بورس

روز گذشته طی 19هزارو823نوبت معاملاتی بیش‌از 383میلیون‌و208هزار سهم به ارزش 42میلیاردو267میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین تا پایان دادوستدهای روز گذشته، ارزش‌کل بازار گروه خودرویی بالغ‌بر 14هزارمیلیاردتومان شد.

به گزارش اخبار خودرو ، روز گذشته، نمادهای خودرویی به‎جز ایران‎خودرو و برخی زیرمجموعه‎هایش روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، زامیاد، ایران‎خودرودیزل، سایپا‌آذین، قطعات‌اتومبیل‌ایران، نیرومحرکه، رینگ‎سازی مشهد، محورسازان‌ایران‎خودرو، فنرسازیزر، تولیدمحورخودرو، کمک‌فنر ایندامین، لنت‌ترمز ایران، الکتریک‎خودرو شرق و مهرکام پارس روند مثبتی را تجربه کردند و درمقابل، نمادهای ایران‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و بهمن‎دیزل قرمزپوش شدند. این در حالی است که روز گذشته طی 19هزارو823نوبت معاملاتی بیش‌از 383میلیون‌و208هزار سهم به ارزش 42میلیاردو267میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین تا پایان دادوستدهای روز گذشته، ارزش‌کل بازار گروه خودرویی بالغ‌بر 14هزارمیلیاردتومان شد.

  از مجمع پارس‎خودرو تا پیش‎بینی نماد ایران‎خودرو
در‌همین‌حال مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پارس‎خودرو نیز برگزار شد و در این مجمع، گزارش هیات‎مدیره درباره فعالیت شرکت طی سال مالی منتهی به 29‌اسفندماه 1396 متضمن صورت دارایی و دیون شرکت در پایان سال مذکور و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و سود و زیان و جریان وجوه نقد شرکت و گزارش حسابرس و بازرس شرکت قرائت شد. در‎حال‎حاضر گروه خودرویی درعموم سهم‎ها در کف قیمتی قرار دارد. در این بین نماد ایران‎خودرو که در محدوده 230تا240تومان معامله می‎شود، از ابتدای سال نیز حرکت یکنواختی داشته و نهایتا از 230تا250 رشد قیمت را تجربه کرده و در همین محدوده نوسان داشته است. بنابراین به نظر می‌رسد کف قیمتی برای چنین نمادی حتی اگر اخبار منفی هم مخابره شود، رقم پایین‎تری را نخواهد دید و درنهایت همین 230تومان برای این نماد خواهد بود.

  از کمبود نقدینگی تا بازارگردانی نرخ دلار
با این‌که بازار سهام روز دوشنبه تغییر چندانی در شاخص را شاهد نبود اما دیروز یک‌بار دیگر با ادامه روند کاهش قیمت‌ها نماگر اصلی شروع به افت کرد و بورس تهران تنها یک‌روز پس از درجا زدن، روز گذشته به کاهش قیمت‌ها ادامه داد. فعالان این بازار در دو هفته گذشته شاهد افت پی‎درپی قیمت سهم‌ها بودند. نوسان‎ها در بازار سهام در حالی ادامه دارد که عده‌ای معتقدند این بازار با کمبود نقدینگی مواجه شده و نوسانات نرخ دلار افسار این بازار را در دست گرفته است. ازسوی‌دیگر، در بازار سرمایه در حالی شاهد معاملات کم‎حجم بودیم که به نظر می‌رسید اغلب معامله‌گران ترجیح می‌دهند با حجم نقدینگی کمتر به‌دنبال تک‎سهم‌های کوچک به‎ویژه در بازار دوم بورس و شرکت‌های فرابورسی بروند. 
روز گذشته همچنین باردیگر شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۳۹واحد افت کرد و به‌رقم ۱۰۷هزارو۷۸۰واحدی رسید. ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران نیز درحالی بیش‌از 385میلیاردتومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‎به‎دست شدن بیش‌از یک‎میلیاردو594میلیون‌سهم و اوراق‌مالی قابل‌معامله طی 85هزارو887 نوبت 
دادوستد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =