کد خبر: 220175
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
ولانته ویژن

مارک ریچمن، طراح این پرنده گفت: «ما در مرحله آغازین نسل جدید از حمل‌ونقل داخل شهر هستیم، جایی که پرواز عمودی دیگر یک رویاپردازی نیست.»

به گزارش «اخبار خودرو» ،  چند روز گذشته اخباری درباره پروژه تولید رولزرویس پرنده منتشر شد، اما دیگر لوکس‌ساز بریتانیایی نیز علاقه خود را نسبت به تولید پرنده‌های شخصی اعلام کرده و به نظر می‌رسد این وسیله‌های‌پروازی آینده حمل‌ونقل بشر را دردستان خود گرفته‌اند.

دوبرند بریتانیایی رولزرویس و آستون‌مارتین با دانشگاه کرانفایلد و موسسه راه‌حل‌های هوایی کرانفایلد همکار شده‌اند تا پرنده‌های شخصی مخصوص مسابقه و البته با فناوری خودران را عرضه کنند و برای قدم گذاشتن در این مسیر، آستون‌مارتین طرح مفهومی «ولانته ویژن» را معرفی کرده تا اعلام کند محصولات آستون‌مارتین تا سال ۲۰۲۰ در هوا پرواز خواهند کرد.

این پرنده با ظرفیت سه نفر امکان صعود عمودی به‌صورت درجا دارد. باوجوداینکه مشخص است این طرح کاملا مفهومی بوده ولی به‌طور واضح قابل‌تشخیص است که آستون قصد داشته اصول طراحی خود را برای وسیله‌ای که توان پرواز با سرعت‌بالا را دارد، نشان دهد.

طراحی ظریف و با خطوط شکسته متعددی که روی بال‌های جلو و عقب این پرنده کارشده، به خوبی نشان‌دهنده اصول طراحی مدرن آستون‌مارتین است.

مارک ریچمن، طراح این پرنده گفت: «ما در مرحله آغازین نسل جدید از حمل‌ونقل داخل شهر هستیم، جایی که پرواز عمودی دیگر یک رویاپردازی نیست.»

به نظر می‌رسد که در طرح نهایی ولانته ویژن از موتورهای برقی در کنار موتورهای جت استفاده شود تا این وسیله هم ازنظر توانایی‌های حرکتی تامین باشد و هم قابلیت مانور بالایی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =