کد خبر: 220027
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

 مسئولان کمپانی ب‌ام‌و و برلیانس در حضور صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر چین، توافقنامه‌ای امضا کردند که باعث افزایش فروش محصولات آن‌ها در سراسر جهان خواهد شد. 

به گزارش اخبار خودرو ، در حضور لی کی‌کیانگ، نخست وزیر چین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ب‌ام‌و و شریک چینی آن برلیانس اتوموتیو توافقنامه درازمدتی برای گسترش سرمایه‌گذاری مشترک تحت عنوان شرکت تولید مشترک ب‌ام‌و- برلیانس اتوموتیو امضا کردند.
BBA که مخفف نام این شرکت اشتراکی است، می‌تواند ظرفیت تولید ب‌ام‌و را در دو کارخانه محلی تایکسی و دادونگ در شهر شنیانگ استان لیائونینگ، تا سال ۲۰۱۹ به رقم ۵۲۰ هزار دستگاه خودرو افزایش دهد. علاوه‌بر این تولید خودرو‌ الکتریکی ب‌ام‌و iX3 توسط BBA برای صادرات به بازارهای خارج از چین، در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. 
در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۶۰هزار دستگاه خودرو با نام تجاری ب‌ام‌و به مشتریان چینی تحویل داده شدند؛ این رقم بیش از دو بازار بزرگ بعدی، یعنی ایالات‌متحده و آلمان است. 
دو سوم از تمام وسایل نقلیه ب‌ام‌و که در چین فروخته می‌شوند، سال گذشته توسط BBA ساخته شده‌اند. برنامه‌ریزی برای تولید محلی مدل جدید ب‌‌ام‌و X3 در چین از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری، باعث شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان شود. ب‌ام‌و X3، ششمین مدل از خودروهای ب‌ام‌و در چین است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =