کد خبر: 220098
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

روز گذشته طی 18هزارو814نوبت معاملاتی، 341میلیون‌و77هزار سهم به‌ارزش 33میلیاردو417میلیون مورد دادوستد قرار گرفت. ارزش‌کل بازار گروه خودرویی نیز تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 13هزارو930میلیاردتومان بود.

به گزارش اخبار خودرو ،  روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، اکثر نمادهای تاثیرگذار این گروه روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، ایران‎خودرودیزل، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، قطعات‌اتومبیل‌ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، محورسازان ایران‎خودرو، تولیدمحورخودرو، ایرکاپارت‌صنعت، نیرومحرکه، کمک‎فنرایندامین، ریخته‎گری‌تراکتورسازی‌ایران، بهمن‎دیزل و فنرسازی خاور قرمزپوش شدند و در مقابل نمادهای سایپا، سایپاآذین، فنرسازی زر، رینگ‎سازی مشهد، موتورسازی‌تراکتورسازی ایران، الکتریک‎خودروشرق و لنت‌ترمز ایران نیز مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 18هزارو814نوبت معاملاتی، 341میلیون‌و77هزار سهم به‌ارزش 33میلیارد‌و417میلیون مورد دادوستد قرار گرفت. ارزش‌کل بازار گروه خودرویی نیز تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 13هزار‌و930میلیاردتومان بود.
 
  توقف نوبتی نمادهای خودرویی برای برگزاری مجامع
براساس این گزارش، باتوجه فرا رسیدن فصل برگزاری مجامع، درحال‎حاضر نمادهای خودرویی به نوبت متوقف می‎شوند تا مجامع آن‎ها برگزار شود، این در حالی است که در چنین شرایطی حجم دادوستدها در گروه خودرویی افزایش پیدا می‎کند. گواه این موضوع آن است که در معاملات روز گذشته، گروه خودرویی بر صدر انجام دادوستدها چه از نظر حجم و چه از نظر ارزش تکیه زد. حال باید دید تا پایان 31تیرماه که مجامع برگزار خواهد شد، گروه خودرویی چه سمت‌و‌سویی را تجربه خواهد کرد.

  اصلاح روند افزایشی شاخص کل
روز گذشته روند تغییر قیمت‌ها در بورس تهران عمدتا نزولی بود و شاخص‌کل بیش‌از ۸۴۴واحد افت کرد و به رقم ۱۰۸هزارو۷۲واحدی رسید. همچنین ارزش‌کل معاملات دیروز بورس تهران در حالی به بیش‌از 176میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از 863میلیون‌و494هزارسهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 62هزارو733 نوبت دادوستد بود. بااین‌حال مدتی است قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران افت کرده و شاخص‌کل شاهد اصلاح روند افزایشی خود نسبت‌به هفته‌های گذشته است.

  تاثیرگذاری اخبار ۳۰ شرکت بزرگ بورسی
این روزها در حالی نماگر بورس تهران روی سراشیبی افتاده است که در ماه گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بارها‌ کانال‌شکنی کرد و توانست به قله‌های تاریخی دست پیدا کند. بسیاری، عامل افزایش شاخص را در آن مدت افزایش قیمت دلار در بازارهای غیررسمی ایران می‌دانستند. از طرفی در ایران ۳۰ شرکت بزرگ بورسی ۸۵درصد کل بورس را تشکیل می‌دهند و یکی از عوامل نوسانات شدید شاخص در این مدت اخبار تاثیرگذار این شرکت‌هاست.  از سوی‌دیگر وضعیت کلی اقتصادی بر بازار سرمایه  بسیار تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =