تایر

لاستیک دنا برخلاف دیگر تولیدکنندگان تصمیم به افزایش 9درصدی قیمت‌های خود گرفته است و معلوم نیست از تصمیم جمعی تایرسازان تبعیت می‌کند یا نه؟

به گزارش اخبار خودرو ، با وجود گذشت چهارماه از سال، سرانجام مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان برای افزایش 9درصدی قیمت تایر تولید داخل ابلاغ شد. مصوبه‌ای که بر‌اساس آن تولیدکنندگان می‌توانند تا 9درصد به قیمت‌های قبلی خود اضافه کنند. اما به‌گفته یک منبع آگاه، مدیران کارخانه‌های تایرسازی تصمیم به افزایش چندمرحله‌ای قیمت‌ها گرفته‌اند و در مرحله نخست تنها سه‌درصد به قیمت‌های خود اضافه خواهند کرد. 
این درحالی است که لاستیک دنا برخلاف دیگر تولیدکنندگان تصمیم به افزایش 9درصدی قیمت‌های خود گرفته است و معلوم نیست از تصمیم جمعی تایرسازان تبعیت می‌کند یا نه؟ بر اساس این تصمیم، تمام تولیدکنندگان تایر در کشور باید ‌محصولات خود را تنها با سه‌درصد افزایش قیمت به بازار عرضه کنند. این درحالی است که لاستیک دنا ابتدای تیرماه و هم‌زمان با اعلام سبد تیرماه خود اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده بود که البته بر‌اساس مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان کاملا قانونی عمل کرده است.
از سوی دیگر، منابع خبری از فعالیت کارخانه‌های داخلی با ظرفیتی کمتر از تمام توان خود خبر می‌دهند. اتفاقی که به‌گفته مدیران صنعت تایر تنها دلیل آن کمبود مواد اولیه است. کمبودهایی که در بخش تامین کائوچوی طبیعی و استیل‌کورد به‌وجود آمده و دلیل آن نیز شوک ارزی اخیر و عدم تخصیص به‌موقع ارز برای واردات مواد اولیه است. بر همین اساس و با پیگیری‌های انجام‌شده توسط انجمن صنعت تایر کشور و مدیران کارخانه‌های تایرسازی، ‌مشکلات ارزی مرتفع شده و به تدریج روند واردات و تامین مواد اولیه ساماندهی خواهد شد. در این شرایط باید منتظر ماند تا مشخص شود سرنوشت بازار تایرهای رادیال سواری نیز مشابه تایرهای باری اتوبوسی رقم خواهد خورد یا خیر؟ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =