کد خبر: 220095
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

در بسیاری از علم‌های پیچیده دنیا جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، اما در صنعت خودرو که زیاد علم پیچیده‌ای هم نیست به دلیل تنبلی در کار و ساختار معیوب دولتی خودروسازان هیچ رشدی نداشته‌ایم.

به گزارش اخبار خودرو ، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: «در بسیاری از علم‌های پیچیده دنیا جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، اما در صنعت خودرو که زیاد علم پیچیده‌ای هم نیست به دلیل تنبلی در کار و ساختار معیوب دولتی خودروسازان هیچ رشدی نداشته‌ایم.»
ابوالفضل ابوترابی در خصوص تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تا اواسط مردادماه، اظهار کرد: «هنوز تحقیق و تفحص انجام نشده است و هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص نیز مشخص نیست. اما مسلم است خودرو یک صنعت لوس شده که منابع کشور را هدر می‌دهد. کره جنوبی به فاصله کمی بعد از ایران خودروسازی را آغاز کرد و امروز می‌بینیم که یکی از قطب‌های بزرگ خودروسازی دنیا این کشور است.»
وی در همین خصوص افزود: «به‌رغم اینکه در بسیاری از علم‌های پیچیده دنیا مانند صنعت هسته‌ای، بهداشت و درمان، هوا فضا و نانو تکنولوژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، در صنعت خودرو هیچ رشدی نداشته‌ایم و هم‌اکنون صنعت خودرو در حال بلعیدن منابع کشور است. هیچ جای دنیا این طور نیست که یک سال قبل پول خودرو را بگیرند و بعد از یک سال با منت و کاهش کیفیت، خودرو را تحویل مشتری دهند.»
ابوترابی گفت: «در دولت‌ها چند مرکز وجود دارد که حیاط خلوت دولت‌ها هستند و هر زمانی دولت کم بیاورد به این حیاط‌خلوت‌ها روی می‌آورد. در دولت‌های قبل و دولت فعلی این مشکل را داشته‌ایم. به همین دلایل شاهد رشد صنعت خودرو در ایران نبوده‌ایم چرا که همیشه از صنعت خودرو به شکل کاذب حمایت شده است و این صنعت را لوس کرده‌اند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =