخی نمادها برای برگزاری مجامع عادی سالانه، معاملات این گروه از رمق چندانی برخودار نبود. بر همین اساس، نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، ایران‎خودرودیزل، گروه‌بهمن، آهنگری‌تراکتورسازی‌ایران، نیرومحرکه، قطعات‌اتومبیل‌ایران، رینگ‎سازی‌مشهد، تولیدمحورخودرو، محورسازان ایران‎خودرو، ایرکاپارت‌صنعت، فنرسازی زر، صنایع‌ریخته‎گری‌ایران، چرخشگر، الکتریک‎خودرو‌شرق، بهمن‎دیزل و مهندسی‌نصیر‌ماشین قرمزپوش شدند و در مقابل فنرسازی خاور، لنت‌ترمز ایران، کمک‌فنر ایندامین و ریخته‎گری تراکتورسازی ایران نیز سبزپوش شدند. این در حالی است که نمادهایی نظیر زامیاد، سرمایه‎گذاری‌رنا، سایپا‌آذین، گسترش سرمایه‎گذاری‌ایران‎خودرو، مهرکام‌پارس، موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران، رادیاتور‌ایران و سازه‎پویش هم به‌دلیل برگزاری مجامع عادی سالانه متوقف شده‎اند، همچنین دو مجمع عادی سالانه و فوق‎العاده شرکت سایپا روز 31تیرماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد. بر اساس این گزارش، روز گذشته طی 12هزارو871 نوبت معاملاتی، 171میلیون‌و265هزار سهم به ارزش 16میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین تا پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش‌کل بازار گروه خودرویی بالغ‌بر 13هزار‌و649هزارمیلیاردتومان شد.

  سیاست‎های حمایتی دولت جواب داد
در 50روز اخیر سیاست‎های حمایتی دولت درست جواب داده و شاهد هجوم صدهامیلیاردتومان از پول‎های سرگردان و نیمه‎سرگردان به فضای معاملات بورس تهران هستیم. بازدهی بورس تهران از ابتدای سال جاری تاکنون بیش‌از 20‌درصد بوده است و حتی برخی تک‎سهم‎ها بازدهی بیش‌از صد‌درصدی نیز نصیب سهامداران خویش کرده‎اند. فروشنده‎های بازار طی روزهای اخیر قصد یورش به کانال 110هزاری شاخص و شکستن این سطح مهم مقاومتی بازار را دارند اما خریداران و مدافعان بازار توانسته‎اند فشارهای بی‎امان وارده را تحمل کنند و با حفظ کانال مهم 110هزاری قافیه را به مهاجمان نبازند.

  تداوم روند کاهش قیمت سهام
روز گذشته روند کاهش قیمت‌ها در بورس تهران ادامه یافت و شاخص‌کل بازده‌نقدی و قیمتی ۱۳۴۳واحد افت کرد و از تراز ۱۱۰هزارواحدی پایین‌تر آمد. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که بعد از مدتی بورس تهران شاهد یک عرضه اولیه بود اما این عرضه اولیه نیز نتوانست شرایط غیرقابل پیش‎بینی این روزهای بورس تهران را نسبت‌به روز گذشته مساعدتر کند. همچنین ارزش‌کل معاملات دیروز بورس تهران در حالی به بیش‌از 224میلیاردتومان نمایش داده شد که ناشی از دست‌به‌دست شدن بیش‌از 843میلیون‌و931هزارسهم و اوراق مالی قابل معامله طی 87هزار‌و‌289 نوبت دادوستد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =