خودروهـای خـارجی

روند کاهش قیمت خودروهای وارداتی ادامه خواهد داشت. قیمت خودروهای وارداتی که طی چند ماه اخیر به‌دلیل ممنوعیت واردات و نوسانات قیمت ارز، همچنین خروج خودروسازان خارجی از صنعت خودرو  ایران، به‌طور افسارگسیخته‌ای بالا رفته بود این روزها شاهد شکست حباب قیمتی است.

به گزارش اخبار خودرو ، روند کاهش قیمت خودروهای وارداتی ادامه خواهد داشت. قیمت خودروهای وارداتی که طی چند ماه اخیر به‌دلیل ممنوعیت واردات و نوسانات قیمت ارز، همچنین خروج خودروسازان خارجی از صنعت خودرو  ایران، به‌طور افسارگسیخته‌ای بالا رفته بود این روزها شاهد شکست حباب قیمتی است. این در حالی است که طی چند روز اخیر کاهش قیمت برخی خودروهای وارداتی توجه‌ها را به‌خود جلب کرده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» از ادامه روند کاهش قیمت برای خودروهای وارداتی در روزهای آینده خبر داد.

او معتقد است: «با عرضه برخی خودروهای وارداتی در بازار و تامین نیاز مصرف‌کنندگان قیمت خودروهای وارداتی تا حدودی کاهش پیدا کرده است و این روند در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.»

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران در ادامه درباره میزان کاهش قیمت خودروهای وارداتی گفت: «هر خودرویی، قیمت جهانی دارد و افزایش قیمت آنها در ماه‌های اخیر باعث شده بود قیمت خودروهای وارداتی بسیار غیرمنطقی و حاشیه‌ساز شود. در حال حاضر تخصیص ارز دولتی به برخی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین عرضه برخی از خودروهایی که در بازار کمیاب شده بودند، سبب شد قیمت‌ها بشکند و بازار تا حدودی از التهاب خارج شود.»


موتمنی درباره خودروهای عرضه‌شده در بازار نیز معتقد است: «متاسفانه تا 2، 3‌هفته گذشته نمی‌توانستیم خودروهایی مانند النترا و اپتیما را در بازار پیدا کنیم و با کمبود خودروهایی مواجه بودیم که مردم علاقه زیادی به آن‌ها داشتند زیرا از لحاظ قیمت، آپشن و زیبایی به‌شدت مورد توجه خریداران خودرو قرار دارند. این در شرایطی است که خودرو النترا در 2، 3 هفته اخیر با قیمتی حدود 300 تا 340‌میلیون‌تومان به خود گرفته بود اما با عرضه این خودرو در بازار قیمت آن شکسته شده و به 200 تا 230 میلیون‌تومان رسیده است. خودرو اپتیما نیز که در بازار قیمتی حدود 400 تا 450‌میلیون‌تومان به خود می‌دید، با عرضه مجدد به بازار قیمتی حدود 280 تا 320 میلیون‌تومان پیدا کرده و باعث شده است بازار از جو قیمت‌های غیرمنطقی بیرون بیاید.

وی اشاره‌ای نیز به قیمت برخی خودروهای پرطرفدار مانند کولئوس کرد و گفت: «قیمت این خودرو در بازار  به 600میلیون‌تومان هم‌ رسیده بود که در حال حاضر با قیمتی حدود 500 تا 540میلیون‌تومان به فروش می‌رسد.»

تمام‌ این نوسانات قیمت در بازار خودروهای وارداتی دست‌به‌دست هم دادند تا قیمت‌های خودرو در بازار با کاهش چشمگیری روبه‌رو شود، هرچند برای شروع فصل جدیدی در خریدوفروش خودرو باید همچنان منتظر باشیم تا قیمت خودروهای وارداتی به قیمت منطقی خود برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =