کد خبر: 220062
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

درمقابل، گسترش سرمایه‎گذاری‌ایران‎خودرو، محورسازان ایران‎خودرو، تولیدمحورخودرو و فنرسازی‌زر نیز روند نزولی را پشت سر گذاشتند. این در حالی است که روز گذشته طی 13هزارو492نوبت معاملاتی 231میلیون‌ 501هزارسهم به ارزش 24میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش اخبار خودرو ، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری اکثر نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، زامیاد، ایران‎خودرودیزل، سایپاآذین، گروه‌بهمن، ریخته‎گری‌تراکتورسازی‌ایران، قطعات‌اتومبیل‌ایران، نیرومحرکه، موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران و رینگ‎سازی‌مشهد همگی سبزپوش شدند. در‌مقابل، گسترش سرمایه‎گذاری‌ایران‎خودرو، محورسازان ایران‎خودرو، تولیدمحورخودرو و فنرسازی‌زر نیز روند نزولی را پشت سر گذاشتند. این در حالی است که روز گذشته طی 13هزارو492نوبت معاملاتی 231میلیون‌ 501هزارسهم به ارزش 24میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت.

   وضعیت نامناسب سهام خودروسازان کاروتجاری
همچنین باتوجه به برگزاری مجمع زامیاد  این شرکت اعلام کرد، در مجمع سالانه به‌دلیل شناسایی زیان هیچگونه سودی تقسیم نشد و پاداشی به هیات‌مدیره تعلق نگرفت. در این مجمع، سازمان حسابرسی به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی زامیاد انتخاب شد. همین‌طور در مجمع فوق‎العاده تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس تصویب شد. بر اساس این گزارش، باتوجه به فرا رسیدن فصل مجامع گروه خودرویی حجم فروش سهام در این صنعت بورسی فزونی یافته و در چند روز آینده نیز شیب فروش سهام شتاب بیشتری خواهد گرفت. در این بین برخی سهام‎داران باتوجه به بسته شدن نمادها برای مدتی به‌علت برگزاری مجامع، ترجیحشان بر این است که پول خود را نقد کنند. اما در طرف مقابل، برخی سهام‎داران تمایل دارند سهم را نزد خود نگه دارند و ببیند شرکت‎ها چقدر سود به ازای هر سهم تقسیم می‎کنند. در‌حالی‌که ممکن است برخی دیگر از خودرویی‎ها مانند زامیاد به‌علت ضرردهی هیچ‎گونه سودی را بین سهامداران خودرو تقسیم نکنند. باید توجه داشت شرکت‎های بزرگ به‌طور حتم سود را تقسیم خواهند کرد اما وضع تولیدکنندگان خودروهای کاروتجاری در بورس روبه‎راه نیست و بعد از تنزل سایپادیزل به بازار پایه فرابورس، باید دید وضعیت سایر تجاری‎سازان در بورس به کجا خواهد انجامید.
بر اساس این گزارش، بازار سهام دیروز نیز شاهد اصلاح قیمت‌ها در بسیاری از نمادها بود. این در حالی است که از هفته گذشته بورس تهران شاهد اصلاح قیمت‌هاست. امروز نیز روند اصلاحی، کل بازار را در بر گرفته بود و شاهد افت بسیاری از قیمت‌ها حتی تا 5درصد بودیم. این روزها بازار سهام وضعیت مبهمی را طی می‌کند. قیمت دلار در بازارهای غیررسمی و موقعیت ایران در بازارهای بین المللی بر تصمیمات معامله‌گران بازار سهام بیش از پیش تاثیرگذار شده است. روز گذشته  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۸۸ واحد افت کرد و تا رقم ۱۰۸هزارو۹۱۶ واحدی پایین آمد. همچنین تا پایان معاملات روز گذشته ارزش معاملات بورس تهران به رقم حدود ۱۷۷میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‎به‎دست شدن ۸۱۰میلیون سهم و اوراق مالی طی ۵۷هزار‌و۸۵۰نوبت دادوستد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =